Inlägg från: MammaMila |Visa alla inlägg
  • MammaMila

Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3

Stort grattis till Maxen... vi har fullt upp att fixa till Castors lilla fest på lördag och dessutom åker vi på söndag fm. Annars skulle vi mer än gärna komma... Castor börjar bli väldigt uttråkad av att bara vara med oss vuxna och har trots min karantän börjat nysa :-P Så går det när man är lite väl överbeskyddande antar jag :-P
    Stort tack för inbjudan iaf... hoppas vi kan ses hemma hos oss när vi kommer hem och kanske även fira alla tillsammans på Kadetten om jag hinner tillbaka till dess
    Kramar  

• MammaMila

Vi vill bara skicka halsningar fran soliga skona USA Flyget gick mycket battre an vantat aven om vi fick vanta 4h extra vid mellanlandningen. Han ar sa otroligt talmodig lilla Castor

Nettiz74: Lycka till med nattningen utan tutte
    Vi gjorde sa att han fick somna med pappa och valling om han ville ha... det tog nagra natter med grat men han ar vanligtvis trygg med sin pappa sa graten var ju bara for att han var trott och inte visste hur man somnar utan tutten. Efter 2-3 natter gick det bra och jag nattade honom ocksa pa dagarna utan tutten.
    Sen sov han och vi battre an nagansin Annars kan man borja med att amma och vacka honom innan man lagger ner honom. Da ar han jattetrott och blir van att somna sjalv utan tutte. Lycka till...

Hoppas vi kan ses nar vi kommer hem... Castor saknar sin kompisar. Det ar lite trakigt har med alla oss vuxna. Kramar 

• MammaMila

nettiz74: Jag satt pa undervaningen och madde super-daligt for att han var sa ledsen... han grat sa otroligt mycket ett tag. Jag har alltid starkt varit emot olika metoder som 5min metoden och tar alltid upp honom sa fort han ar ledsen etc. Men nu var han med sin pappa och vi var tvugna att gora det nan gang. Han at daligt och sov daligt. Nu ammar jag bara pa morgonen nar han vill ga upp... sa han forknippar det inte med somn fast han blir lite dasig ibland
    Jag trodde det skulle bli jatte svart men det gick faktiskt otroligt mycket lattre an jag trodde Ha kul pa kryssningen  

• MammaMila

magelita80: Hur gick flygresan, for oss gick det over forvantan. Castor fick dock inte bassinetten :-P Han sussade pa golvet i en sovsack vi fick lana. Vi ar fortfarande kvar och kommer hem pa sondag... onskade vi kunde stanna har langre, det ar ju 26-30 grader och sol... men vissa maste tyvarr jobba :-P

Emlak: Hur trivs ni i Sollentuna nu da... hoppas du far jobbet sa det blir lite narmare Lycka till!

lillakotten: Visst ar det jobbigt att det skona umtumlande underbara forsta bebisaret tar slut snart... jag borjar ocksa fa lite angest aven om jag har 2 manader kvar. 

• MammaMila

Nu är vi också hemma... flygresan hem blev inte lika lyckad som dit. Castor skrek så mycket. Jag gick längst bak där de har mat etc sa att jag inte skulle störa. Men han var sa trött ett tag att jag var tvungen att sitta ner och försöka få honom att sova. Som tur var sov han iaf ganska bra bra när de släckte ner och alla andra sov.

Igår lade vi Castor vid 21 och i morse vaknade jag av att ett bud ringde på dörren vid 10... Castor sov tills jag väckte honom vid 10.20. 13h sömn på raken Han har aldrig sovit så mycket  

• MammaMila
    magelita80 skrev 2010-11-06 22:26:33 följande:
    28okt: Rsan gick över förväntan. Dit resan var jobbig 3 tim o tillbakaresan 4 tim. De var inte så att han skrek utan han gnällde och ålade sig., Men det einte så konstigt. det finns ingen  1 åring som vill sitta still i 17 tim
    Nä knappast.... men Castor skrek huvudet av sig så det var lite annorlunda :-P Skönt att vara hemma är det iaf efter den flygresan

Vilken vinterdag det blev idag... det var tur att vi köpte overall m.m. i helgen... Har ni åkpåse över overallen? Det måste man väll ha när det blir lite kallare antar jag? Är det någon som har en bra att rekommendera som har skydd nertill (inuti) så den inte blir så förstörd av blöta skor m.m.?

• MammaMila

Jag har sökt dagis från Januari men har inte fått svar ännu... jag har också ställt mig i kö på borgen men vi får se hurd et blir. Det är så många som ska in och så få platser. Jag satt inte Castor i kö förrän han var 5mån. Jag glömde helt bort sån för jag fokuserade bara på han operation och sån... Hopaps vi kan komma på samma dagis

Ni får gärna komma hit i nästa vecka eller så... kanske onsdag? Nu har Castor 3 dagars febern som avslutas med lite utslag på kroppen och pannan... skönt att det är över snart iaf Han bör vara smittfri nu så nästa vecka är det nog ingen fara. Men jag ska bara se till att alla utslag är borta också...

Trevlig helg

• MammaMila

Ok, då kommer ni kanske lite före andra som valt Januari så det är smart. Jag hoppas på något som ligger nära och känns bra. Det är ju tråkigt att lämna honom ändå... man vill iaf att det är ett ställa man känner sig ok med

• MammaMila

Ja, super-tråkigt att det inte finns platser och att man får besked så sent Kan man byta till december nu och sen ändå lämna honom i januari (betala en månad utan att gå dit?)
    Suck... jag får ringa igen tror jag... men det blir på måndag eftersom de bara har tel tid två dagar i vekan. Eller två fm är det väll :-P

Undra om det finns någon plats i Sollentuna... typ i Silverdal. Där är det väll iofs fullt med ungar. Men det ligger rätt nära oss iaf. Har ni fått ett bra dagis i Sollentuna Emlak?

Svar på tråden Vi som fick barn runt 11 oktober i Stockholm del 3