Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

AVA klinik i Riga

Vårt väntrum - Fragmin är blodförtunnande sprutor, alltså inget man äter.

• UndrandeSökare
    Vårt väntrum skrev 2017-05-09 09:29:37 följande:
    Jo jag vet. Var lite snabb på tangenterna. Dom är ju himla kul å ta :/
    Om inte Trombyl, Fragmin och Prednisolon hjälper (som det är för mig)
    så kontakta då Life Clinic eller Serum i Aten för mer hjälp.
    Jag har varit hos Dr D och gjort hans utredning och den var jättebra.

Däremot behandlar han mest med Trombyl, Fragmin, Prednisolon och Intralipiddropp och droppet fungerar fel i min kropp.
    Det funkar som p-piller. Tar jag INTE droppet blir jag gravid direkt men missfall, men tar jag droppet så blir jag inte gravid.... och då hade han inget mer att erbjuda mig sa han !

Sprutorna är inte så farliga, det tråkiga är alla blåmärken man får tycker jag.

Använde du något mer än Progynon och Lutinus eller Utrogestan vid ditt förra försök hos AvaRiga? Du sa att du hade inte Prednisolon då.
    Men hade du Trombyl och Fragmin då?
  • UndrandeSökare
    Mamma DA skrev 2017-05-09 16:49:28 följande:

Hej

Jag är ny, har precis bokat donator, skrivit på alla papper gjort de sista blod proven, ska göra UL nästa vecka på onsdag är allt OK ska jag ta en injektion med Procren. Någon som gjort liknande? Ska till Ava clinik min koordinator är Veronika. Runt 29/6 är det dax. Men mera exakt info kommer. Vi funderar på flyg och boende. Vi måste vara där vid ägg plock då vi ska ha min mans spermier, sen tänkte vi odla 5-dagars. Jag har gjort 4 Ivf, 4 ET och 2 FET, inget plus. Har AMH på 0,33. Så de är mina ägg som är skruttiga. Har en dotter på 17 år med en annan man. Själv är jag 37år och min man 39

Hej ! Vi är många här som gjort samma resa som dig.
    Jag går också på AvaRiga och har Veronika som koordinator.

Vi flög med SAS från Arlanda till Riga tog I timme, sen buss 22 eller 222 från flygplatsen in till stan. Köp bussbiljetten i kiosken utanför flygplatsen så blir det billigare ! Man kan köpa biljetten ombord på bussen också men då blir det
    dubbla priset har jag för mig.

Tar ni taxi från flygplatsen så välj de röda eller gröna taxibilarna, de är mer seriösa enligt Veronika. Men kom överens med taxiföraren innan ni kliver in hur mycket det ska kosta !

Vi bodde på Monika centrum hotels som ligger jättenära kliniken.
    frukostbuffé ingick. Jättebra hotell, men hårda sängar. Men vi valde det
    främst för närheten till kliniken. Riga är en mycket liten stad men mysig,
    så man kan lätt ta sig runt genom att promenera (utom till flygplatsen
    som ligger en bra bit bort).

Du hittar massor med hotell att välja på hotels.com eller liknade sidor.

Ha en bra resa !
  • UndrandeSökare

Micro- Går du på ivfRiga?

Fråga om de kan tänka sig att skriva ut IL- dropp som du kan ta i Sverige också under ruvning och graviditet föreslår jag.

• UndrandeSökare

Provence - Du måste berätta att det är ÄD för barnmorskan. Men om du vill berätta för far- och morföräldrar, andra släktingar och vänner får du bestämma själv.

• UndrandeSökare

Providence - Jo, man producerar hcg vid alla graviditeter, oavsett om det är ditt eget ägg eller ÄD.

Urinstickor är inte alltid att lita på, mina läkare vill att jag tar blodprov och mäter hcg istället. Det kan man enklast göra via www.werlabs.se Då kan man själv bestämma vilka prover man vill ta utan någon läkares godkännande först. Gå in på Werlabs hemsida och kolla under provtagningsorter om de finns i närheten av dig. Använder du rabattkod som tex "LCHF" eller "Fertilitetsguiden" så blir det billigare !

• UndrandeSökare

Providence- Inte säkert att man får lika gravidsymtom vid ÄD som vid egen graviditet. För mig var det så, haft 5st egna naturliga graviditeter med massor med symptom tidigt, vid ÄD mycket mindre symptom. Kände mig rätt "ogravid" länge, senare kom illamåendet, men det var typ det enda symptomet jag fick. Så var det för mig iallafall.

• UndrandeSökare

Mitt första ÄD-försök misslyckades (blev ofostrig) så är inte gravid just nu. Nästa försök blir i höst.

Men kommer berätta för barnmorskan och barnet om donationen, däremot inte säkert vi kommer berätta för andra.

• UndrandeSökare

Frazze- Maila ivfRiga så får du uppdaterade uppgifter om priser. Bra att du kollar upp läget ang dina frysta embryon tycker jag (ifall det inte lyckas på egen hand).

• UndrandeSökare

Providence-Dessa ord används när man sätter in färdiga embryon i kvinnan

FET =Frozen embryo transfer

ET=Embryo transfer (färska)

Svar på tråden AVA klinik i Riga