AVA klinik i Riga
Siv77 skrev 2011-05-24 21:45:45 följande:
TACK för alla lyckönskningar!! Det värmer!
Det finns ju lite olika skolor om vad som är bäst.. att odla färre dagar= embryo har större chans att klara sig i kroppen. Odla till blasto o då "faller de svaga ifrån" I vårt fall var det självklart att odla till blastocyster eftersom vi har så många IVF:er bakom oss. Vi ville helt enkelt inte chansa...
Åh, så man kan välja det själv? Frågan har liksom aldrig varit uppe till diskussion när vi varit på AVA.
Om det inte tar sig denna gången så kan det ju vara en möjlighet för ett ev nästa försök...är på ruvardag 8 och har i princip inga symptom
Siv77 skrev 2011-05-24 21:45:45 följande:
Jag tror att man måste se till sin situation o välja utifrån det som känns mest rätt. Vi bodde på Hotel Gutenberg inne i gamla stan o det var helt ok. Efter två nätter åkte vi ut till kusten o Jurmala där vi bodde på Batic beach spa hotel. Där var det lyxigt :) Det var verkligen skönt att unna sig lite massagebehandlingar innan insättning för en rimlig peng. Vi vet ju alla hur mycket ens hårt sparade pengar är värda... Det hotellet kan jag rekomendera trots att en del i personalen var lite snorkiga iband.
Första besöket i Riga bodde vi på Domina Inn, det är helt okej Mrs Celan. Finns en bra italiensk restaurang i entréplan. Andra vändan tog vi tre nätter på Spa hotell i Jurmala. Väl värt att komma ut från stan när man tycker att man sett Riga. Snorkigheten du upplevde Siv77 känner jag igen, tror att det beror på att en del är fortfarande präglade av Sovjettiden och inte riktigt greppat det där med service.