Fröken lillasyster skrev 2018-04-06 22:32:19 följande:
Jag har hittills bara gjort en enklare provtagning i Danmark, inte lika omfattande som Grekland/England men fick i alla fall påvisat att jag har väldigt lågt värde av mannosbindande lektion och hla-dr3 vilka kan ha betydelse/påverka att mina tidigare ivf misslyckats/att jag fått tidiga missfall. (Har inga koagulationsproblem)
Fick tilläggsbehandling via danmark med kortison och ivig vid mitt sista ivf i höstas men testade negativt då...
Kommer inte ihåg vilken av klinikerna det var, tror det var ngn av de i Tjeckien jag gjort förfrågan till, som själva utförde såväl immuntester som ev immunbehandling. hade varit skönt att få allt omsett på samma ställe...!
Du kan köpa kortisontabletter och andra mediciner av kliniken samt få Intralipid (ett mycket billigare alternativ till Ivig) vid insättning hos AvaClinic i Riga. Tror inte AvaClinic jobbar med ivig eftersom det är så dyrt och dessutom en blodprodukt, men fråga dem om det isåfall.
Om du både vill få immunbehandling och göra ivf på samma klinik (och du vill få ivig vilket mycket få kliniker sysslar med eftersom det är jättedyrt, de flesta använder Intralipid även kallat IL istället eftersom Ivig är en blodprodukt och kostar 14.000 svenska kronor per förpackning och Intralipid kostar 100kr per förpackning) så finns det inte så många kliniker att välja på.
Jahg har hört att Gennet i Prag för en "sterilitetsutredning" för ca 13.000kr. Men jag råder dig att isåfall hellre göra en riktig immunutredning i Aten för 20.000kr.
Men i vilket fall eftersom kortison och ivig inte räckte för dig så föreslår jag att du först börjar med att göra en ordentlig immunutredning i Aten, London eller USA så du får veta exakt vilka problem du har och får en personligt utformad behandlingsplan utifrån de problem som upptäcks.