• Frazze

AVA klinik i Riga

Zwillinge86 skrev 2017-04-19 10:36:39 följande:

Jo då sonens behandling är just avslutad och det värsta ligger förhoppningsvis bakom oss. Nu väntar år av uppföljning för att kontrollera att tumörresterna inte börjar växa igen. Med graviditeten gick det sämre, fick missfall vid årsskiftet och börjarn nu när det närmar sig bf bli desperat besatt av syskonförsök. Tanken är ny ÄD, vi står i kö till Umeå, men jag kan tänka mig att försöka få till en behandling utomlands i sommar. Vill kombinera ÄD med immunsupport, men slippa stressen över blodproven. Har alla papper från Dr.D så då borde Ava Riga kunna hjälpa mig med recept.

Åh Zwillinge jag hoppas så innerligt att din son blir frisk nu och att den där otäcka cancern håller sig lååångt borta från alla barn i fortsättningen. Vad säger läkarna om hans förutsättningar? Hoppas nu att han kan få leva ett långt normalt liv utan några sjukdomar alls. Den stackarn har sett tillräckligt med sjukhus för att klara sig i föera livstider.

Jag hoppas att ni lyckas med syskonförsök i sommar så att han får en liten bror el syster att lek med sen! Stor kram till dig!
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-20 12:33:06 följande:

Hej! Så spännande! Har de sagt när ET kommer att bli? Jag hade 6,3 mm två veckor innan insättning, och slemhinnan hann växa till 9,4 (eller om det var 9,6?) på de två veckorna. Så det blir säkert jättebra! De brukar väl öka på dosen Progynon tror jag om slemhinnan är lite tunn, samt rekommendera E-vitamin (av ngn anledning jag inte är insatt i). Jag vette sjutton om inte det naturliga urvalet blir lite satt ur spel när de "föser ihop" ägg och spermier i ngn slags skål, de behöver ju då inte simma varken särskilt långt eller särskilt snabbt?.... Dåliga ägg kan ju också bli befruktade? Det är ju i många fall först på ett senare skede de stannar av i utvecklingen och inte precis vid/efter befruktningen? Men, jag är lååångt ifrån insatt i detta, mest lite tankar o funderingar...  Själv tycker jag att ICSI är bra, det innebär en liten risk men för mig/oss övervägde fördelarna då vi nu har hela 8 stycken eskimåer i frysen, med normal kromosomuppsättning (gjorde även PGS på våra embryon), att tillgå om detta försök skiter sig. Vilket vi snaaart får veta, lämnade blodprov idag och ska göra hemmatest imorgon bitti. To be continued!    

Åh håller allt jag kan! Hoppas hoppas hoppas! Blir spännande läsning i morgon. Själv ska jag på vul imorgon och se om där är nåt hjärta där inne el om det stannat av. Usch för denna väntan
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-20 19:19:43 följande:

Tack Frazze! Jag fick faktiskt ett sms nyss från Werlabs att provsvaret redan är inne... Men jag VÅGAR INTE TITTA!!! Aaaaaaahg!

Okej....okej... jag MÅSTE (och vill) förstås titta men just nu står mannen och lagar mat, sonen gnäller över att vi jämt är sena med middagen osv osv, vi får sätta oss tillsammans vid datorn efter maten när lugnet lagt sig...

Återkommer!

Har du några känslor av att ngt är fel, eller är det mest den "vanliga" nervositeten som talar? Det är ingen lätt grej detta! Hoppas hoppas att du får se ett litet <3 !!!

Ååååååh nu är jag så nyfiken så jag spricker Du MÅSTE informera oss diiiiiirekt! Åh hoppas, hoppas, hoppas!!!!

Nja! De andra gångerna har jag känt mer växtvärk el molvärk i magen. Det gör jag inte nu jag känner ingenting direkt. Men då har jag oxå använt massa progesteron vaggisar el suppar. Nu använder jag ju ingenting, så det kanske är därför jag inget känner.

Annars så har jag svullna ömma bröst, vm i toaspring tröttare än död och flåsar så fort jag går uppför trappan. Sen så är jag hungrig hela tiden med! Jag har många symptom, men jag hoppas inte det är inbillning bara. Men som sagt imorgon kl 10.30 får jag veta om det är bra där inne! Heja oss nu! Lycka till!
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-20 23:04:34 följande:

Jaaaaaaaaaaaaaas!!! Jag är PÅ SMÄLLEN! Det GICK faktiskt!!!!!!!! <3 Så fantastiskt glad! HCG var på 81, ingen tvekan alltså. Nu ska jag bara vara lycklig innan det allmänna nojjandet träder in (känner mig själv vid det här laget, haha).

Ååååååååh men det är ju heeeeelt fantastiskt!!!!!! Grattis! Nu så ska det bara ruvas i några månader innan det är välkommet ut! Härliga nyheter att vakna till

Ja idag är det dags för min dom! Jag skriver så fort jag vart där om det är bra el inte! Usch! Nu blev jag så nervös!
  • Frazze

Tyvärr så fanns där inget hjärta där inne idag. Det hade slutat utvecköas för säkert 2 veckor sen, så det blor skrapning i nästa vecka tyvärr! Lycka till alla andra nu.

• Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-21 12:50:43 följande:

Nejnejnejnejnej, fy faan så skulle det ju inte bli!!! Hade en så bra känsla när du beskrev... så ledsen!!! <3 Får jag fråga hur gammal du är? Det känns som att just MA blir vanligare m åldern, verkar som att det mkt oftare skrivs om det i de 40+ trådar jag är med i eller följer, än om "vanliga" missfall... men kan ha fel. Ååååh vilket uschligt besked Frazze! Stor gigantisk tröstkram.

Hej! Nu har vi sovit i några timmar hela familjen. Det behövdes kände vi alla tre. Jaså är det vanligare med Ma än mf i vår ålder? Jag fyllde 39 i Januari men är långt in i övergångsåldern och har ett Amh på 0.1 nu. Vi ska fortsätta försöka den normala vägen så länge det går och sen återgår vi till våra frysta blastisar i Riga. Men då måste jag ha ett jobb först och det är ju inte helt lätt att få tag i. Hoppas nu verkligen att allt går bra för dig Maran 73! Keep us posted om hur det går!
  • Frazze
    La Conejita skrev 2017-04-28 17:02:04 följande:

Ah, okej, jag som säger att det är äggdonation jag genomgår, fast med dubbla donatorer. De kliniker som erbjuder embryoadoption brukar inte låta en välja donatorer alls. Jag har valt båda mina. Killen är en dansk ingenjör och assisterande professor, tjejen en jurist som springer maraton. ????

Jag är 42 år, så de flesta av mina ägg har säkert kromosomfel.

Åh jisses! Inget fancy at all alltså Jag önskar dig stort lycka till. Hoppas att du får en liten prins el prinsessa nu. Jag längtar och hoppas på en till. Vi ska först prova naturliga vägen så länge det går, sen kör vi på våra blastisar i Riga. Lycka till imorgon nu! Kram
  • Frazze
    Maran73 skrev 2017-04-28 17:40:21 följande:

Frazze, är blastisarna fr era könsceller el donator?

Ägget donerat men sperman är min mans. Mina äggstockar var ju utdömda så vi körde på äd. Sen så blev jag ju gravid ändå! Man ska inte alltid lyssna på läkare tydligen.
  • Frazze
    La Conejita skrev 2017-04-28 19:34:10 följande:

Tack Frazze! Hoppas, hoppas, att både du, jag, och de andra tjejerna i tråden lyckas.

Vet ni förresten hur lång tid besöket för ETn tar? Funderar på om jag behöver lämna tillbaks lägenhetsnycklarna före eller efter besöket.

Jag tog akupunktur efter så jag hade inte nån koll alls på tiden. Mina fötter var precis iskalla som vanligt så jag kunde absolut inte slappna av. Ja ja! Hoppas att allt går bra och att du får en efterlängtad liten <3 Kan säga att det är krävande och tufft, men det absolut bästa som någonsin hänt mig/oss. Jag älskar min lille prins mer än nåt annat på denna jord! Skulle lätt offra mitt liv för honom ingen tvekan.
  • Frazze
    La Conejita skrev 2017-04-29 13:19:04 följande:

Så, nu är jag ruvare! Sitter på en av Rigas veganska restauranger (Fat Pumpkin) och väntar på min lunch. Här är kallt och regnigt idag och jag håller mig helst inomhus, även om Gamla stan är riktigt fint.

Allt gick bra imorse, förutom att jag kom ett par minuter sent till kliniken på grund av att jag inte fick upp dörren i porten till huset där jag bodde för att låset kärvade. Vilken stressig situation det blev, men som tur var öppnade en som jag knackade på hos och som hjälpte mig få upp dörren. Väl på kliniken mötte jag förstås först Veronika och hon var exakt som jag föreställt mig. Sen så fick jag ganska snabbt sätta in två av mina 14 embryon och det blev en oväntat fin stund precis efteråt. Frågor fick jag inte många, bara om mediciner och alltihopa tog väl en dryg timme.

Grattis till ruvarstatus! Hoppas nu allt går riktigt bra
Svar på tråden AVA klinik i Riga