• Frazze

AVA klinik i Riga

Redan47 skrev 2015-08-10 16:57:30 följande:

Frazxe då är du i startgroparna, spännande! Jag har inte spec gått upp i vikt av nedreglering, men 6-8kg totalt under behandlingsprogram under 1.5år.... Och då inte av mat o godis, hormoner upp o ner samt skadad handled o rygg som minskade min möjlighet att motionera.

Shit! 6-8 kg på 1,5 år!! Jag körde typ 3 kg på semesterresan och vi var borta i 10 dagar!!!! Den du! Men nu har lite av svullnaden gått bort efter flyget och vad det nu än är, så -1 kg tills idag. Har gått 33km sen i torsdags så det kan nog ha hjälpt. Nu är det bara att fortsätta på den vägen. Vi äter typ bara protein med sallad till både lunch och middag både jag och min man för att få bort några kg. Orättvist bara att han kan rasa 5 kg på en vecka utan att göra något och jag måste kämpa ihjäl mig i typ 2 månader el längre. Men men! Nu är det dags att montera ihop sprutan snart och sticka magen!
  • Frazze
    TyckOmMig skrev 2015-08-10 18:24:31 följande:

Frazze-lycka till med start av Procren sprutan nu-du ska se att det kommer gå fint.

Nu är den tagen! Men jisses vad besvärligt den var?! Det var ju ord i beskrivningen som jag aldrig ens hört talas om. Men jag hoppas att jag gjort rätt. Vätskan ska väl vara vit hoppas jag?!
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-08-10 19:39:05 följande:

Klart du gjort rätt! Går inte göra på så många sätt.

Nä, men det var inte helt lätt! Men det är gjort och jag tror knappt att det är sant. Alltså om lite över en månad så kan jag vara gravid! Åh vad jag hoppas!
  • Frazze

Någon mer än jag som fått en rosa flytning dagen efter procrensprutan?

• Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-12 21:57:43 följande:
    Så äntligen kom vår dotter på dag 40+5, efter 3 ÄD i Riga så lyckades det till slut. Tror det i mitt fall var väldigt viktigt att få ner TSH till ca 1, även fast inte Riga är så noga med det, så tror jag att det var det som gjorde att det gick, för de bästa embryona gick ju åt till gång 1 o 2.  Vill dela erfarenheten att efter att plusset så har graviditeten varit helt normal med endast illamående o kramp i benen samt trötthet, jag själv var så orolig för alla ökade risker o komplikationer man läst om, men vill just därför berätta att det lika gärna kan gå bra. Förlossningen var också helt normal. Jag tog endast de mediciner som var Rigas standard. Önskar er som är på gång ni all lycka till!!!
    Åh ett stort grattis till er lilla prinsessa! Lyckliga du!
  • Frazze

Hej igen!

När ni har vart över i Riga, hur långt innan har ni beställt hotell och flyg? Och hur har det gått med de preliminära tiderna ni fått ifrån kliniken? Vilket hotell har ni bott på och vart har ni flygit ifrån och med vilka? Vi har kollat Albert hotell och det finns inget dubbelrum då vi har fått preliminära tider. Alltså runt 3-10 Sep. Finns det något annat hotell i närheten som inte är yberdyrt men ändå inte sunkigt. Tacksam för alla tips och råd! Shit it's happening

• Frazze
    Amberiah skrev 2015-08-16 19:22:12 följande:

Fattar inte varför det kommer kn frågetecken av sig själv varje gång jag skriver i denna tråd. ????

Håller alla tummar och tår här, lycka till! Vilket hotell bor ni på? Valde ni det här embryoscope? Vad skönt att det är så pass många embryon som klarat sig, det kommer gå mycket bra ska du se. Skriv gärna och betätta hur det gick.
  • Frazze
    zaq1234 skrev 2015-08-16 20:29:21 följande:

Tack för alla grattisar!

Frasse, jag har alltid bott på hotel Justus, ligger mitt i den gamla delen, tar ca 15 min att gå till kliniken, tycker det var mkt mysigare att bo där. Väldigt trevligt på sommaren. Det enda som inte var så bra var frukosten.

Ok det får vi kolla på då! Vad var det för fel på frukosten? Hur var sängen? Marmorskiva med lakan på som vanligt utomlands eller?
  • Frazze
    Kcb skrev 2015-08-17 20:18:21 följande:

Någon annan som har ET/FET i Riga i morgon?

Vi har valt att odla vidare till blasto, så jag är lite nervös att åka i onödan (att inget av de 4 som de odlar vidare klara sig...)... Men Veronica har inte meddelat att något ska se dåligt ut än så länge, och hon brukar ju alltid vara snabb och effektiv! Vi valde att satsa på blastos, eftersom jag har blivit gravid på de 2 IVF FET vi har gjort (tyvärr missfall på båda), men "bara haft 1 kemisk grav på de 4 färska IVF ET vi har gjort... Vill inte ändra ett "vinnande koncept"...

Hur har ni andra resonerat med 3- vs. 5-dagars?

Har ingen erfarenhet men önskar dig stort lycka till! Är det dina egna ägg el donerade ägg? Vi valde 5 dagars för att det känns som att de som klarat sig så långt borde klara sig i magen. 3 dagar är lite för lite tycker jag! Känns inte som att det hinner bli färdigt på något sätt.
Svar på tråden AVA klinik i Riga