Cee skrev 2010-07-02 22:15:00 följande:
När jag väl fattade att jag skulle snittas så var jag bara tacksam.. var SÅÅÅ slut o hade roat mig ett tag för att jag insåg att jag inte hade ngn ork kvar.. att ha konstant värkar som inte går ner tar på krafterna..men min största farhåga var att bli sövd o inte få vara vaken o med när lillstumpa kom till värden.. men nu var jag vake o såg snitt o allt då det speglades i lampan ovanför operationsrummet..
Usch.. jag skulle inte fixat att se sånt...
Med sonen hade jag onda förvärkar med typ 5-6min mellanrum i någa timmar varje natt i 5 veckor innan han föddes... O jag fick oxå en kärringbarnmorska på förlossningen som tyckte att "dethär kommer ta minst 12h till" när hon kom på sitt skift.. Då hade jag väl haft riktiga värkar i 12h redan.. Superdryg var hon.. O när krystvärkarna började var hon upptagen emd en annan förlossning så tillslut fick undersköterskan kolla om jag fick krysta o när bm tillslut kom in var det första hon sa "jag tycker det är lite för tidigt för dethär"..... Kärring.... Fick krysta i 2½h innan han föddes o tur var väl det för då hann en annan bm börja sitt skift så jag fick en positiv o underbar bm som förlöste min son..