• Frazze

AVA klinik i Riga

När börjar man att ta lutinus sen? Är det när man kommer till Riga? Åh jag vill vara där NU!

Lycka till Kcb! Hoppas du plussar du med!

Alltså Ava och Ivf Riga är två olika ställen? Jag är nog på Ivf Riga kliniken. Vem har erfarenhet därifrån då? Inte så konstigt stt jag inte kände till namnet Veronica då.

Kcb och Amberiah, valde ni embryoscope?

• Frazze
    Kcb skrev 2015-08-25 08:59:09 följande:

Tack! 

Jag har valt att använda Utrogest istället för Lutinus (eller på den färska använde jag Lutinus och Crinone som jag hade hemma sedan tidigare, och sedan köpte jag Utrogest i Riga). jag tycker att Utrogest och Crinone är betydligt mindre kladdigt än Lutinus. Tyvärr är Crinone så fasligt dyrt när man inte har det på högkostnadsskyddet, så då är Utrogest det jag väljer. Utrogest är riktigt "billigt"! Jag har inte haft turen att hitta någon svensk läkare som är beredd att skriva ut mediciner åt mig på högkostnadsskyddet. Det är tydligen olagligt...

Det enda "tillval" som vi gjorde den här gången var att odla till blastocyster. Tyvärr var det inget av de blastos som vi inte satte tillbaka som kunde frysas, men att läkaren inte tyckte att det var något konstigt. Han var mer fascinerad över att alla 4 embryona blev Blastos, men att de inte var i sådan toppkvallitet att embryologen ville frysa dem. Om det itne tar sig den här gången kommer vi nog att satsa på att sätta in 2 st 3-dagars istället. Jag blev lite stressad av att så många embryos "försvann"... Vill kunna känna att vi har använt så många som möjligt!

Ja ha! På den kliniken jag går så ska man börja med lutunus någon/några dagar innan Et sen kan man nog börja med utrogest istället. Men man får det att börja med i alla fall.

Vi har valt alla tillval som går utom donerad sperma då förstås. Ja vi har inte sagt ja till Embryoscope än, vi har till 1a sep på oss att göra det. Man vill ju dock veta hur många ägg vår donator har på g först!? Jag vägrar att slänga ut 80 000 + en gång till om hon baea får fram 2-3 ägg! Då hade jag lika gärna kunnat ta mina egna ju. Ah vi får se vad vi bestämmer oss för. Vad kostar det på Ava kliniken?
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-08-25 11:15:48 följande:

Jag tycker att det är jobbigt när de kommer precis innan insättandet och frågar om man vill ha några tillval. Jag skulle gärna vilja ha informationen några veckor innan, och gärna några vetenskapliga artiklar som stödjer det de säger, men där har jag stött på patrull! Måste kanske undersöka själv lite mer om det inte har tagit sig nu. Med vanlig IVF har det tagit sig 2 ggr utan embryoglue och en gång med (men alla 3 slutade i MF), så jag är kluven...

Ja på Ivf Riga så får du ju fylla i dina tillval redan när du skriver på alla pappren. Vi valde embryo glue, assisted hatching, PICSI, Men bara om det behövdes. Blastocyst cultivation,tog vi nog oxå embryo gen vet jag inte om vi tog!? Vad är det? Cult activ vet jag inte heller om vi tog!? Ingen aning!? Men vi funderar på embryoscope då! Det blir ingen billig peng pm det inte tar sig första ggn. Tänk om hon inte får ut så många ägg!?!!!!!! Men hon är 23 och har eget barn så hon borde nog få ut något/några bra hoppas jag på.
  • Frazze

Jo då, vi tog hela raddan utom domerad sperma och embryoscope. Men nu tar vi nog det med! 74% chans att bli gravid och sen så står min kropp för resten. Ska göra minst 2 akupunkturer oxå har jag tänkt. 1 dagen innan och en dagen efter eller samma dag som insättning. Beroende på vad de säger där.

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-26 08:38:43 följande:

Det var 2013 som Fodina (och två till) bröt sig ur det riktiga Ava och startade eget med samma namn. Det var i samma veva som vi skulle skaffa Elton så förstod inte riktigt vad det handlade om först.

Sjukt konstigt att hon "fick" använda det namnet trots att hon inte hörde till Ava"koncernen". Men de kanske inte har samma patentregler där.

Hon är säkert duktig och kompetent, men körde ju lite fulspel i samband med hennes utbrytning. Me don't like!

Så vilken är vilken? Jag ska till Ivf Riga, are they the goodies or the badies? Jag är ju helt ny i gemet så jag tog det som de gjorde reklam för här på Fl och sen så vet jag ju att Weeme valde samma.
  • Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-26 12:10:45 följande:

Gjorde även klart för honom att donatorerna inte på något vis överhuvudtaget är mamma eller pappa!

Men är detta sant!? Jag sitter här med öppen mun och höjda ögonbryn i förundran över hur en läkare av alla kan säga en sån sak!? Du borde ju sagt åt han att han skulle knipsat ledarna innan något av barnen kom till, ifall om att någon av de stackarna dominant bär hans gener! Finner enbart ett användbart ord för en sådan människa! Pucko! De andra är inte lika snälla

Jaha! Så ivf Riga är the badies! Men det verkar ju som att det funkar där med. Weeme blev ju up the duff direkt. Det hoppas jag ju att jag blir oxå! Är det någon skillnad i pris då tro? Bara 8 dagar tills vi "preliminärt" ska åka. Hon skrev att vi får veta när vi behöver vara där ca 1 vecka i föreväg. Åh vad jag längtar!!!!!!
  • Frazze

Sen förresten så tänker jag såhär, att även om ägget är donerat så bär bebisen/arna mitt blod och igenom det mitt dna. Vi kanske inte har samma gener, men vad gör det? Det är i min livmoder den/de växt och det blir jag som föder den/de så jag är mamma! Min mans sperma så han är "biologisk" pappa! Äh ett ägg är bara en "struntsak" typ! Det känns inget annorlunda mot om det vore mitt eget ägg.

• Frazze
    Kcb skrev 2015-08-28 18:44:25 följande:

Fick just vårt hgc-resultat... Är fortfarande i chock tror jag, för det var 316! Så himla skönt!

Meeeen GRATTIS! Nu är ni två som precis fått + då. Nu är det bara min tur kvar. Åh vad segt det är att vänta!!!!!! Lycka till nu med era små plus i magen! Kram
  • Frazze

Åh så typiskt! Vi har kollat på flygbiljetter över till Riga och hittade då den 3:dje sep som vi skulle få åka om vi ska vara där den 4:e. De kostade från götet 2400 för oss båda tur och retur och det var en toppen tid att åka. Men såklart så kan vi inte boka för vi vet ju ej när vi får kasta oss iväg. Men så idag är de borta och priset ligger nu på 3800 (not to bad) men då är det inte så trevliga tider att åka

Sen har vi även kollat hotell runt kliniken och de är alla precis knökade så det finns inga rum lediga. Men så hittade vi ett jätte nära som ser helt ok ut och är bra pris och frukost och middag ingår. Men vi kan fortfarande inte boka!!!! Gah!

• Frazze

Är lite nervös inför mitt ul imorgon. Är det någon som har haft ägg på sina äggstockar när ni vart under behandlingen? I o f så med ett Amh på 0,5 så har man ju typ bara 1 ägg var gång ändå. Så denna behandling borde göra att jag inget ägg har. Sen har jag aldrig någonsin haft problem med min slemhinna innan. Men någon gång kan ju vara den första. Åh jag vill bara åka iväg nu och få våra fina blastocyster i magen. Lääääääängtar!

Svar på tråden AVA klinik i Riga