Kcb skrev 2015-08-25 08:59:09 följande:
Tack!
Jag har valt att använda Utrogest istället för Lutinus (eller på den färska använde jag Lutinus och Crinone som jag hade hemma sedan tidigare, och sedan köpte jag Utrogest i Riga). jag tycker att Utrogest och Crinone är betydligt mindre kladdigt än Lutinus. Tyvärr är Crinone så fasligt dyrt när man inte har det på högkostnadsskyddet, så då är Utrogest det jag väljer. Utrogest är riktigt "billigt"! Jag har inte haft turen att hitta någon svensk läkare som är beredd att skriva ut mediciner åt mig på högkostnadsskyddet. Det är tydligen olagligt...
Det enda "tillval" som vi gjorde den här gången var att odla till blastocyster. Tyvärr var det inget av de blastos som vi inte satte tillbaka som kunde frysas, men att läkaren inte tyckte att det var något konstigt. Han var mer fascinerad över att alla 4 embryona blev Blastos, men att de inte var i sådan toppkvallitet att embryologen ville frysa dem. Om det itne tar sig den här gången kommer vi nog att satsa på att sätta in 2 st 3-dagars istället. Jag blev lite stressad av att så många embryos "försvann"... Vill kunna känna att vi har använt så många som möjligt!
Ja ha! På den kliniken jag går så ska man börja med lutunus någon/några dagar innan Et sen kan man nog börja med utrogest istället. Men man får det att börja med i alla fall.
Vi har valt alla tillval som går utom donerad sperma då förstås. Ja vi har inte sagt ja till Embryoscope än, vi har till 1a sep på oss att göra det. Man vill ju dock veta hur många ägg vår donator har på g först!? Jag vägrar att slänga ut 80 000 + en gång till om hon baea får fram 2-3 ägg! Då hade jag lika gärna kunnat ta mina egna ju. Ah vi får se vad vi bestämmer oss för. Vad kostar det på Ava kliniken?