AVA klinik i Riga
Minus mjölk, vitt mjöl och socker. Förbättrar miljö i kropp inkl livmoder. Omega3 d/vitamin o b- kombi.
Minus mjölk, vitt mjöl och socker. Förbättrar miljö i kropp inkl livmoder. Omega3 d/vitamin o b- kombi.
Ägg i olika former är ju bra frukost kaffe eller te om du gillar det. Juice innehåller lika mkt socker som läsk så hoppa det Goda bär finns det ju mycket av nu också så du kan ju göra en smoothie till t ex. (Frukt innehåller ju mycket socker men bär gör inte det. ) Har själv varit helt mjölkfri dvs inga mjölkprodukter alls i perioder och det är inte så klurigt som man tror. Gillar inte heller ersättningsprodukterna Och sluta inte med vitaminerna. Lev nyttigt! Har du ett immunförsvar som ger immunologiska problem så hjälper det inte att sluta med vitaminer. Då behlver du t ex medicinera med cortison/prednisolon och blodförtunnande istället.
Läste att du snart gör ditt första ÄD- försök!
Stort lycka till!
Wonderstruck; Tack så jättemycket för ditt svar! Så fantastiskt att ni lyckades att bli föräldrar Grattis!
Jag hade aldrig hört talas om Werlabs, så jag kollade upp det nu när du tipsade om det. Fantastisk med den möjligheten måste jag säga. Tyvärr så bor vi inte i en stad där de hade provtagningsställen och jag vet inte hur möjligt det är att åka till ett annat län för att göra provtagning. Om det är möjligt, så åker jag gärna de milen till Eskilstuna eller Stockholm för det är ju supersmidigt att få resultaten på datorn Jag har mejlat och frågat om det nu och hoppas på svar imorgon.
Besökte ni Riga en gång innan ni gjorde själva insättningen? Jag funderade på att eventuellt skippa det första besöket, men å andra sidan så kan det ju vara bra att åka dit för att få med sig medicinerna hem.
Hur många gånger under förberedande behandlingen behöver man ta prover och göra ultraljud?
Tack igen för svar!
Frazze ; TACK för att du också berättade lite om hur ni gjort. För mig som inte gjort några IVF-försök innan så är allt så nytt och det är mycket att sätta sig in i.
Vad bra att du kunde få hjälp av din gynekolog som du redan gått hos. Jag hoppas också på att kunna få den hjälpen där vi gjorde våran utredning.
Hur gjorde du med medicinerna - skrev din gynekolog i Sverige ut den eller beställde du från IVF Riga? Skiljer det mycket i pris mellan att köpa den i Sverige och att köpa den från Riga?
Vad spännande att det snart är dags för dig att sätta igång med behandlingen. Jag håller tummar och tår för dig/er! Är det första äggdonationen?
Kram på dig!
Hemma igen efter en semestertrip! Mycket omyttig mat, dryck har jag tryckt i mig, så nu är det dags att ändra på det. Ca 1 månad kvar tills vi är i Riga för ET, på måndag tar jag min procrenspruta och så är vi igång. Nu jäklar är det nära!
Åh va spännande att vara så nära!!!
Redan47 och weeme TACK för era svar!
Självklart är jag också beredd att åka en liten bit för att behöva betala över 2000 kr för varje kontroll av slemhinna. Tyvärr verkar det vara jättesvårt att hitta
Jag tycker att det borde vara en självklarhet att få göra samma undersökningar för en billig penning som de som gör äggdonation i Sverige får göra. Usch vad jag gnäller nu Bättre att se på de positiva bitarna - att kunna få hjälp av NÅGON.
Jag har nu varit i kontakt med AVA Riga där de inte har några köer för närvarande. De skickade oss alla formulär att fylla i, samt en lista på vilka prover som skall tas och skickas till dem.
ultrasound examination on 9-13 day of your period
- vaginal swab
- blood group, Rh (for both partners)
- TPHA, HIV, Hepatitis B and Hepatitis C
- Anti HBc (for both partners)
- TSH, free T4, APTT
Jag har försökt googla på vad alla dessa prover är för några men förstår inte helt. Vad är tex det här HBc som båda skall ta för något? Vad är det för skillnad på det och på Hepatit B och C?
Hmm 1kg kan gå
Min mens lyser med sin frånvaro och det har nog med min sorg/ångest/stress att göra från förlossningen...
Känner ingen stress med mensen just nu utan tycker nog det är ok att den kommer när den kommer så hinner jag "läka" inombords också!
Men visst vill man komma igång
IDAG ÄR DET DAGS!!!!!!! Jag ska ta min Procren. Hur var det för er? Svällde ni upp av den sprutan? Typ gick upp i vikt el bara svällde? Orolig att jag inte ska komma i mina kläder längre.
Ingen fara... Jag kan inte minnas att jag varken gick upp eller svällde