• BollanB

AVA klinik i Riga

Tack för alla gratulationer!
    Jag är försiktigt positiv, men RÄDD ändå att det skall gå åt pipsvängen igen.
    Men allt känns bra så här långt, skall göra blodprov på tisdag.

ahm66 skrev 2011-11-24 11:02:01 följande:

Bollan - grattis med svagt + !!
    Jag tordes inte lägga in dig under gravid - tenkte du kanske vill göra det själv.

Jag väntar tills efter resultatet på blodprovet innan jag vågar kalla mig gravid.

Håller tummarna hårt för dig amh66 och dig smugs som ruvar nu, hoppas så att ni får fina plus om två veckor och att vi får fortsätta vår resa tillsammans.
  • BollanB
    MrsCecilia skrev 2011-11-24 14:33:53 följande:

Jag har äntligen fått tid för operation den 19 december, men om det blir akuta fall emellan så skjuts den upp..uppdaterar listan!

Då hoppas jag att det verkligen blir av så att ni kan komma vidare med nästa försök.  Kram o lycka till!
  • BollanB

Har varit och tagit blodprov idag, men får inte resultatet förrän torsdag....mer väntan. Det blir man expert på i den här branschenFlört, eller hur?

• BollanB

Hej VÄDUR78!
    Den mest avgörande skillnaden, förutom väntetiden, mellan en klinik i Finland och en i Riga är att i Finland är donatorn inte helt anonym. Man praktiserar samma princip som i Sverige, dvs att barnet har rätt att i vuxen ålder få reda på donatorns identitet.
    I övriga Europa är donatorn helt anonym.

Resultaten skiljer sig förmodligen inte så mycket åt.

På AVA i Riga säger de att det inte är någon väntetid alls. Man får beked om en donator inom någon/några veckor. Men de verkar ha en ganska stor arbetsbelastning för närvarande. Jag har fått vänta upp emot en timme efter bestämd tid innan läkaren kunde ta emot. Och många patienter gick in och ut under tiden.
    Vi har fått veta ålder, längd, vikt, hårfärg, ögonfärg, hobbies, utbildning. En hel del av informationen tycker jag är rätt oväsentlig, man vill ju bara ha friska ägg...

Lycka till!

• BollanB

Fick ett så positivt resultat på blodproven att jag nu vågar kalla mig GRAVID!
    Idag är jag 5+1 och hade ett hcg på 7200, 48 h tidigare var det 2500. Verkar väl som en bra stegring?!
    Har nu ett lugn i kroppen som jag skall bära med mig hela helgen. Kram på er alla vänner!

På gång: 
    Tistel - FET september/oktober 
    Sissan - första besöket på AVA  23/11
    MrsCelan -  Operation 19/12 och FET 3 - 2012 

Ruvare:
    amh66 - andra FET - 23/11, TD 6/12
    Smugs - ET 24/11

Gravid:
    Bollan ET 14/11
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5
    Ahavamaria - ET 26/8
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    Skrutten04 - ET 24/10 (ett embryo, första ÄD)

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228, Irma & Elvira 110929
    Akkie77 - Theo, född 110622
    Tea75 -Pojke 110720
    Memaja - Flicka och pojke 110812

• BollanB

Jag har inte direkt valt att donatorn skall vara anonym....känner mig pressad av tiden och åldern. Hade jag varit tio år yngre tror jag inte att jag hade backat för 6-12 månaders väntetid. Håller med dig, det är en stor och svår fråga faktiskt.
    Detta är vår 4:e ET med ÄD. Fick två blastocyster insatta denna gången. (Blev även gravid på ET nr 3, men det avstannade.)

• BollanB
    Skrutten04 skrev 2011-12-01 20:18:21 följande:
    Bollan, det är ju underbart! Grattis! Åh, jag blir nästan gråtfärdig (shit så humöret svajar)... Nu kan vi följas åt! Stor kram
    Precis, själv börjar jag gråta för minsta lilla....
  • BollanB

AHM66,  jag hoppas verkligen att det inte är kört för dig. Men statistiken säger väl något om ca 30% chans, så ge inte upp! Även om det måste till ett nytt försök. Kram!

• BollanB
    solskensfrukt skrev 2011-12-03 18:24:18 följande:
    Jag har varit på helspänn de senaste dagarna och kunde inte avhålla mig från att testa hemma tidigt imorse. Fick ett plus på stickan. Är dock försiktigt glad! Sist fick jag nämligen positivt testresultat med både urintest och första hcgtestet för att sedan mötas av ett minus på andra hcgtestet.
    Då skickar jag bara ett försiktigt grattis så här långt, bättre än ett minus i alla fallFlört,
    men jag känner igen mig i det där att vara försiktigt glad....håller andan nu fram till vul om två veckor.
    När skall du göra hcg test?
Svar på tråden AVA klinik i Riga