• MrsCecilia
    The75 skrev 2012-05-07 08:06:57 följande:
    Hej
    Tyvärr blev det inget denna gång,jag har tagit 2 gravtest hemma och båda visar minus men jag måste ju ta blodprovet ändå fast det känns onödigt! Nu vill jag bara komma igång med nästa beh så snart som möjligt :0)
    Åhh Vad trist! Kram!
  • MrsCecilia
    Fru xx skrev 2012-05-08 20:23:25 följande:
    Ja det är knepigt det där med symptomen The75! Snacka om att man känner sig lurad ifall man har massa symptom och så får man minus, trist!

Grattis till lyckat UL Tjorvar, härligt! Solig

Jag är på ruvardag 5 idag och min tryckande känsla mitt i nedre delen av magen har fortsatt konstant. Den sitter precis i mitten. Som en svag svag molande känsla men det gör inte direkt ont. Inatt vaknade jag vid halv fem och var tvungen att gå upp och kissa. Sen hade jag svårt att somna om för jag kände mig så hungrig och hade sånt sug i magsäcken. Gravidsymptom eller inbillning? Det är bara att vänta och se... synd bara att tiden sniglar sig fram så förbenat. Obestämd      
    Är på ruvardag 6 och har oxå molvärk. Kunde inte somna i går jag heller. Låg bara och snurra i sängen. Dagarna går såååå segt. Ska ta blodprov den 16/5
  • MrsCecilia
    The75 skrev 2012-05-09 17:27:20 följande:
    Hej

Snälla någon :0) hur fungerar det här med progesteron värdet dom mäter samtidigt som Hcg på vilken nivå ska den ligga för att det ska vara bra?
    Det undra jag med för efter mkt om och men fick jag endast 1 remiss till 1 blodprov:/
  • MrsCecilia
    Cissi 8101 skrev 2012-05-11 12:43:40 följande:
    Tack för svaret Tjobabi :) Doktorn i Riga var nog van att det brukade vara svårt att få till dessa tester då hon föreslog en klinik i Stockholm. Min gyn tyckte egentligen att det räckte med ett test men skrev en remiss på 2 ändå.
    Jag fick bara en remiss, kan du pm mig om klinik som kan hjälpa med blodprov?
  • MrsCecilia
    Sissan skrev 2012-05-11 11:36:39 följande:
    Tack kanonbra, han ju shoppa lite väskor med, hahahha
    + sol, bad, mat och pyramider

hur går allt för dig med ruvning och så?   
    Dag 8..Nu börjar vi närma oss de kritiska dagarna då jag alltid börjar blöda dag 8-11..Obestämd

Väskor minsann..Nu borde du han några över till salu till mig? Glad
  • MrsCecilia
    Sissan skrev 2012-05-12 06:43:56 följande:
    hahah ja du det har jag säkert, det flödar av dom nu-hihi
    gjorde du inga inköp nu när du va i riga sist??
    åhh håller tummarna extra hårt nu då
    Bara parfym, hittade inte en enda väska:-/
  • MrsCecilia

Jag ska ju ta blodprov den 16/5 men tror ni att det är ok om jag tar det den 15/5?

För jag tänker att jag då får svaret på onsdagen, sen är ju allt stängt tills på måndagen. Så slipper jag äta mediciner i flera dag (i onödan)  om det visar 0..

Svar på tråden AVA klinik i Riga