AVA klinik i Riga
Undrar detsamma Bryoniaa!
Undrar detsamma Bryoniaa!
UndrandeSökande och Maran; tack för att ni frågar ???? Det har gått bra idag men tyvärr var utfallet precis så dåligt som jag befarade ???? Vi fick tillbaka två men ingen toppkvalitet tyvärr. Och en som de ska vidareodla men jag vet ju redan nu att den inte kommer att gå att frysa. Så är fortfarande besviken på kliniken även om jag inte sa det till dem för ville inte känna frustrationen. Så nu hoppas vi på dessa men skulle faktiskt inte alls ha lust att betala fullt pris för ett sådant här utfall...
Maran; tack ???? Man skulle ha trott att det blir bättre embryon med så mycket yngre ägg, det var därför vi valde att nu gå vidare med ÄD...och kanske inte läge att gräma sig just nu men visst suger det här det kan jag inte neka. Fick precis samma kvalitet av mina egna ägg..
UndrandeSökare; tack för tummarna! Jag hoppas också att detta ska gå vägen men efter många år i denna karusell vet jag att man kan inte gå och vänta hela tiden utan måste agera samtidigt. Särskilt nu när jag blivit så gammal. Beroende på vad AVA svarar så kan vi kanske tänka oss att åka ner dit för testet. Ska även kolla med mina kontakter i Finland om det går att göra där? Serum känner jag till sedan 2012 och de är jätteduktiga och vet så många som blivit gravida där, vi funderade på dem men enkelheten att ta sig till Riga avgjorde egentligen. Men så borde man inte tänka i dessa sammanhang. Och nu har AVA verkligen visat sig INTE vara en så toppklinik som de marknadsför sig som.
Åh tråkigt att höra om MammaDa...lyckas inte det här för oss så är vi i samma läge som hon, måste börja allt från början=ny kostnad för en hel behandling. Det suger.
Undrar lite hur lugnt ni tog det efter insättning, jag planerar att jobba som vanligt dagen efter. Jobbar på kontor och har det inte stressigt just nu.
Jag dricker en latte varje morgon och tänker att jag kan fortsätta med det men hur gjorde ni med kaffe och tex cola zero? Dricker inte te el annat koffein
Hur mkt spelar det in egentligen? Vad gjorde ni mer som var annorlunda? Har förstått att man inte ska träna och bära tungt
Fick ut 21 ägg men bara 11 som blev bra får hoppas alla överlever till torsdag...
Tack!!
11 topp embryon idag :) såå glad o lättad
Härligt Provence och Missne, tummen upp!
Dilemma! Vi fick idag besked att vi ska vara på AVA Clinic den 12 september kl 14. Vi har ett inbokat flyg som anländer kl 12.05 och visst hinner man ta bussen till kliniken tills dess MEN hur säker kan man vara att flighten inte blir försenad eller inställd??????!!
Nu är jag jätteorolig över detta. Hur hade ni gjort? Bokat om? (finns få direktflyg kvar) Hur har ni som bara åkt över dagen gjort och hur har det fungerat?
HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart
Återkommer kram till er alla så länge
Ok. Du har alltså inte fått klartecken ännu angående slemhinnan? Du kör i naturlig cykel eller?
Jag var och kollade i fredags, alltså för 5 dagar sedan och den var bara 7,5 cm. AVA meddelande att det såg bra ut men själv känner jag mig orolig för att den inte ska ha hunnit växa till sig till på tisdag då det är dags.
Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg. AVARiga vill vi inte tillbaka till...
Provence; grattis till plus!
Beklagar att det inte blev något! Ska ni testa igen?
Här blev det plus igår så första steget av MÅNGA är taget så nu tar vi en dag i sänder :)
Om man är med i en studie, ska de inte informera då?
De borde sätta in trombyl vid så mycket progynon , tycker jag med.
Just det, så är det nog vid studier där det redan "hänt", tänkte mer under pågående studier.
Allt bra med dig?
Det är det värsta som finns att inte känna sparkar! Har vart med om det en gång och i v 24 och det får aldrig hända igen. Åk in så fort du är orolig! Skönt att allt var bra i alla fall När är due date?
Så bra att det är i sin ordning! Nu är jag ju ingen expert, men är det inte så att de också behöver vila ibland, som vi gör? Och då känns det inte så mycket?
Ni som har genomgått äggdonation utomlands tog det för er på första försöket?