AVA klinik i Riga
Wow såå kul att höra!! :) jag har transfer om 1,5v
Ni som blivit gravida, kände ni det på er? De 2v man ska vänta innan man vet helt säkert kommer bli 2 lååånga veckor:/ bävar lite för dem...
Wow såå kul att höra!! :) jag har transfer om 1,5v
Ni som blivit gravida, kände ni det på er? De 2v man ska vänta innan man vet helt säkert kommer bli 2 lååånga veckor:/ bävar lite för dem...
Hej! Va roligt!
Vi gjorde alla tester i Sverige på fertilitetskliniken då vi genomgick test för ivf som vi sedan använde för ÄD sedan fick vi remiss från gynekolog till vc för att göra blodgruppstest o min man testade sig för hiv o hepatit.
AVA kan ge dig förslag på gynekologer du kan vända dig till.
Lycka till!!
Vi planerar att göra äggdonation i Riga och vi har valt AVA.
Hur har ni genomfört era tester?
Har ni gjort allt i Sverige eller på plats i Riga?
Nu efterfrågar de ett "sperm test with morphology"
Har ni andra gjort det? Vart ska man vända sig?
Remiss i Sverige?
-Tacksam för hjälp.
Jag har transfer på torsdag nästa vecka, då blir det 4 dgr embryon, har bokat flyg...hoppas flyg inte har nån negativ inverkan?:/ flyger tor samma dag
Hur många ägg/ embryon som överlever innan transfer ska man räkna med??
Ok...o vad jag förstår så kan det ju gå bra även med färre ägg så länge dem är goda? Tror det blir 4 dagars
Provance- Ja, omöjligt att förutsäga i förväg hur det ska gå. Vissa lyckas på första försöket, eller andra eller tredje. En kvinna lyckades på alla försök, det blev 5 ED-barn till slut. Det beror ju på om man har andra sjukdomar som kan inverka på resultatet också, tex sköldkörtelsjukdom, diabetes, koagulationssjukdomar, immunproblem, etc.
Ska du sätta in ett eller två?
Lycka till !
Undrar lite hur lugnt ni tog det efter insättning, jag planerar att jobba som vanligt dagen efter. Jobbar på kontor och har det inte stressigt just nu.
Jag dricker en latte varje morgon och tänker att jag kan fortsätta med det men hur gjorde ni med kaffe och tex cola zero? Dricker inte te el annat koffein
Hur mkt spelar det in egentligen? Vad gjorde ni mer som var annorlunda? Har förstått att man inte ska träna och bära tungt
Förlåt varit utloggad länge tidigare i vår/somnar, missat att svara dig. Arlanda nu påväg t Riga, fet imorgon:). Har inget problem utom för få ägg. När jag blev gravid m sonen, färskförsök, kände inget. Väntade t testdag, 2 v. Alla andra gånger har jag känt på mig resultatet, testat e 7-8 d. Syskonförsök 2 plussade på dag 8, tyvärr upptäcktes mf på ul i v 18 som skett redan v 13. V 12 kub test såg superbra ut:( Jag brukar dricka mindre kaffe o undvika Cola o sötningsmedel e transfer, vet inte om d påverkar. Läs Livsmedelsverkets rek för gravida. Flyga är ingen fara. Kliniken rekommenderar mig alltid choklad dagarna efter transfer, bra m socker, gärna d:) Får alltid glukos dropp efter transfer. Tar d lagom lugnt, jobbar, promenerar men tränar inte. Försökt att undvika tunga lyft men svårt m en 2 åring. Brukar inte ha mkt symtom av medicinen innan men denna gång, hemskt!!! Varit så trött, nedstämd, ont i brösten, sur, sugen på ontyttigheter, småätit, o gått upp i vikt, lite illamående, ALLT man kan tänka sig riktigt jobbigt. Vad händer m kroppen? Konstiga känslor inför detta pendlar m hopp o negativism. Tycker att transfer är lite för sent, jmf när jag blev gravid gång 2. Något less på att åka t Riga, vill inte "turista" där mer:). Åker fr Norrland så alltid lång väntan på Arlanda o övernattning i Riga. Långt inlägg, tack alla för att ni finns, behövde skriva av mig. Gör du färskförsök el fet? Hur många embryon hat ni? Håller tummarna hoppas det går jättebra för dig.
Fick ut 21 ägg men bara 11 som blev bra får hoppas alla överlever till torsdag...
ET= Embryo transfer av färska embryon
FET= Frozen embryo transfer, insättning av embryon som tidigare varit frysta.
Så ska du sätta in 2 färska så kallar man det ET.
Lycka till !
Det där är ganska vanligt vid många ägg, att en bunt är omogna el så. 11 är toppen! Sååå spännande!
Hoppas det gick bra idag, Micro, och lycka till imorgon Provence1.
Angående att kliniken inte undersöker fertiliteten hos donatorerna via blodprov som mäter FSH och AMH är det helt ny info för mig och det låter häpnadsveckande. Så dåligt.
Vad bra!!! En bra start, då blir det insättning imorgon på dag... tre?
Då är bäbisarna i magen, o hoppas dem vill stanna:). Allt gick jättebra iaf o jag kände mig väldigt nöjd med behandlingen o infon. 2 toppembryon o 7 till frysen. Vi tog embryo glue.
Det blev en lång dag, tor Riga me flyg samma dag så nu ska jag sova.
Testdag 4 sept.
Jag har lite mensvärk men det kanske inte är så konstigt...men hade ni det efteråt? Det spände ju en del vid insättning tycker jag.
Får man sedan samma gravidsymptom som vid normal befruktning? Är väl hcg som styr det
Idag var jag på KUB-test och fick se vår lilla krabat. Allt såg bra ut så nu känns det som att jag kan slappna av och kanske börja njuta lite mer av graviditeten. Har ju tvivlat en del sedan senaste ultraljudet v 8.
HCG 74 jag är gravid!!!?! Helt ofattbart
Återkommer kram till er alla så länge
Tack alla!!! <3 Men än slappnar man ju inte av...gör man kanske aldrig...fy så orolig jag är...nytt blodprov idag, försöker njuta oxå
Hade värk i sidan av magen inatt så då nojjar man ju för det även om det säkert är helt normalt el bara en muskelsträckning, ja ni förstår
Kan lova att man blir ännu värre sen när de kommit ut oxå. Då ligger man och lyssnar så att de andas hela tiden. Sen så är man nojjig för att de inte äter ordentligt etc etc. Bara att börja förbereda sig på magsår typ Men allt kommer att gå så bra ska du se. Lycka till med nya blodprovet
Hej på er alla! Lite uppdatering - jag fick plus men det höll inte . Som ni vet har vi inget i frysen efter att det gick som det gick så nu får vi fundera på nästa steg. AVARiga vill vi inte tillbaka till...
Provence; grattis till plus!