Inlägg från: MammaMila |Visa alla inlägg
  • MammaMila

Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3

Tack för att ni kom i fredags, hoppas ni vill göra om det. Castor blev så inspirerad att han släppte taget och går själv sedan i lördags Jag visste att han bara behövde lite inspiration

Någon glömde en liten gosmus med tomteluva här...

Jag har lagt upp några biler på bloggen om ni vill kolla.

• MammaMila

Nettiz74: Jag slutade också för 2 veckor sedan med morgon amningen... men jag ammade ju bara lite då. Skönt att det gick bra Det vore jätte-kul att ses. V är lediga imorgon och fredag om någon vill hitta på något.

• MammaMila

Är det någon som vet något om Klöverns förskola? Den ligger vid Solna Station... inte drömmen för mig men jag blev erbjuden en plats från 15Feb. och jag måste tillbaka till jobbet i feb så jag vet inte om jag har något val... Ska jag chansa och vänta eller ta platsen? Vad tycker ni?
    Tackar man ja så förlorar man ju sin köplats...

• MammaMila

Emlak: Ja... vi tog inte platsen på Klövern. Vi tog en plats på Mimer i Sundbyberg (Rissne)... en pysslingen förskola. Det ligger väll inte i så bra område och det är en bit att åka men från mitt jobb är det bara 11min med tunnelbanan och med bil utan kö tar det ju bara 7-10min så det känns ok. Vi tog den så vi kan stå kvar på vår plats i kön. Den är ny och personalen verkar ok. Vet du något om den? Vi hoppas att vi får något annat tills Augusti iaf.

Det är ju super-kallt här i Storstaden nu också... ca. -19 brrr... Hoppas ni får en härlig jul och nyårledighet. Castor är överallt... på bord, soffor m.m... han blir galen hemma nu när han är sjuk och går till allt han vet att han inte får röra :-P 
    GodJul och Gott nytt år!

• MammaMila

God fortsättning!

Vi hade avsagt oss massa leksaker så Castor fick inte så mycket tack och lov. Han leker hellre med andra saker iaf. Han fick en pulka, böcker, fina plastdjur, kläder, aktier etc... toppen

Är det någon som har koll på var man kan köpa Didrikson på rea nu? Jag måste ha en till overall till förskolestarten nu i Januari... och skor också. Snälla tipsa

• MammaMila

XXL och Intersport hade inget kvar av intresse... vi hittade en overall på Name It som var på rea... 525kr (30%), den verkar toppen. Hoppas den håller vad den lovar. Castor har stl. 92 både på PoP och Name It. Vi gjorde testet med att ta ett grepp med handen i grenen och jag kunde precis ta ett tag... så den är alltiså prefekt nu. Ska inte 92 vara 2år? Vad har ni för storlek?

• MammaMila

Ja ni... jag hoppas Castor kan ha sina PoP och Name It nästa vinter också. :-P Nu är jag ute efter fodrade stövlar och fodrat regnställ... jag har kollat på Tretorn stövlar men vet om de är bra? Vad har ni?
    Ni som har barnen på förskolan redan... vad har ni extragrejerna som kläder, skor, filt etc i? Har ni bara en väska eller?

• MammaMila

Toppen! Tack för tipsen. På PoP rekommenderade de idag ofodrade galonisar... de kan man väll som du säger ha utanpå overallen nu om det behövs och ha ett varmt ställ under sen i vår om det behövs.

I Valbo där jag kommer ifårn ska alla barn ha hjälm när de leker ute. Jag har inte hört att det är obligatoriskt här men det ska jag absolut säga att de ska ha på Castor. Hans huvud har varit med om tillräckligt

Svar på tråden Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3