• Provence1

AVA klinik i Riga

UndrandeSökare skrev 2017-05-23 08:34:03 följande:

Providence-Dessa ord används när man sätter in färdiga embryon i kvinnan

FET =Frozen embryo transfer

ET=Embryo transfer (färska)

Ok tack!

Fråga: hur överlever äggen när man fryser dem? Har börjat tänka på det nu. Det är ju fantastiskt att det går men hur är det möjligt?
  • Provence1
    Missne skrev 2017-06-12 11:59:16 följande:

Sitter just nu på bussen till Stockholm och ska ta båten. FET i morgon. .

Åå så spännande! Är det 1a försöket?

Lycka till o trevlig resa!

Vi ska dit i juli:)
  • Provence1
    Vårt väntrum skrev 2017-06-19 12:47:34 följande:

Tack snälla du!!!!

Huua ja. Jag kan tänka mig det.... verkligen ett nytt kapitel! <3

Grattis! På vilken ruvardag fick du plus? Kände du på dig att du va gravid el kände du inget?
  • Provence1

Fick min behandlingsplan idag och om allt går bra blir det transfer 21 aug. Hade hoppats på 1 månad tidigare för nu blir det efter semestern men men inget att göra...

Håller tummarna för oss alla som håller på <3

• Provence1
    Rosen 76 skrev 2017-07-03 18:29:31 följande:

En gång för mannen och en gång för mig... tog dagsturer med flyg dit och hem samma dag.

Vid FER endast en gång för mig.

Alla VUL innan kan göras hemma på lokal gyn.

Hej! Hur många dgr före kunde ni boka flygbiljetter?

Biljetterna blir ju dyrare ju närmare man bokar...vi ska till Riga om 3v ca.

Tack
  • Provence1
    UndrandeSökare skrev 2017-07-24 18:15:27 följande:

Provrnce - Ta båten istället för flyget till Riga. Där är det samma pris oavsett hur lång eller kort tid innan man bokar. Kostar ca 1500kr tur och retur inkl egen hytt och 2 frukostar och 2 middagar ombord och anslutningsbussen !

Har kollat på det alt oxå men både jag o min man har svårt va borta från jobbet flera dgr...men ev tar jag båten
  • Provence1
    Maran73 skrev 2017-08-08 18:08:56 följande:

Ha ha, klart man frågar, vore bättre om de var lite mer exakta när de svarar, typ "inte längre än X antal veckor får gå mellan start Progynon/nedregleringssprutan/ngt annat, och återföring". Då skulle de nog få färre ängsliga mejl tippar jag på...

Jo då, plus på första ÄD-försöket, i vecka 20 nu. Halvvägs!!! Unga pigga ägg var tricket.

Vår donator är 33...känns på gränsen kanske? Hur gamla har era varit?
  • Provence1
    Maran73 skrev 2017-08-08 19:13:49 följande:

Hmm njaae 33 skulle inte jag tycka var för gammalt, är väl vid 35 som fertiliteten börjar sjunka? Iaf mer drastiskt. Vår var/är 23, men det fick vi veta först efter att vi valt henne. Hon kändes liksom... rätt, oavsett ålder (eller ja, vi utgick från att AVA Riga hade en rimlig övre åldersgräns f donatorer). Blir säkert jättebra! Har hon egna barn?

Ja egna barn o jag litar på kliniken o hoppas allt går bra:)
Svar på tråden AVA klinik i Riga