• Maran73

AVA klinik i Riga

La Conejita skrev 2017-04-21 21:53:33 följande:

Så tråkigt Frazze, verkligen.

Jag fick idag veta att det blir äggplock på tisdag och insättning nästa lördag. Det blir inte riktigt blastocystodling, men nästan. Det går inte att odla i fem dagar för att kliniken har stängt på söndag och på måndag skulle det vara för tidigt för äggplock.

Donatorn har nu runt 15 folliklar som vuxit bra. Det känns lovande!

Tack för input om ICSI. Ska tänka över helgen.

Yeeeey, det börjar närma sig!!! Kul! 15 låter ju helt toppen. Snart är du ruvare!
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-04-28 12:56:47 följande:

Då är jag påväg till Riga och sitter på flygplatsen i Helsingfors och väntar på nästa flyg, som tar mig dit. Insättningen blir imorgon bitti. Känner mig hoppfull och jätteglad att jag har den här möjligheten.

Nu har jag en praktisk undran. Känner ni till om det finns några restauranger i Riga som serverar någon vegansk mat?

Ååååh vad spännande, snart är du RUVARE! Minns inte, var detta ÄD eller hur var det? Rapport snarast vill vi ha!
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-04-28 17:22:08 följande:

Åh jisses! Inget fancy at all alltså Jag önskar dig stort lycka till. Hoppas att du får en liten prins el prinsessa nu. Jag längtar och hoppas på en till. Vi ska först prova naturliga vägen så länge det går, sen kör vi på våra blastisar i Riga. Lycka till imorgon nu! Kram

Frazze, är blastisarna fr era könsceller el donator?
  • Maran73
    Frazze skrev 2017-04-28 18:51:47 följande:

Ägget donerat men sperman är min mans. Mina äggstockar var ju utdömda så vi körde på äd. Sen så blev jag ju gravid ändå! Man ska inte alltid lyssna på läkare tydligen.

Ha ha, nej verkligen inte!
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-04-29 13:19:04 följande:

Så, nu är jag ruvare! Sitter på en av Rigas veganska restauranger (Fat Pumpkin) och väntar på min lunch. Här är kallt och regnigt idag och jag håller mig helst inomhus, även om Gamla stan är riktigt fint.

Allt gick bra imorse, förutom att jag kom ett par minuter sent till kliniken på grund av att jag inte fick upp dörren i porten till huset där jag bodde för att låset kärvade. Vilken stressig situation det blev, men som tur var öppnade en som jag knackade på hos och som hjälpte mig få upp dörren. Väl på kliniken mötte jag förstås först Veronika och hon var exakt som jag föreställt mig. Sen så fick jag ganska snabbt sätta in två av mina 14 embryon och det blev en oväntat fin stund precis efteråt. Frågor fick jag inte många, bara om mediciner och alltihopa tog väl en dryg timme.

Jippie!! Jätteroligt! Och så den obligatoriska frågan: när har du testdag??
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-04-21 21:53:33 följande:

Så tråkigt Frazze, verkligen.

Jag fick idag veta att det blir äggplock på tisdag och insättning nästa lördag. Det blir inte riktigt blastocystodling, men nästan. Det går inte att odla i fem dagar för att kliniken har stängt på söndag och på måndag skulle det vara för tidigt för äggplock.

Donatorn har nu runt 15 folliklar som vuxit bra. Det känns lovande!

Tack för input om ICSI. Ska tänka över helgen.

Just det, och hur blev med ICSI?
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-04-30 12:11:20 följande:

Testdag är tisdag den 9 maj. Bara att hoppas nu. Blev lite orolig igår, för det kom lite beiga flytningar på kvällen. Det brukar det väl inte göra efter ET/insättning? Efter äggplock har jag blödit lite och vet att det då är normalt däremot.

Det blev ICSI. Jag meddelade de sent att jag ville ha vanlig IVF, men de gjorde ICSI iaf för "att undvika stressfulla situationer". Hoppas de valde några bra spermier (de anvnder PICSI).

Oooooh spännande!!! Jo, det var vad de sade till mig också, "vi gör alltid ICSI vid äggdonation".

Blev det 12 st till frysen? Visst känns det skönt att ha så många "back-up:er"?? Ang flytningar/spottings så är det jättevanligt, jag har haft sådana sedan ca två dagar innan TD, alltifrån ljuuust aprikosa till röd-bruna... ngn dags uppehåll kanske men ganska konstant. Ibland bara pyttelite på pappret ett par ggr per dag, ibland så jag behöver byta trosskydd. Inget mer att göra åt det (ökat o anpassat medicinering en del) än att vänta o hoppas på det bästa...
  • Maran73
    La Conejita skrev 2017-05-04 21:12:17 följande:

Maran73, jag tror det blev 12 till frysen. Det var 11 av mycket bra kvalitet (av vad man kan se) och tre av medelbra kvalitet. Läkaren sa att han trodde att de av medelbra kvalitet skulle sluta växa. Men varför ska de sluta växa om kvaliteten inte är dålig? Det känns jättebra att jag nu har i frysen om det inte tar sig denna gång.

Vad det gäller den lilla blödningen på kvällen efter insättningen så slutade den när jag satt in kvällslutinusen. Och sen har jag inte oroat mig mer för det. Det kan säkert vara så att det blir lite irriterat därinne när de varit där och bökat och det var rätt obehagligt faktiskt, när han satte in den där plastgrejen som öppnar upp.

I övrigt känner jag mig orolig över att inte vara gravid för jag har inte ett endaste symptom, inga ömma bröst alls. Känner mig precis som vanligt, så det har nog inte tagit. Har dock lyckats hålla mig från att tjuvtesta.

Ååååh så många eskimåer, vad bra!!! 12 reserver borde ju aaabsolut räcka om det inte tar sig denna gång!

Antar att de är så rutinerade på att studera embryon så de kan vara hyfsat säkra på vilka som kommer klara sig el inte?

Hoppas du slipper mer blödningar, men det är vanligt som sagt med alla dessa hormoner man tvingar in i de känsliga slemhinnorna TRE ggr dagligen... inte konstigt om man får små "protester"!... Hade själv en riktig rysare igår! Slutade m att jag tillbringade hela kvällen på gynakuten... Fick en mer ordentlig blödning som varade fr morgonen och under hela dagen, avtog lite mot eftermiddagen. Kliniken ville att jag skulle kolla m VUL snarast så jag o mannen åkte efter jobbet. Var inställd på missfall.... MEN fick se ett tickande hjärta istället! <3 Läkaren såg lite torkat blod vid livmodertappen, KAN vara ngn form av liten spricka där men hon var väldigt osäker. Allt såg fint ut, alla prover bra och hinnsäckens mått var exakt 5+6 som den borde vara. Sååå lättad! Så... känsliga el påverkade slemhinnor är nog ofta förklaringen.

Ang symtom så har man ju läst sååå många som säger "nä, känner inte ett dugg, det tog nog inte..!" som sedan varit väldigt gravida. Själv hade jag inte alls ömma bröst, inte så ömma nu heller men lite har de börjat "bråka". Är de större? Var det jag märkte först, innan de började ömma. Men under ruvningen?... njaaeee inte mkt symtom!
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-05 17:27:49 följande:

Hej ! För mig blev det tyvärr ofostrig graviditet (dvs tom hinnsäck) så nu har jag slutat med alla mediciner i samråd med AvaRiga och inväntar blödning.

Sen tar jag sommarsemester och nästa försök blir i höst.

<3 Hur känns det idag? Håller alla tummar för att nästa gång går det vägen! <3
  • Maran73
    UndrandeSökare skrev 2017-05-06 09:57:18 följande:

Maran, Vårt väntrum och Peewee - Tack för att ni tänker på oss. Trodde inte det kunde bli så här när man gjort PGS och embryona borde vara bra. Men det kunde det tydligen. Vet inte om det var mig eller embryonas fel att det blev så här. Mår ok, har varit med om många missfall tidigare, detta blir 6e gången men första med ÄD. Hoppas era försök går bra och ha en bra sommar !

Tack, och detsamma!
Svar på tråden AVA klinik i Riga