• Tistel

AVA klinik i Riga

Hej Leia,
    Tror inte att det går att skicka att begära läsbekräftelse från yahoo mail tyvärr.
    Vi fick mail från Jelena senast i onsdags, ett kort men bra svar, som bekräftade vårat första möte på AVA 6/4-2011.  Har alltid fårr svar inom 24 timmar. 
    Hoppas att ni får svar snart.

Kram...

AVA here we come ...
  • Tistel

Hej, 
    Varit på ett första besök på AVA kliniken i går  Glad.  Mig gav det en hel del att träffa en annan som har samma lilla uppförsbacke som vi.  Att träffa Pysseltomten på AVA kliniken igår, var väldigt roligt och en liten stressnedsättare (för mig som var oerhört nervös) då vi hann prata lite innan det var vår tur att träffa Dr Fodina. Behövde bara springa på damernas 3 gg, istället för 8 under samma tid.

Om det är fler som ska till Riga samtidigt som oss runt slutet av maj, så vore det jätteroligt att samlas 1 kväll och gå ut och äta allesammans.

Besöket på kliniken ingav ett nytt hopp-steg för min del ( som inte vågat ha för stora förhoppningar innan besöket). Väldigt imponerad av att de tog sig all tid i världen för att se till att allt var klart och tydligt. Ingen som kollade klockan var 10 sekund, som vi drog ut på tiden.
    De tog prover på sköldkörten och en sak till som hade med immunförsvaret att göra. Sådana prover tog man aldrig på SU under våra 3 IVF försök där. Konstigt Flört  Hur som hellst så känns det tryggare på något sätt. Blivit bättre omhändertagna än så länge.
    Hörde att de även gör kromosomtester på AVA..... det ville man inte heller göra på SU.

En preliminärplan är lagd för vår del, med återbesök på AVA runt den 27 maj och ET 1/6, men det kan ändras både hit och dit under tiden som är kvar tills dess. Men det är ändå underbart skönt är att det finns ett mål i sikte..... som är kortare än SU 1,5-2 år.     JIPPI!!

Håller tummar och tår för oss alla som kämpar och hoppas.
    Även om det inte finns några garantier så är chansen dock större att lyckas om man vet vad som gör att vi får ta en liten omväg.

SSoligLIG VÅRKRAM!

• Tistel

MrsCelan - vi har ET på samma dagSolig!
    Pratat med Pysseltomten om att försöka samla fler till en AVA träff, har ni lust att hänga på?
    Vi kommer att vara i Riga (åtminstone) 27/5-30/5 om allt går bra dvs.

På gång:

LinaEm prel ET 29 april 
    IVFdagar prel ET 20/4 
    MrsCelan ET 30/5 
    Bollan FET 19/5
    Tistel Preliminärt ET 30/5

Ruvare: 
    Chockad ET 2 blastocyster 2mars, TD 15 mars

Gravid:
    IGOR: FET gravd BF 110403. Planerat snitt den 15/3-11. 
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112

Lycka till alla!
    Kram från Tistel som längtar efter att få blomma

• Tistel

Vårsols hej!

Fick en ängel till donator tilldelad i fredags, vår lycka är enorm Solig!

Precis tagit Enanton Depot dual spruta (billigare variant av Procren pga fel vid beställning från apoteket), men det ska förhoppningsviss funka lika bra enligt AVA i Riga.
    På tisdag 10/5 VUL på partus hälsan i GBG och om det ser bra ut så ska det knapras Progynon tabletter inför ET eller FET vad det nu blir.

För er som bor i / omkring GBG kan vi rekomendera www.partus.se . De är anslutna till försäkringskassan och högkostnadskort gäller på både recept och besök. Dvs UL kostar 200 kr i stället för Carlanderskas 1000 kr.
    Doktor Anders Barth rekomenderades av AVA i Riga då vi frågade om det fanns någon i GBG som kunde hjälpa oss med medicinerna osv.

Blodprover tog vi på vår egen vårdcentral efter mycket om och men....
    Stå på er alla som vandrar på liknande vägar.

Tro, jag vill känna tro... ! MF
  • Tistel

var för snabb att skicka iväg GRATTIS till IVF-dagar, så jag missade välkomna er von Hiram!

Välkommen i "slutet av maj gänget i Riga".
    Vi är ett par stycken som ska har plannerad insättning 30/5.  Skulle vara roligt att försöka träffas alla som kan och är i Riga under en av dagarna i slutet av maj.

Solskenskram till alla som kämpar!

• Tistel

Hej alla!
    Oerhört ledsen att höra de "tråkiga" uppdateringarna. Sänder er en stor sSoliglskensvarm kram!
    Uppdaterar listan lite nedan då vi har fått ett nytt datum. Våran ängel gör äggplock 30/5, så vi kommer att vara i Riga fr.o.m. 30/5 fram till 2/6 om inte vulkanaskan ställer till det för oss.
    Träffas gärna någon av dagarna om ni är kvar.

KRAM!

På gång: 

Leia83 FET 13/5 (ca)
    MrsCelan ET 30/5 
    Tistel : ET 2/6
    Pysseltomten, ET 31/5
    Siv77 ET 30/5
    Smugs ET 13/6

Ruvare: 
    mimmi65 FET 28/4
    Bollan FET 17/5

Gravid:
    Akkie77 DET 4/10, en bebis BF 110623
    Tea75 FET 10/11 + 26/11 BF 110721 snitt Pojke 
    Memeja DET 6 dec +20/12 Tvillingar Pojke och Flicka  BF 110825
    Nidra FET 21/1 +31/1 tvillingar
    Hinos ET 19/2 BF 111112
    Chockad ET 2/3 BF Tvillingar 2011-11-17
    IVFdagar prel ET 23/4 +4/5

• Tistel

Mrs Celan, önskar att min slemhinna var så tjock... har ätit Progynon sedan 10/5 och min slemhinna stannade tyvärr på 6 mm (varit så sedan 19/5).
    Fick besked från AVA idag att börja med Trombyl.... någon annan som har upplevt liknande och fått den att växa till sig?

MrsCelan vi går väldigt i samma fotspår, *ler* började med Progynon på samma dag och är planerade på samma dag. Tanken på att vi skulle dela donator hade inte slagit mig.  Bara det blir ett litet knyte till oss, så kan resterande för hoppningsvis göra ett annat par lyckliga. OM det blir embryon som klarar sig efter att vi lyckats få ett litet mirakel, så kommer dessa att skänkas till ett annat par som kan göra dem lika lyckliga.

Solskenskramar till alla som vandrar på samma väg!

• Tistel

Hej!
    Bollan - Underbart med ett tjuvtest  Plus !  Hoppas att det "smittar av sig på resten av oss" Skrattande.
    Fortsätter hålla tummar och tår för alla som "ruvar".

Vår ängel ska på UL idag.... *små nervöst*. Om allt ser bra ut så åker vi till Riga på måndag morgon.  Ska få göra ett nytt UL då, så jag hoppas att Trombylen & progynonet gör sin yttersta verkan just nu.

Ps. om vi åker på måndag så ska vi bo på Radisson Blu Elizabete.

Kram!

• Tistel

Hej tjejer!

Nu är även vi i Riga sedan i går kväll.
    Är tbx på hotellet nu och försöker samla tankarna. Har varit på AVA kliniken idag. Som slutade med ett resultat av blandade känslor....  Vår ängel har "gett" oss 12 ägg!!! vilket är underbart. Däremot kommer vi inte att få något ET denna vecka, utan om det blir några ägg ( vet vi på torsdag) så kommer dessa att frysas för ET vid ett senare tillfälle.
    Min kropp vägrade samarbeta denna gg. Trots trombylen så är slemhinnan inte ok. De har gått från 6,5 till 6 och nu 5,9 mm.  Var ganska svårt att hålla tillbaka tårarna pga av besvikelsen.
    Vi förlorar nu på ett sätt 1 insättning, då vi kommer att behöva betala för ett frysförsök 1250 euro till!!! ovanpå allt.  *lätt suck*.

Goa maj tjejer som hade planerat ava träff..... vet inte om vi kommer att orka gå med på onsdag kväll.
    Vi ska samla tankarna och återkommer.

Varma kramar!

Svar på tråden AVA klinik i Riga