• Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-16 15:43:25 följande:

UndrandeSökande och Maran; tack för att ni frågar ???? Det har gått bra idag men tyvärr var utfallet precis så dåligt som jag befarade ???? Vi fick tillbaka två men ingen toppkvalitet tyvärr. Och en som de ska vidareodla men jag vet ju redan nu att den inte kommer att gå att frysa. Så är fortfarande besviken på kliniken även om jag inte sa det till dem för ville inte känna frustrationen. Så nu hoppas vi på dessa men skulle faktiskt inte alls ha lust att betala fullt pris för ett sådant här utfall...

Ok, attans, höll tummarna för 4 st tiopoängare!!! Hur som helst, det har ju blivit fullkomligt perfekta barn av embryon av lägre kvalitet förut, så vi hoppas på det för er del också! Testdag om... två veckor? Mindre?
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-16 16:55:28 följande:

Maran; tack ???? Man skulle ha trott att det blir bättre embryon med så mycket yngre ägg, det var därför vi valde att nu gå vidare med ÄD...och kanske inte läge att gräma sig just nu men visst suger det här det kan jag inte neka. Fick precis samma kvalitet av mina egna ägg..

Nä, det förstår jag... Kan inte låta bli att liiiite undra över simmarna, om det blev precis samma kvalitet? Men usch, ingen idé att ta ut några sorger i förskott! En sak i taget! Du måste göra smileys på det gamla hederliga sättet med kolon osv om det ska funka m mobilen.
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-08-17 14:50:03 följande:

UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.

Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.   

När hade du testdag, B? Och var det 3-dagars, minns inte riktigt? Hur gick det m embryot som de skulle odla vidare? Frågor frågor...
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-18 09:29:11 följande:

Undrar lite hur lugnt ni tog det efter insättning, jag planerar att jobba som vanligt dagen efter. Jobbar på kontor och har det inte stressigt just nu.

Jag dricker en latte varje morgon och tänker att jag kan fortsätta med det men hur gjorde ni med kaffe och tex cola zero? Dricker inte te el annat koffein

Hur mkt spelar det in egentligen? Vad gjorde ni mer som var annorlunda? Har förstått att man inte ska träna och bära tungt

Här gäller nog att gå efter sin egen övertygelse tror jag, personligen tror jag alla dessa råd är hängslen, livrem och dubbla fallskärmar utan såååå många studier bakom som visar att en skräckfilm el ett gräl med partnern (vilket läkaren hade högt på sin inte-göra lista) är negativt för implantationen av ett embryo... Men jag är inte du, gör det som känns rätt för dig! Hade turen att göra insättning precis innan påskledigheten, som vi tillbringade isolerade i Smålands skogar. Annars hade jag jobbat som vanligt men hade det blivit superstressigt som det stundtals blir (kontor här med) hade jag nog gått hem med "maginfluensa" el dyl. Kaffe o zeroläsk missbrukar jag i hög grad, valde Fanta/Loka Crush ist f Cola och begränsade kaffet till ca 3 muggar per dag. Och det gick ju utmärkt. Har dock heeelt tappat suget efter läsk under graviditeten! Eller ja, börjar komma tillbaka nu men första halvan iaf. Bra, för drack alldeles för mkt sådant.
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-22 08:36:51 följande:

Fick ut 21 ägg men bara 11 som blev bra får hoppas alla överlever till torsdag...

Det där är ganska vanligt vid många ägg, att en bunt är omogna el så. 11 är toppen! Sååå spännande!
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-08-23 09:03:38 följande:

Tack!!

11 topp embryon idag :) såå glad o lättad

Vad bra!!! En bra start, då blir det insättning imorgon på dag... tre?
  • Maran73
    niki74 skrev 2017-09-01 19:59:47 följande:

Dilemma! Vi fick idag besked att vi ska vara på AVA Clinic den 12 september kl 14. Vi har ett inbokat flyg som anländer kl 12.05 och visst hinner man ta bussen till kliniken tills dess MEN hur säker kan man vara att flighten inte blir försenad eller inställd??????!!

Nu är jag jätteorolig över detta. Hur hade ni gjort? Bokat om? (finns få direktflyg kvar) Hur har ni som bara åkt över dagen gjort och hur har det fungerat?

Hej! Vi har åkt från Sthlm med ett mycket lika "schema". Vi tog taxi fr flyget vilket kändes säkrare och snabbare än att leta efter bussar, inte särskilt dyrt och tog ca 15-20 min max. Flera taxibilar stod och väntade vid utgången. Flyget hade kunnat vara ca 90 min försenat och det hade funkat ändå. Och, blir ni någon halvtimme sena borde det väl inte vara kört för det? För oss har det iaf funkat jättebra med en ganska tight tidplan! Gjort så ca 4 ggr.
  • Maran73
    Provence1 skrev 2017-09-05 15:53:54 följande:

HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart

Återkommer kram till er alla så länge

Yeeeeey, GRATTIS!! <3
  • Maran73
    niki74 skrev 2017-09-06 20:39:47 följande:

Ok. Du har alltså inte fått klartecken ännu angående slemhinnan? Du kör i naturlig cykel eller?

Jag var och kollade i fredags, alltså för 5 dagar sedan och den var bara 7,5 cm. AVA meddelande att det såg bra ut men själv känner jag mig orolig för att den inte ska ha hunnit växa till sig till på tisdag då det är dags.

Inga problem, den var ju faktiskt tillräckligt tjock redan i fredags!
  • Maran73
    bryoniaa skrev 2017-09-07 11:11:38 följande:

Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg.  AVARiga vill vi inte tillbaka till...

Provence; grattis till plus!

Tråkigt Bryoniaa!!! <3
  • Maran73
    Rosen 76 skrev 2017-09-22 07:25:16 följande:

Beklagar att det inte blev något! Ska ni testa igen?

Här blev det plus igår så första steget av MÅNGA är taget så nu tar vi en dag i sänder :)

Wow, grattis!!!
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-09-23 17:20:56 följande:

Om man är med i en studie, ska de inte informera då?

De borde sätta in trombyl vid så mycket progynon , tycker jag med.

Beror på hur man lägger upp studien, gör man den retrospektivt så tittar man på resultat som redan finns dvs bakåt i tiden, samlar fakta från t ex patientjournaler. Då tror jag inte att man behöver godkännande från "studieobjekten" om man avidentifierar resultaten. TROR jag.
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-09-25 12:50:40 följande:

Just det, så är det nog vid studier där det redan "hänt", tänkte mer under pågående studier.

Allt bra med dig?

För dessa måste man ha godkännande förstås. Jotack, det knallar! Var på akut UL i fredags f jag tyckte att bollen var så "tam" i sina rörelser under några dagar, men allt ok som tur var.
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-09-25 19:57:28 följande:

Det är det värsta som finns att inte känna sparkar! Har vart med om det en gång och i v 24 och det får aldrig hända igen. Åk in så fort du är orolig! Skönt att allt var bra i alla fall När är due date?

Ja det ska jag göra! Jag kände visserligen rörelser, men tyckte att de kändes så svaga jmf med tidigare så då blir man orolig... Bebis hade kanske några vilodagar el ngt! 27 dec är "nedsläpp".
  • Maran73
    smurfen 11 skrev 2017-09-26 10:27:57 följande:

Så bra att det är i sin ordning! Nu är jag ju ingen expert, men är det inte så att de också behöver vila ibland, som vi gör? Och då känns det inte så mycket?

Jo, antar det, eller att de under en period lägger sig med ryggen mot buken så att sparkarna mer riktas mot ryggen på mamman vilket inte känns lika mkt (sade BM).
  • Maran73
    Glädje5 skrev 2020-04-23 15:48:19 följande:

Ni som har genomgått äggdonation utomlands tog det för er på första försöket?

Ja, med lillasyster behövdes dock två försök. Men det är förstås lite det också! <3
Svar på tråden AVA klinik i Riga