Vårt väntrum skrev 2017-04-19 19:23:37 följande:
Tack tjejer!
Båt ska jag kolla upp! Då blir det en natt eller?
Ja hans jobb åker utomlands en gång per år. Han fick veta det sen höst å jag sa redan då att jag tyckte att han skulle avstå. Han tackade ja ändå och ja, han kommer till sverige 7/6.
Är så less så även om de blir transfer nån dag senare åker jag själv!
Hej !
Synd att ni blev osams om resan, men det går alldeles utmärkt att
resa ensam till Riga också. Min sambo var också på resa när det blev
dags för min insättning men det var helt ok, det fixade jag själv !
Jag hade ju varit i Riga på kliniken på besök en gång tidigare
så jag hittade lätt tillbaka. Du har ju varit där för insättning i Riga tidigare
så då vet du ju var kliniken är. Det klarar du säkert !
Jag kan berätta om min båtresa till Riga.
Jag tyckte båt var smidigt. Det är 2 nätter ombord och en dag i Riga.
Jag började med att ta anslutningsbussen, som man bokar samtidigt med båten på samma hemsida, från hemorten till Värtahamnen. Efter man klivit av bussen
i hamnen så hämtade man ut sitt boardingcard genom att visa upp leg och bokningsbekräftelsen (jag hade skrivit ut bokningsbekräftelsen på papper) och gick ombord på båten och visade passet.
Sen var det bara att gå till sin hytt. Jag hade bokat en hytt med fönster
(kostar 100kr extra eller nåt sånt, alltid trevligt att kunna se utsikten).
Annars är den billigaste hytten utan fönster långt ner på båten.
Båten avgår kl 17 00 och man går bara till sin hytt och lämnar sina saker, sen börjar de servera middagsbuffén direkt ombord på båten. Det fanns massor med god mat att välja på, så jag lovar att man blir mätt ! Efter maten har man kvällen fri att shoppa ombord eller vad man önskar göra. Sen nästa morgon när man vaknar så serveras frukostbuffé och sen är man i Riga !
Man kommer fram kl 11.00 Riga-tid och sen har man dagen fri till kl 17.00 då man måste vara ombord igen. Sen är det middag på kvällen och frukost nästa morgon och så är man framme i Sverige igen i hamnen vid kl 10.30 och då väntar anslutningsbussen när man kliver av båten. Enklare kan det inte bli !!!
Alla ombord på båten pratar både engelska, lettiska och ryska och några kan även prata svenska så språket är inget problem. Kom ihåg passet bara, måste visas upp när man går på båten både i Sverige och i Riga.
Man kan använda både svenska kronor och euro ombord på båten.
Ha en trevlig resa !
Här hittar du mer info:
www.tallinksilja.se/rigakryssning