• BollanB

AVA klinik i Riga

Siv77 skrev 2011-05-24 21:45:45 följande:
    TACK för alla lyckönskningar!! Det värmer!
    Det finns ju lite olika skolor om vad som är bäst.. att odla färre dagar= embryo har större chans att klara sig i kroppen. Odla till blasto o då "faller de svaga ifrån"  I vårt fall var det självklart att odla till blastocyster eftersom vi har så många IVF:er bakom oss. Vi ville helt enkelt inte chansa...
    Åh, så man kan välja det själv? Frågan har liksom aldrig varit uppe till diskussion när vi varit på AVA.
    Om det inte tar sig denna gången så kan det ju vara en möjlighet för ett ev nästa försök...är på ruvardag 8 och har i princip inga symptom
    Siv77 skrev 2011-05-24 21:45:45 följande:
    Jag tror att man måste se till sin situation o välja utifrån det som känns mest rätt. Vi bodde på Hotel Gutenberg inne i gamla stan o det var helt ok. Efter två nätter åkte vi ut till kusten o Jurmala där vi bodde på Batic beach spa hotel. Där var det lyxigt :) Det var verkligen skönt att unna sig lite massagebehandlingar innan insättning för en rimlig peng. Vi vet ju alla hur mycket ens hårt sparade pengar är värda... Det hotellet kan jag rekomendera trots att en del i personalen var lite snorkiga iband.
    Första besöket i Riga bodde vi på Domina Inn, det är helt okej Mrs Celan. Finns en bra italiensk restaurang i entréplan. Andra vändan tog vi tre nätter på Spa hotell i Jurmala. Väl värt att komma ut från stan när man tycker att man sett Riga. Snorkigheten du upplevde Siv77 känner jag igen, tror att det beror på att en del är fortfarande präglade av Sovjettiden och inte riktigt greppat det där med service.
  • BollanB
    MrsCecilia skrev 2011-05-25 14:46:46 följande:
    Hur länge kan man äta progynon, nu har jag ätit sen den 10/5 och i fredags var slemhinnan 13 mm. Vad händer om den blir större?
    Vet inte vad som händer men jag frågade Dr Fodina vilken tjocklek som var eftersträvansvärd. Fick då svaret att den bör ligga mellan 8 och 15 mm. Det ser väl fint ut för dig!

Tistel:
    Hoppas att din växer till sig med ny medicin!
  • BollanB

Turist-tips till Mrs Celan och ni andra som åker i slutet på maj:

-Dagstur till Jurmala. Promenera längs havet på milsvid sandstrand. Bra mot IVF-stress...

-Besöka marknaden och saluhallen som inryms i gamla Zeppelinarhangarer, strax söder om centralstationen och Stockmans. Fantastiska kött- och charkdiskar! Synd bara att man inte kan köpa med sig av allt det goda (och billiga).

-Äta lunch på Lido Vermanitis i korsningen Elizabetes iela / Terbatas iela. Mkt fräscht, gott och prisvärt. Självservering där man plockar själv eller pekar.

• BollanB

Hej Hoppfull10!
    Tack för att du delar med dig av hopp till mig och alla andra som våndas under ruvningen.

• BollanB

Ledsen för din skull Leia83, men försök att inte tappa sugen...jag vet det är svårt, men själv försöker jag tänka att om chansen är 30% att det skall lyckas borde man ju få till det efter ett antal försök, eller?
    Kram!

• BollanB

Leia 83: Vilken ruvardag är du på? Har du testdag på fredag?

Jag har testdag på måndag det är ruvardag 13. Imorse hade jag en släng av mensvärk och idag har jag fått mkt små bruna spottings, känner mig orolig tyvärr. Gör nog ett test på lördag.

• BollanB

Nej, jag har inte testat än. Är det inte lite för tidigt? Är på rd9 idag.
    Förstår dig så väl att du inte vågar hoppas. Jag hoppas för din skull istället

• BollanB

RD 10, tjuvtest kl 05.00.
    Plus 

puuuh, stressnivåen lägger sig sakta men säkert, men helt omöjligt att somna om....

• BollanB

Tack, tack för alla glada tillrop och lyckönskningar,
    framför allt till dig Leia som mitt i all bedrövelse orkar gratulera en annan, så synd att det inte ville sig för er, sköt om dig och samla krafter. Det är kanske en helt annan resa som börjar för er nu, med adoption. Varmt lycka till!

• BollanB
    Pysseltomten skrev 2011-05-28 11:40:57 följande:
    Stort Grattis Bollan, va härligt! Du satte tilbaka två va, så det kanske är dubbelt grattis?
    Tack! Jo, jag fick två insatta, men vågar inte ta ut ngt i förskott. Blir överlycklig om det är en som vill ta sig....
    Fick du också två? Lycka till!

Majgänget: Varmt lycka till! Jag tror är det är en gynnsam tid för graviditeter, så här på försommaren.

Tistel: Svarar slemhinnan på medicineringen?
Svar på tråden AVA klinik i Riga