Inlägg från: UndrandeSökare |Visa alla inlägg
  • UndrandeSökare

AVA klinik i Riga

Hej !
    Jag tänkte jag skulle presentera mig i denna tråd. Skrattande
    Vi har haft 5 missfall, svenska missfallsutredningen visade inget, åkte till Dr D han hittade koagulationssjukdom på mig, sen till AvaRiga där de hittade spermaproblem, så har nu gjort dubbeldonation hos dem med
    PGS, embyro glue. och mediciner. 

Äggplock var 22 mars, insättning 28 mars av 2 kromosommässigt normala embryon och 5st normala till frysen och har nu plussat förra veckan.
    Hcg hade stigit från 230 till 1060 på 3 dagar.

Men nu undrar jag - hur räknar man ut vilken vecka man är i när man gjort ivf?
    Nån som vet hur man räknar?
    Eller har tips på bra räknare på nätet?

Jag önskar er alla en Glad Påsk !

• UndrandeSökare
    Micro skrev 2017-04-13 21:38:57 följande:
    Fjärde försöket avklarat, tyvärr minus:( Väntar på att blödningen ska komma igång. Kände hela tiden att d inte lyckats så blev inte ens förvånad vid test. Bara att ladda upp o börja om. Ge ur upp gör vi inte. Firat 2 åring o nu påskvila, skönt.
    Jättetråkigt Micro ! Var det de sista embryona eller har du fler kvar i frysen?
    Om embryona är slut i frysen och du vill börja om på ny kula så kan jag verkligen rekommendera AvaRiga. Vi har gjort dubbeldonation där och vi valde PGS och embryo glue och det blev plus direkt på första försöket.

Vid PGS så odlar man till blastos och sen kollar man vilka embryon som är normala kromosommässigt, och de icke normala slänger man direkt. Då behöver man inte slösa tid och pengar på att sätta in onormala embryon. De onormala blir ändå bara minus eller missfall. Vi fick ut 13 ägg från donatorn, 12 blev befruktade, dag 3 levde fortfarande 12st, dag 5 gjordes PGS på 8 blastos och av dem var 7st normala. De satte in 2st normala embryon i mig och 5st normala till frysen. Jag har haft 5 missfall tidigare pgr av onormala embryon så ville inte riskera fler missfall med embryon av osäker status så därför valde vi PGS.
    AvaRiga erbjuder 3 olika PGS paket med olika priser.

Mer info hittar du här på AvaRigas svenska hemsida:
    www.avaclinic.lv/se/prislista.html

Nu har de påskstängt över helgen, men på tisdag har de öppet igen. Så går du in på AvaRigas hemsida under kontorstid så kan du lätt få börja chatta med någon av deras koordinatorer och då kan man få svar på alla sina frågor.

Ta hand om dig och hoppas du får en bra påsk med familjen.

• UndrandeSökare

Hej Zwillinge ! Hur har det gått för dig? Senaste gången du skrev i Atentråden skrev du att din son fått cancer och du var naturligt gravid. Undrar hur det gått? Är sonen frisk nu?

Jag gjorde Dr Ds behandling men det funkade inte för mig så nu gör vi dubbeldonation med PGS. Jag använder både trombyl, blodförtunnande sprutor och kortison men inte IL denna gång och inga blodprover. AvaRiga kan sätta in alla mediciner även IL men då måste man först maila alla tidigare papper till dem. De kan också ge IL-dropp på kliniken vid insättning. Men du hade ju varit och gjort utredning hos Dr D så då har du väl kvar alla papper du fått från honom?

Nu har AvaRiga stängt över påsk men om du går in på tisdag på deras hemsida under kontorstid så kan du börja chatta med någon av deras koordinatorer. Så gjorde jag. Då har du chans att fråga dem allt du vill om vad de kan erbjuda just dig.

• UndrandeSökare

Zwillinge - Annars vet jag Serum använder sig ju också av alla mediciner inkl IL men där tar man inte blodprov regelbundet som hos Dr D. Så kolla med dem också.

Sen finns ju alternativet att du tar en semesterresa till Aten och handlar alla mediciner receptfritt som förra gången. Nu vet du ju vilka mediciner du behöver.

Om du inboxar mig har jag fler tips.

• UndrandeSökare
    Zwillinge86 skrev 2017-04-19 10:36:39 följande:
    Jo då sonens behandling är just avslutad och det värsta ligger förhoppningsvis bakom oss. Nu väntar år av uppföljning för att kontrollera att tumörresterna inte börjar växa igen. Med graviditeten gick det sämre, fick missfall vid årsskiftet och börjarn nu när det närmar sig bf bli desperat besatt av syskonförsök. Tanken är ny ÄD, vi står i kö till Umeå, men jag kan tänka mig att försöka få till en behandling utomlands i sommar. Vill kombinera ÄD med immunsupport, men slippa stressen över blodproven. Har alla papper från Dr.D så då borde Ava Riga kunna hjälpa mig med recept.
    Jag har inboxat dig !
  • UndrandeSökare
    Vårt väntrum skrev 2017-04-19 14:04:45 följande:

Ni som åkt till riga över dagen, vilka tider har ni kunnat boka flygen mm då?
    Måste nog åka själv nästa gång och funderar på å göra det över dagen istället.
    Men just nu är jag så ledsen och arg så jag kan inte tänka..

Hej ! Jag åkte ensam för insättning hos AvaRiga i mars och jag tog färjan (Tallink)
    den är mycket billigare än flyget om man reser med kort varsel. Jag betalade bara 1673kr för allt, (anslutningsbuss till Värtahamnen tur och retur, alla måltider ombord (2 frukostbufféer och 2 middagsbufféer), egen hytt med fönster och dusch och toalett). Jag reste själv men allt funkade mycket smidigt. AvaRiga kliniken ligger jättenära (10min promenad) från färjeterminalen i Riga så det var jättesmidigt.

Man kommer fram till Riga kl 11.00 lokal tid, och har sen ca 6 timmar på sig i Riga innan båten går mot Sverige igen. Så då gick jag bara och åt lunch på min favorit restaurang Roma nära kliniken och sen gick jag till kliniken för transfer och sen direkt tillbaka till båten. Behövde inte tänka på några transporter i Riga,
    hotell eller något annat.

Så om du kan tänka dig att åka båt så kan det vara ett bra tips.
    Här hittar du mer info:
    www.tallinksilja.se/rigakryssning

• UndrandeSökare
    Vårt väntrum skrev 2017-04-19 19:23:37 följande:

Tack tjejer!
    Båt ska jag kolla upp! Då blir det en natt eller?

Ja hans jobb åker utomlands en gång per år. Han fick veta det sen höst å jag sa redan då att jag tyckte att han skulle avstå. Han tackade ja ändå och ja, han kommer till sverige 7/6.
    Är så less så även om de blir transfer nån dag senare åker jag själv!

Kryssning till Riga

Boka en 40-timmarskryssning till Riga. Dagliga avgångar kl. 17.00 från Värtahamnen i Stockholm och du har alltid två nätter ombord och en dag i land.

På fartygen Isabelle och Romantika kan du äta gott, shoppa till förmånliga havspriser och se fram emot underhållning i form av trubadurer och shower varje kväll. Riga har mycket att erbjuda; arkitektur och historia, bra restauranger, mysiga caféer och prisvärda spabehandlingar. Med en kryssning till Riga får du hela 6 timmar i land till att upptäcka staden. 

Inspireras av vår-och sommarmagasinet »

Kryssning fr 115:? /pers

RIGA JUST NU

Unna dig en lite billigare minisemester och upplev det pulserande Riga. Nu har vi också större utbud på resor med dagliga avgångar sedan Romantika började trafikera linjen Stockholm - Riga!

Kryssning Riga fr 115:? /pers

www.tallinksilja.se/rigakryssning
  • UndrandeSökare
    Vårt väntrum skrev 2017-04-19 19:23:37 följande:

Tack tjejer!
    Båt ska jag kolla upp! Då blir det en natt eller?

Ja hans jobb åker utomlands en gång per år. Han fick veta det sen höst å jag sa redan då att jag tyckte att han skulle avstå. Han tackade ja ändå och ja, han kommer till sverige 7/6.
    Är så less så även om de blir transfer nån dag senare åker jag själv!

Hej !
    Synd att ni blev osams om resan, men det går alldeles utmärkt att
    resa ensam till Riga också. Min sambo var också på resa när det blev
    dags för min insättning men det var helt ok, det fixade jag själv ! 
    Jag hade ju varit i Riga på kliniken på besök en gång tidigare
    så jag hittade lätt tillbaka.  Du har ju varit där för insättning i Riga tidigare
    så då vet du ju var kliniken är. Det klarar du säkert !

Jag kan berätta om min båtresa till Riga.
    Jag tyckte båt var smidigt. Det är 2 nätter ombord och en dag i Riga.
    Jag började med att ta anslutningsbussen, som man bokar samtidigt med båten på samma hemsida, från hemorten till Värtahamnen.  Efter man klivit av bussen
    i hamnen så hämtade man ut sitt boardingcard genom att visa upp leg och bokningsbekräftelsen (jag hade skrivit ut bokningsbekräftelsen på papper) och gick ombord på båten och visade passet.

Sen var det bara att gå till sin hytt. Jag hade bokat en hytt med fönster
    (kostar 100kr extra eller nåt sånt, alltid trevligt att kunna se utsikten).
    Annars är den billigaste hytten utan fönster långt ner på båten.

Båten avgår kl 17 00 och man går bara till sin hytt och lämnar sina saker, sen börjar de servera middagsbuffén direkt ombord på båten. Det fanns massor med god mat att välja på, så jag lovar att man blir mätt !  Efter maten har man kvällen fri att shoppa ombord eller vad man önskar göra. Sen nästa morgon när man vaknar så serveras frukostbuffé och sen är man i Riga !

Man kommer fram kl 11.00 Riga-tid och sen har man dagen fri till kl 17.00 då man måste vara ombord igen. Sen är det middag på kvällen och frukost nästa morgon och så är man framme i Sverige igen i hamnen vid kl 10.30 och då väntar anslutningsbussen när man kliver av båten. Enklare kan det inte bli !!!

Alla ombord på båten pratar både engelska, lettiska och ryska och några kan även prata svenska så språket är inget problem. Kom ihåg passet bara, måste visas upp när man går på båten både i Sverige och i Riga.
    Man kan använda både svenska kronor och euro ombord på båten.

Ha en trevlig resa !
    Här hittar du mer info: www.tallinksilja.se/rigakryssning

• UndrandeSökare

Hej niki74 ! Ja, werlabs verkar ha tagit bort de paketen. Jag har också sett det tidigare. Testa och maila werlabs och fråga om de fortfarande erbjuder dessa test. Om inte, så är det nog bara vårdcentralen som återstår eller hitta en privat gyn, annars brukar man kunna göra testen på kliniken där man ska gör ED.

Vilken klinik går du hos?

Svar på tråden AVA klinik i Riga