• MrsCecilia

AVA klinik i Riga

Fru xx skrev 2012-05-13 09:11:00 följande:
    Snälla någon ge mig lite hopp!!!

Tjuvtestade imorse på ruvardag 10 och fick minus
    Känner mig lite deppig nu även om jag vet att resultatet inte är 100 tillförlitligt ännu.
    Visste ju att det kunde bli såhär och att jag skulle bli besviken om det blev minus men kunde ändå inte låta bli...

Har TD om två dagar, på dag 12, med blodprov.
    Förra gången plussade jag på dag 12 med vanligt gravtest hemma, men svagt, då hade jag inte testat tidigare.

Finns det någon här som först fått minus runt dag 10 och sedan fått plus senare???             
    Samma här, fick oxå minus på ruvardag 10. FAN oxå.Rynkar på näsan

Solskenshistoria nån?
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-13 15:44:08 följande:
    Åh tack Tjorvar, vad härligt att det kan vända så! Solig

Vilken ruvardag testade du minus då?
    Hoppas hoppas det vänder så för mig och MrsCecilia!

Det hoppas verkligen jag med, jättetrist . Har bara två ägg kvar i frysen och i annat fall blir det hela karusellen igen med ny donator osv...(suckar)
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-13 19:46:14 följande:
    Vi har oxå bara två kvar i frysen. De var tvungna att tina fem av våra sju embryon för att få fram två bra som de satte in nu för 10 dagar sedan. Så det känns högst osäkert om det ens kan bli nån mer FET av de två som är kvar. Sen får vi också börja om helt och hållet med ny donator. Får bli Riga i sådana fall för vi har inte tid att köa en gång till ca 6 månader på ny donator. Känns som tiden bara rinner iväg från en.  
    Samma för oss, men det känns rätt hopplöst. Vi har aldrig plussat på alla dessa år. Har både tidspanik och ålderspanik:(
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-14 17:10:00 följande:
    Jag har funderat samma som du Cissi och har misstänkt att man nog inte får mens förrän man slutar med medicinerna och The75 bekräftar det.

Jag har haft molvärk sedan ruvardag 4 men inte en droppe blod eller färgat alls. Undrar vad det är som molar om man nu inte är gravid och inte får någon mens förrän man slutar med medicinerna. Fanken, jag mår som en råtta, ont i magen, ont i huvudet, rapig och illamående, trött, disträ och okoncentrerad. Hur kan man må såhär kass om man inte är gravid? Mådde kass förra gången också då jag var gravid. Jag fattar inte detta... 
    Imorgon har jag testdag med blodprov, har fått tid på gyn mottagningen för att ta blodprovet på förmiddagen, tror man får besked senare samma dag, så imorgon vet jag förhoppningsvis hur det står till, HOPPAS det är positivt!

Tack för era tummar tjejer, fortsätt hålla dem imorgon är ni snälla! Glad
    Jag har inga känningar förut att magen är extremt svullen, jag har inte heller haft en droppe blod men jag brukar alltid börja blöda kring dag 8-11 oavsett mediciner eller inte.

Blir lite osäker på min gyn, har svårt att tro att hon kommer ringa, så jag ska försöka jaga dem...

Lycka till i morgon!
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-15 18:35:37 följande:
    Tack för tummarna! Har inte så mycket hopp men hoppas det hjälper...

Så du har börjat blöda trots medicinerna MrsCecilia, jag som trodde att man inte började blöda så länge man åt progynon. Tar du progynon nu?

Jag var på blodprov i förmiddags, vet ännu inte resultatet. De sa att jag kunde ringa i eftermiddags eller ikväll. Ringde vid halv sex när jag kom hem men sköterskan hann inte plocka fram mitt resultat för hon var ensam och hade jättemycket just då. Hon lovade att ringa tillbaka senare ikväll, härlig väntan... Just nu känner jag mig väldigt pessimistisk. Tror det är negativt, bara känner det i hela kroppen liksom. Har ungefär samma symptom som förra gången då jag faktiskt var gravid förutom att jag inte har ömma bröst. Förra gången hade jag jätteömma bröst. Tänker att jag borde haft ömma bröst ifall jag hade varit gravid, eftersom jag hade det sist. Usch o fy, nu vill jag bara ha beskedet så att jag kan sluta med alla piller och få mens.
    Jag har oxå lämnat prov idag, jag ska ringa om svaret i morgon. Däremot så har jag testat minus i dag igen. Jag börjar alltid blöda innan testdag trots jag äter progynin, progesteron och 100 andra tabletter..

Suck

Gud vad jobbigt allt är just nu, all denna planering och väntan... 
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-16 18:06:09 följande:
    Nej det gick inte alls denna gången. Blodprovet var negativt, hcg mindre än 1. Så himla trist!  

Hade det på känn på något sätt men man blir ändå ledsen, besviken och känner sig uppgiven. Ska det aldrig bli vår tur att få barn??? Slutade med medicinerna igår kväll så tog inte kvällsdosen och har inte tagit något idag men fortfarande ingen mens. 

På något sätt vill man bara försöka igen så fort som möjligt men samtidigt är man så himlans trött på det och skulle bara vilja ta en paus från allt och inte bara rätta hela sitt liv efter behandling. Men samtidigt är man stressad för tiden bara rusar iväg och åren går, usch och fy!

Någon som vet ifall AVA i Riga har stängt nåt under sommaren? Är det fortfarande ingen kötid där?
    Vi funderar på att köra en helt ny ÄD i Riga under sommaren ifall det är öppet vill säga och ifall vi orkar.
    AVA i Finland har ju sommarstängt och det känns dessutom högst osäkert ifall det kan bli nån FET, vi har bara två kvar i frysen och nu denna gången gick fem av våra sju embryon åt för att få fram de två som sattes in, ingen vidare statistik.      
    Minus här oxå. Jävla skit! Har även jag slutat med alla mediciner

Jag blir oxå så himla ledsen och besviken. Man kämpar och sliter och så blir det så här varje gång. Det känns som jag ska gå sönder inuti i ibland. Jag vill inte förbli barnlös. 

Vi har ju aldrig plussat. Någonsin på alla 12 år. Himla konstigt.

Riga har öppet som vanligt, desto värre i sverige att få gyn att göra VUL under sommaren. 

Jag mailade och fick svar att man måste vänta en hel mens innan man fick köra igång igen. Skrikandes Jag skrev att vi måste göra nåt annorlunda nästa gång eftersom det inte fungerar..
  • MrsCecilia

Efter lite diskussioner med Nadia så startar vi upp med en nya donator för jag vågar inte riskera att våra två kvarvarande embryon ska dö och vi börjar om igen.

Jag måste vänta en hel mens emellan innan vi drar igång. 
    Däremellan måste jag lämna en massa prover, TSH, FRee T4, Free T3, Anti TPO; - APTT, Fibrinogen, D-dimeri, Protrombine time ( complex) för att se om det är nåt av dem som ställer till det. 

Hoppas gyn vill skriva remiss på dem, det blir att ringa dit på måndag..

Och så denna eviga väntan..

• MrsCecilia

ahms66, Fan va trist det är ju samma för oss. Det är ju donator nr 2 och 4 gången vi ska till Riga. Vetefasiken varför inget fäster..Hos mig har de ändrat lite mediciner och nu ska jag ta lite sköldkörtelprover..för att se om det är nåt sånt.

Grattis Cissi! 

• MrsCecilia

Ahms66 jag håller verkligen med. Det måste ju ligga i deras intresse att vi ska lyckas? Inte bara köra på och hoppas på det bättre?Det finns ju en massa forskning och nya mediciner. Det är ju konstigt att vi ska ligga på? Hur tänker ni göra nu?

• MrsCecilia

Cissi8101: Jag har fått mina provsvar på sköldkörteln och allt var det var, Riga tyckte att alla prover var bra men jag tyckte nog att T3 fritt var lite högt..

Ahms66 jag håller verkligen med... Jag har inte fått nån ny donator än(vi har ju 2 ägg kvar i frysen), och jag känner att vi borde kanske byta klinik men Riga känns ju ändå tryggt....Man vet vad man har..

Dessutom är det sånt jobb att kolla upp alla kliniker, kostnader, resor, kvalitet osv..puh..

Nu inväntar jag mensen som kommer om ca 2 veckor sen kör vi igång igen.  

Svar på tråden AVA klinik i Riga