• Frazze

AVA klinik i Riga

TyckOmMig skrev 2015-09-28 14:20:13 följande:

Jag kan bara svara för mig angående HCG värdet för att vänta tvillingar då jag ju nu har två ED tvillingpar och jag har tagit mina prover dag 11 &13 och 12&14 som Riga sagt de första provet har då legat på 250/355 sen andra provet 550/1173 tror nog också att HCG nivån är högst individuell.

Spännande att invänta provsvaren men också nervöst.

Stor vänskapskram det kommer säkert gå bra.

Oj oj oj! Jag tog första i torsdags vilket borde vara dag 10 och det blev 338 på det. Nu har jag tagit prov nr 2 precis så då får vi veta senare i em el imorgon vad det blev. Men det låter ändå rätt så högt för att vara dag 10 tycker jag! Eller? Jag är så chockad bara! Vågar väl inte glädjas fullt ut förrän om 9 månader när jag sitter här med en el två små knoddar i famnen. Man vet ju mer än väl vad som kan hända på vägen tyvärr. Men denna gången ska det då jädrans gå bra! Kram tillbaks!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-09-28 17:21:22 följande:

Har varit i Riga idag för ET och det gick bra! Av 17 befruktade ägg har jag nu 2 guldembryon på 9 o 8 celler magen och 13 i frysen! 13!!! Så otroligt glad över detta

Det blev akupunktur och embryoglue till hjälp dessutom.

Slemhinnan hade växt på sig om än så lite men 9 mm känns ändå bra.

Så... Nu börjar väntan... Jag behöver all tumhållning som finns att tillgå!

Men idag flyger jag hem med ett leende på läpparna

Du vet att du har mina tummar! Jag behöver en som är i fas med mig! Nu är det vår tur! Stor lyckokram!
  • Frazze

Så typiskt! Jag har vart i skolan hela dagen idag så jag har inte hunnit ringa gyn för svar på mitt 2:a Hcg prov. Nu får jag inte tag i dem!

• Frazze
    TyckOmMig skrev 2015-09-28 14:20:13 följande:

Jag kan bara svara för mig angående HCG värdet för att vänta tvillingar då jag ju nu har två ED tvillingpar och jag har tagit mina prover dag 11 &13 och 12&14 som Riga sagt de första provet har då legat på 250/355 sen andra provet 550/1173 tror nog också att HCG nivån är högst individuell.

Spännande att invänta provsvaren men också nervöst.

Stor vänskapskram det kommer säkert gå bra.

Frågan är om man räknar från den dagen de stoppar in embryona el från ägglossning? Jag kan ju som du bara räkna från ET då tog jag första provet på dag 10 och det låg på 338 andra provet på dag 14 och det låg på 1312. Det kanske är tvillingar ändå? :-O
  • Frazze
    Redan47 skrev 2015-09-29 20:00:31 följande:

Kolla stegringstakt på nätet. Läggs in de dagar du provtagnin. Det är mellanrummet mellan provtagning som är intressant. De har hög takt till V8, därefter ändras takten om än hög fortf.

Hurvuda det är två som tagit sig kan du bara spekulera men hcg säger inget säkert om det. Det gör bara VUL....så ytterligare väntan ! Men gläds nu åt att du ÄR gravid!!! Hcg har ju stigit , fira med mannen ordentligt ! Det är ni värda. Kram

Tack! Det börjar sakta men säkert sjunka in nu och leendet på min mans ansikte är obetalbart. Jag fattar det bara inte!? Jag är gravid! GRAVID!!!! Please låt det gå bra denna gången!
  • Frazze

Måste bara tillägga att kortisonet vad det nu än heter smakar pyton! Bläää!

• Frazze

"Vi" alltså jag, plutten och snutten (i magen, de satte ju in två, så två är det tills vi sett nåt annat på vul.) Ligger på soffan och slöar. Det molar i magen, så jag antar att det växer så det knakar där inne Mycket bra tycker jag! Är oändligt lycklig just nu!

• Frazze
    niki74 skrev 2015-10-02 12:27:26 följande:

Jag tog Procrensprutan igår eftermiddag. Känner inte av några biverkningar alls och då börjar jag noja över att jag gjort fel.

Har ni andra fått biverkningar och när kom de? Kliade och sved efter sprutan så in har ju sliten kommit ivarjefall.

Jag hade mega huvudvärk och blev jättedålig i magen! Usch och fy för denna spruta!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-02 12:47:03 följande:

Härligt det låter :)

Hej Rosen! Hur går det för dig? 1 v kvar till testdag eller? Känns det bra? Håller feta tummen för att du ska lyckas denna gången. Då har vi ca 2-3 v mellan bf du och jag om allt går bra hela vägen. Antar att du föder på en annan förlossning nästa gång!? Själv hade jag slagit ihjäl den idioten till förlossningsläkare som ni hade. Hoppad aset blev ordentligt anmäld och av med jobbet. Stor styrkekram till dig!
  • Frazze
    Rosen 76 skrev 2015-10-04 18:22:28 följande:

Jotack... Som alla vet går ruvartiden oändligt långsam :) Har td på fredag men har bokat hcg redan på torsdag för att få svar innan helgen! Dessutom inköpt ett cb digital som kommer att tas torsdagsmorgon. Längtar så!

Har inte känt något speciellt förutom lite drag/spänningar i nedre regionen just idag och blir yr lätt. Kommer inte alls ihåg hur jag kände sist jag blev gravid och det kan ju klart va jätte olika.

Förlossning ja... Svårt att tänka så långt fram just nu... Ska först bli gravid och nå den målstolpen... Men om det händer nu eller senare så blir det inte vaginal iallafall! Vågar inte!

Hur mår du? Njuter du? :)

Yrsel är ett bra tecken! Jag har min egen karusell i huvudet varje dag. Men jag fattade ju aldrig att det var ett tecken och så att det spände i nedre regionerna fattade jag aldrig heller. Jag njuter för fullt! Har tyvärr världens magkatarr, så efter det nattliga toabesöket (varenda natt) så kan jag inte somna om utan är bara hungrig. Har märkt att om man tar utrogesten oralt på tom mage så är det inte bra.

Håller tummarna för att vi får läsa om ett plus på torsdag då! Kram
Svar på tråden AVA klinik i Riga