• BollanB

AVA klinik i Riga

Dåliga nyheter; var på vul idag och man kunde bara se två hinnsäckar men inga foster, ingen gulsäck, helt tomt.
    Läkaren ville dock inte döma ut det helt och hållet, utan jag skall göra ett vul om en vecka igen.

Man har ju hört att det händer att de missar fostret, att det inte syns. Och sen vid nästa VUL så finns det plötsligt där.
    Men rätt ovanligt måste det ju ändå vara....

Finns nog inte mycket hopp kvar. Känns som att jag blivit lurad, gå runt här och vara trött och illamående helt i onödan.

• BollanB

Sissan:
    Om du väljer AVA Riga kommer du säkert att gilla kliniken lika mkt som vi här! De är proffsiga, vänliga, snabba. Det är de säkert i Finland också, men väntetiden är något längre. I Riga är det i princip ingen väntetid på donator.
    Från Gbg är det flyg som gäller. Via flygvaruhuset har jag hittat direktflyg med Air Baltic och Skyways. SAS flyger via Köpenhamn.
    Vi har gjort lite olika med resorna. En gång reste maken själv fram och tillbaka över dagen för att lämna sitt bidrag, sedan åkte jag två dagar senare för ET. Ett annat tillfälle åkte vi tillsamman och var borta i 3 nätter. Hotell finns det gott om och priserna är rimliga.
    Lycka till!

• BollanB

Flyttar mig från Gravid till På gång. Vi får se när vi tar ett nytt försök.
    Fick svart på vitt idag, det finns inget foster i hinnsäcken, bara rester av en gulsäck. Tungt.
    Tyckte det verkade arta sig så bra, har de klarat både nedfrysning och upptining måste det ju vara ena hejans embryon...men inte denna gång.

På gång:
    Tistel - väntar på datum för FET (förhoppningsvis början på juli) 
    MrsCelan FET september/oktober  
    LinaEm - FET prel 4 juli
    Mela - Första besök i Riga 8 juli
    Bollan-ev 3:e ÄD i höst

Ruvare:
    Smugs - ET 22/6

Gravid:

Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Akkie77 - Theo, född 20110622

• BollanB
    Jennie2010 skrev 2011-06-29 17:01:39 följande:

Jag har kontaktat Riga men inte fått svar ännu vet ni om dom har sommarstängt?

Jag har mailat och fått svar från Nadia idag, så det är nog inte stängt.
  • BollanB

Har en fråga till er som fått blastocyster insatta. Har det varit på ert initiativ eller har det varit kliniken som ville odla till blastocyst?
    Varför gör man det ibland, men ibland inte?

• BollanB
    solskensfrukt skrev 2011-06-30 09:27:11 följande:
    Vår donator gav oss totalt 18 ägg och av dessa fick vi 2 st blastocyster. Det ena satte vi in förra veckan och det andra ligger i frysen. Ruvar en vecka till och därefter ska jag ta lämna blodprov för graviditetstest.
    Pysseltomten skrev 2011-06-30 12:20:45 följande:
    Förklaringen som jag fikk från AVA var egentligen att man får se när embryoutveckling börjar hur det blir. Detta kan man läsa mycket om på nätet, men i slutändan så är det ofta upp till vad embryologisten rekommenderar. I vårt fall så var planen att embryona skulle odlas till blastocyter men då det var flera som inte utvecklades så ändrades planerna och jag fick tillbaka ett 3dagars embryo och 2 till frysen.
    Aha, de måste vara extra bra embryon för att klara odlingen till blastocyst, eller?

Lycka till Smugs med ruvandet och lycka till Pysseltometn med första vul!
  • BollanB

Åh nej Tistel, vad tråkigt. Vad märkligt att slemhinnan går tillbaka, men jag har ingen erfarenhet att dela med mig av när det gäller det. 
    Tycker att du är fantastisk som håller humöret uppe trots allt!

Jag är också sommarglad, njuter av ledighet under 5 veckor Och pga av missfallet kan jag även avnjuta ett glas rosé i solen. Inget ont som inte har något gott med sig...
    Vi har bestämt oss för att inte ge upp kampen om ett barn. Det blir nytt försök så snart det går. Först är man ju på väg att ge upp, men efter lite eftertanke är vi båda överens: vi vill inte sitta barnlösa på ålderns höst och känna att vi inte gjorde allt som stod i vår makt.

• BollanB

Mela:
    Tråkigt att det var så rörigt,
    kan det vara så att de har fler patienter än vad de har kapacitet till?

Ang folsyra och andra mediciner som skall tas efter ET, så har jag köpt dem direkt av kliniken i samband med ET. Det var först då som jag fick ordinationen. De mediciner som jag tagit före ET har jag fått utskrivet i Sverige.

Mammografi har jag inte hört talas om.

Svar på tråden AVA klinik i Riga