• ungkvinna81

AVA klinik i Riga

Hej!

Jag är 28 år och har efter flera blodprover och undersökningar fått diagnos förtidig Klimakterium. Innan jag fick denna diagnos fick jag prova Pergotime 2 ggr, en gång med 1 tablett och den andra gången två tabletter. Men det gav mig inga resultat{#lang_emotions_frown}. Sen gjorde jag en AMH -test som egentligen visar hur mycket ägg en kvinna har kvar i kroppen och mina resultat var under den normala gränsen. Det innebär att jag inte kan skaffa barn med mina ägg. I sverige fick jag stå i kö för en äggsdonationsbehandling och min tur är räknat till 2012. En jäkla låååång tid att vänta för ett ägg..... Min läkare på St: Göran sjukhus rekommenderade AVA klinik. 

Jag och min man valde AVA kliniken i Riga- Lettland eftersom de har INGA köar{#lang_emotions_laughing}
    Jag åkte med min man till Riga under mars 2010 och träffade en jätte trevlig läkare. Klinken i sig var jätte fräsch och de hade jätte moderna ultraljudsapparater och professionella, hjälpsamma sjuksköterskor så jag fick en jätte bra intryck av de. Behandligen kostar 65 000 sek och de har även en möjlighet att skicka läkemedel till mig om jag vill det med DHL.

Efter bara första mötet fick jag sätta igång med behandligen. Jag har tagit en Zoladex spruta i buken förra veckan "aj aj!{#lang_emotions_undecided}", progynon tar jag nu och innan min embryo transfer ska jag påbörja intaget av progesteronet. Räknat tid för min embro är 21 maj 2010 så det gick ganska snabbt. 

Vi har redan valt en donator, vi fick inte se bild eller veta namn utan vi fick fylla i våra önskemål om hårfärg, ögonfärg, längd, vikt m.m. och vi fick två kandidater sedan fick vi välja en av de. All kommunikation mellan mig och kliniken i AVA sker via mejl och jag tycker att det har funkat bra man kan även riga dit om man vill.        

• Svar på tråden AVA klinik i Riga
  • Tistel

Hej tjejer!

Nu är även vi i Riga sedan i går kväll.
    Är tbx på hotellet nu och försöker samla tankarna. Har varit på AVA kliniken idag. Som slutade med ett resultat av blandade känslor....  Vår ängel har "gett" oss 12 ägg!!! vilket är underbart. Däremot kommer vi inte att få något ET denna vecka, utan om det blir några ägg ( vet vi på torsdag) så kommer dessa att frysas för ET vid ett senare tillfälle.
    Min kropp vägrade samarbeta denna gg. Trots trombylen så är slemhinnan inte ok. De har gått från 6,5 till 6 och nu 5,9 mm.  Var ganska svårt att hålla tillbaka tårarna pga av besvikelsen.
    Vi förlorar nu på ett sätt 1 insättning, då vi kommer att behöva betala för ett frysförsök 1250 euro till!!! ovanpå allt.  *lätt suck*.

Goa maj tjejer som hade planerat ava träff..... vet inte om vi kommer att orka gå med på onsdag kväll.
    Vi ska samla tankarna och återkommer.

Varma kramar!

• MrsCecilia

Tistel: Fy bubban vad trist, önskar jag kunde dela med mig av lite slemhinna. Jag förstår att du är jätteledsen..Lider med dig Rynkar på näsan

Vi har oxå varit på kliniken idag, men vi vet ännu inte hur många ägg. Det får vi reda på i morgon.. ET på torsdag förhoppningsvis. 

• leia83

Tistel: Vad lessen jag blir. vilken besvikelse för er. 
    Kram

Mitt hcg var på 6. Så det var som vi trodde. Nu väntar jag på den äckliga jävla mensen som ALLTID kommer varje månad. USH!!!! 

• Siv77

Leia, vad ska HCg ligga på normalt? Jag vet att när jag testade vid IVF så sa de att det var noöö på mig.. Menade de att det var noll graviditet då?? Ledsen för din skull att det misslyckats!

Samma för er Tistel. Det är märkligt att det inte bara kan funka, när man känner sig så jäkla redo o taggad. Tack o lov så kommer ni ju att få ett gäng till frysen Tyst

Själv nojar jag som fasen.  Jag är på ruvardag 7 idag o jag har haft värk i livmodern sedan tidigt dag 2-3. Det liknar mensvärk, men är definitivt inte samma värk som vid våra IVF:er. Dock känns det som att det inte går att jämföra, för då har man haft molvärk efter operationen också.
    Är det någon som vet om man kan ha riktig mensvärk när man äter progynyn? Kan man få mens när man äter dessa?? I dag har jag fått lite bruna flytningar på pappret o är livrädd!!  Jag vill ju testa, men det känns på tok för tidigt trots att vi satt in blasto.

• LinaEm

Tistel: Visst är det trist när kroppen inte riktigt vill samarbeta! Det är sååå surt... Tycker att kliniken borde tänka lite på det också och dra av något... 

Leia: Jag trodde att allt över 5 var bra, så jag blir jätteledsen av ditt resultat... Jag blir mer och mer emot mensen nu när jag INTE vill att den ska komma. Svårt att ta det, även fast det är en naturlig del i mitt liv... 

Siv77: Både progynon och progesteron kan ge kraftiga känningar i livmodern. Progesteronet bygger slemhinnan och jag kände av den sedan jag började knapra dem flera veckor innan ET! Jag håller tummarna att bruna flytningarna är spottingarna som man kan få när ägget fäster!

Plockar bort mig från listan (trodde jag redan gjort det) för jag är inte ruvare längre efter minus och mens.... Vet inte när det blir dags igen för det lilla och ensamma embryot i frysen. Svårt att tänka positivt när det inte gick bra den här gången...

På gång:
    Tistel Preliminärt ET 30/5
    MrsCelan ET 2/6
    Smugs ET 13/6

Ruvare:
    mimmi65 FET 28/4
    Leia83 FET 13/5 
    Bollan FET 17/5
    Siv77 ET 23/5
    von Hiram ET 26/5
    Pysseltomten, ET 28/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka BF 110825*
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111111, tvillingar enäggs
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• BollanB

Dagens blodprov visade en hcg-nivå på 224, jag antar att det är jämförelsen med nivån om två dygn som är intressant. Någon som vet hur mkt den förväntas stiga?

Siv77: Jag har också bruna flytningar. Startade rd 7, har även haft lite mensvärk en morgon. Tror inte att det betyder så mycket, det verkar som att många har småblödningar.

Tistel: Åh vilket jobbigt besked.Rynkar på näsan Jag hoppas att många av äggen i alla fall  blir befruktade så att ni får många chanser framöver. Sköt om er!

Von Hiram: Grattis, sköt om dig och äggen!Solig

• leia83

Linaem: eftersom jag har börjat blöda också så är den hcg nivån inte bra. Dom sa att vid denna tiden skall nivån vara väldigt mycket högre om det skall klassas som en riktig grav. Skulle varit i v 5 nu men enligt testet är jag precis nygravid så det är ett säkert mf igen :(

Svar på tråden AVA klinik i Riga