• MrsCecilia

Det verkar som vi är många i slutet på maj, vi har planerat ET den 30/5. 

Jag kan inget om sköldkörtel, däremot hade jag för högt  Fibrinogen som jag skulle få behandling för när vi kom dit. Vad det nu är. Nån som vet?

• MrsCecilia

Tänkte vi måste uppdatera listan lite. Mycket har hänt sen början på mars!

På gång:

LinaEm prel ET 29 april 
    IVFdagar prel ET 18/4 
    MrsCelan ET 30/5 
    Bollan FET mars-april 

Ruvare: 
    Chockad ET 2 blastocyster 2mars, TD 15 mars

Gravid:
    IGOR: FET gravd BF 110403. Planerat snitt den 15/3-11. 
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112

• MrsCecilia
    BollanB skrev 2011-04-13 20:08:54 följande:
    Hej Hinos
    Inget lätt beslut, vad ni än kommer fram till. Kan nog vara bra att träffa en kurator.
    Tänk om man kunde se in i framtiden, så att man slapp ta "fel" beslut.
    Lycka till.

Jag har idag tagit Procren-injektion och således påbörjat behandlingen inför FET, som är beräknat till 20/5.
    Vi har tre embryon i frysen och ställer allt vårt hopp till att de skall klara sig. Skall försöka hålla ångan uppe, men det är lätt att tänka dåliga tankar som att chanserna är inte lika bra med frysta som med färska.
    Hur gör ni andra för att tänka positivt?
    Jag försöker nog fokusera på andra intressen, få nya, som upptar mycket av min tanketid. Så tänker jag inte så mkt, har nämligen en förmåga att göra det annars.

Så jag har faktiskt börjat rida i en nybörjargrupp- från att inte veta något om hästar. Hedersord att den mesta av min vakna tid går åt att fundera över  alla moment och händelser från stallet. Flört Jag är mycket gladare och lugnare (nåja)..
  • MrsCecilia

Betty76: Vi har gjort ÄD i Sverige, vi fick vänta något år på vår tur, dessutom fick vi dela äggen med andra par så vi fick bara ett ägg.

Man mailar till Riga, men kan oxå prata med dem på skype. 

Om man har en bra läkare i Sverige så kan de ta alla prover, ultraljud här, mediciner, sen åker man ner till Riga när det är dags. Vi valde att åka dit på ett första besök för prover och konsultation, det kändes tryggare för oss och sen åker vi dit igen när det är dags för återföring. Så 1-2 ggr träffar man Riga. Vi skickade alla våra journaler via mail dit. 

LinaEm: Attans, jag läste fel. Trodde du var där samtidigt som oss. Hur går det med blödningarna? 

• MrsCecilia
    Pysseltomten skrev 2011-04-28 15:02:10 följande:
    Måste bara fråga.. de tester som görs i samband med behandling före/under tiden/efter och som inte görs på AVA kliniken. Gör ni alla de på ett offentligt sjukhus via landsting eller privat?

Ivfdagar -lycka till med ruvandet av dina påskägg och hela 6till frysen!
    Jag jagade med ljus och lykta efter någon som kunde skriva ut recept och göra VUL och plötsligt så kunde vår gamla IVF klinik ställa upp. Otroligt bra, men vi får betala rejält för VUL. Jag har en backup privat klinik som jag hoppas kan ta blodproven sen om inte IVF kliniken vill.

Ja, varför är det så? Varför behandlas vi som pestsmittade? Vad är det som är konstigt med oss? Ingen borde väl vara mer välutredda än oss? 
Svar på tråden AVA klinik i Riga