AVA klinik i Riga
Förlåt om jag bombarderar er med mina meddelanden.
Men vet ni om de ger intralipid dropp? Jag tog dropp under min förra graviditet och bäst förstås att ta dropp i samband med ET..
Förlåt om jag bombarderar er med mina meddelanden.
Men vet ni om de ger intralipid dropp? Jag tog dropp under min förra graviditet och bäst förstås att ta dropp i samband med ET..
UndrandeSökare; jo jag vet vad aptt prov är (fick ta det själv för flera år sedan efter ett missfall) men har inte hört att klinikerna tar provet? Så vad är främsta anlledningen till att de tar provet..? För att någon tar fragmin eller för att man blöder eller de tror att man riskerar mf eller..?
För står man på fragmin så är det mer vanligt att man kollar trombocyter eller INR.
UndrandeSökare: nej nej de har inte sagt att de vill ta aptt, det var bara en allmän fråga från mig eftersom La Conejita nämde att kliniken tagit aptt på vissa...
La Conejita: tack för länken, ska kolla!
La Conejita: åh hoppas att blödningen avtar. kram
Jag kan bara säga att jag vågade inte bära matkassar eller något annat heller under min förra graviditet. Ville inte ta risken när jag till slut lyckats få ett plus. Googlade då som en galning om missfall/bära/lyfta tungt och minns att jag hittade bl a en dansk studie som visade att missfallsrisken steg vid tunga (upprepade)lyft. Men alltså vid över 12kg om jag minns rätt.
Är det verkligen så att det inte spelar roll vilken cykeldag man återför? Jag har för mig att jag läst (på amerikanska sajter) att det är viktigt att göra återföringen under rätt tidpunkt. Men det kanske gäller mer ivf och ET?
Hur gamla är annars era donatorer?
Bryoniaa: Min donator är 27 år.
Hej alla!
Hoppas ni haft en fin sommar hittills! Jag har inte varit inloggad alls på över en månad och försöker läsa ikapp. Vi ska göra vår första återföring nästa vecka (hoppas hoppas att det blir ÄP i början av veckan). Tar progynon nu för 18e dagen (länge?) och det känns konstigt i magen, vet inte om det är progynonet eller svamp?? Kan man ta typ fluconazol en vecka före ET (väntar på svar från Veronika).
Mamma DA; hur går det för dig...? Förstår att du är besviken på utfallet och faktiskt lite märkligt att det inte blev fler blastisar. Hur gammal var donatorn? Har hon barn..? Man undrar ju lite....Håller tummarna att du fått ett plus!!