• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Efter att ha ringt 12 st gyn fick jag napp på en privatklinik. Hon var väldigt bra och vi pratade mkt om endometriosen och olika mediciner, hon mailade ava-kliniken dessutom så det slapp jag oxå. 

Allt såg ok ut och min slemhinna var 11mm och inte treskiktad, flytningarna kommer från ööhhh. nåt....Skämsord jag inte minns, men det var inte fara i alla fall.

Hon ville att jag skulle mäta blodförsörjningen i livmodern med doppler (hon förklarade en massa kring det).  Hon kunde skicka remiss till ett annat läkarhus men tyckte det vore bra om jag gjorde det så snart som möjligt. Hos henne kostar det 2800 kr. Har nån av er gjort det? Är det värt pengarna?

Jag fick dessutom recept på

orudis -ska tas tills jag åker på tisdag för att därmpa endo prednisolon (kortison) ska jag ta 40 mg/dag!! Man brukar ta 5-10 annars. Hon sa att min endo är kraftigt autoimmun.  trombyl progesteron
  • MrsCecilia

kulan 10!: Vad tråkigt och ledsamt. Hoppas ni får nya krafter snart. Ska ni ha samma klinik eller har ni tänkt att byta?

På gång:
    Tistel - FET september/oktober
    MrsCelan - 13 september FET  
    Bollan -det blir ett 3:e ÄD i oktober

Ruvare
    ahavamaria - 2 embryo insatt 26/8
    Smugs - FET 6 september
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)

Gravid:

Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720

• MrsCecilia

Tack för alla varma ord! Det verkar som att jag åker ändå, allt var ok, det var bara en del slemmiga flytningar som blir av livmodertappen som tömmer sig (och endo cystor) Jag behöver verkligen alla tummar och tår!

• MrsCecilia

Det var en väldigt lång dag i går men nu är jag ruvare igen och knaprar 13 tabletter om dagen. Äggen var jättefina men min endometrios var inge vidare. Så vi får se.

Jag har i alla fall lärt mig vad treskiktad är, och det är när det växer slemhinna från alla tre sidor i livmodern och möts i mitten. Det gör egentligen varken till eller ifrån vid en graviditet. 

• MrsCecilia

Jag uppdaterar listan och fyller på med lite info som kan vara rolig o veta (eller sorglig, beronde på...;) De glömde skriva 

På gång:

Tistel - FET september/oktober

Bollan -det blir ett 3:e ÄD i oktober

Ruvare
    ahavamaria - 2 embryo insatt 26/8
    Smugs - FET 6 september
    Mela - 2 embryon 5/9 (första ÄD)
    MrsCelan, 38 år, 5 IVF, 2 ÄD, 2 FET - 13/9 FET 

Gravid:

Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5
    Siv77 ET 23/5 Trillingar, enäggs o en ensam..
    Pysseltomten, ET 28/5

Fått Barn:
    Hinos - Signe 100228
    Akkie77 - Theo, född 20110622
    Tea75-Pojke 20110720

• MrsCecilia

Tatzy, jag frågade både privat gyn och läkaren i Riga. Båda sa samma sak och ritade och visade biler Glad De slängde sig visserligen med konstiga ord ht och dit men poängen var detsamma.  Privatgyn sa att det går med en slemhinna på 7 mm och förutsättningarna och kvinnan är den rätta. Det är säkert individuellt.

• MrsCecilia

Jo, just det...Dessutom sa dem att om man har tex endometrios är det väldigt svårt att se om den är treskiktad eller inte eftersom det blir så mkt skuggor och förvrängingar. Och ju dyrare och finare ultraljudsapparat desto mer kunde man se..

Svar på tråden AVA klinik i Riga