Metal skrev 2011-04-10 14:20:09 följande:
Beasåsen liksom kusinen hollandaisesås är den enda jag inte gör själv. Riktigt lagade såna får jag gratis av en kompis som äger en restaurang. Så jag slipper pulverbean till entrecoten eller fläskfilén.
Egen vaniljsås gjord på äkta vaniljstång är ju kanon. Så sällan jag äter sånt numera....
Saltlakrits däremot är ju livet. Saknar de där saltlakritsskorna som fanns då jag var liten, hårda som mjuka här också. Lite som jag själv, haha, jag tar inte skit från någon men har ett stort hjärta och är alltid "biktfarsa" för mina vänner i nöd.

Hehe hmm vi är lika, jag är biktmoder och den goda råd tanten oavsett vad de gäller
Jag äter sällan man som man har beasås till så jag lider inte av det... Men jag gör alltid påsen på grädde och maxhalten av smör så brukar den bli iaf ätbar
Dagens middag, som Poo (telletubbies) valde igår (läs Freja, men igår var hon Poo) är chickybits och pommes.... Ja ryser av tanken på detta helfabrikats saker, men men de är bara att offra sig och äta skiten!
För i gott och blandat påsen så fanns de som en patron hylsa eller va de var en fyrkantig sak som var avlång, med salt på, så jävla god, har hittat den ibland som lösgodis, men de är sällan....