• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Missne skrev 2015-07-02 17:31:58 följande:

Idag var jag på KUB (v 11+6) och allt såg bra ut. Barnet sprattlade med armar och ben och var mycket aktivt. Vilken lättnad det var att se att barnet levde och mådde bra smile1.gif Nu kanske man kan börja slappna av och börja fatta och njuta.

Grattis! Vilken lycka!!
  • Rosen 76

Har bestämt mig... Det blir donator på 29 år som har barn sedan tidigare och dessutom varit i programmet tidigare med goda resultat...

• Rosen 76

Håller med dig Frazze men de tänker väl unga fräscha ägg där istället..

Fortfarande ingen mens på denna fronten...

• Rosen 76
    TyckOmMig skrev 2015-07-06 10:39:38 följande:
    Slutade amma tvillingflickorna 2 månader innan syskonförsök.
    Tvillingflickorna var drygt året när syskonförsöket gjordes-idag två tvillingpojkar på snart 1 månad!
    När kom din mens tillbaka efter avslutad amning? Var du tvungen att vänta en eller två menstruationer till ditt syskonförsök?
    Grattis till ytterligare tvillingar!! Vilken lycka <3
  • Rosen 76

Fick alla mina provsvar idag inför nästa ÄD. Tsh på 3,5 kändes högt?!?
    Låg på 2,5 sista behandlingen... Kanske läge med Levaxin?

• Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-08 15:43:07 följande:
    Jag trodde att det var fsh som jag testat, men det var tsh. Mitt tsh låg på 0,76 och vet inte om hon sa det fria? T4 alltså låg på 11 vet du om det är bra? Får panik för minsta lilla nu! Man vill ju bara att allt ska gå bra. Hämtade ut mina grejer från apoteket idag fastän att mensen är typ 2 v bort och sen ca 20 dagar på det. Men det är väl bra att vara förberedd smile1.gif
    Hahaha, känner igen det där... Var på Apoteket jag också i veckan och min mens lyser med sin frånvaro den också! Bra förvisso för då kanske jag kan få ner tsh värdet!
    Mitt T4 låg på 13 - vet inte egentligen vad det gör...? Referensvärdet enligt min analys ligger på 12-22.
  • Rosen 76
    Redan47 skrev 2015-07-08 20:23:39 följande:
    Börja med 25, se hur du reagerar genom nya blodprov. Öka om det inte händer något.
    Tusen tack för ditt svar!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-07-09 10:35:07 följande:

Hej alla ni som har problem med sköldkörtwln och högt tsh. Kom på att en kompis till mig tipsade om en diet som tydligen är mycket bra för detta. Dieten är något som en kvinna kommit på själv. Hon heter Eva Renner och hon var väldigt sjuk och mådde jätte dåligt när hon fick sin diagnos. Hon började med medicin typ Levaxin och blev väl aningen bättre. Men sen en dag så bestämde hon sig för att ändra sitt liv och sin kost. Läkarna sa att hon aldrig skulle bli fri från sina mediciner, men idag har hon varit medicinfri sen 2009. Jag säger inte att ni kanske har såna jätte problem som hon! Men i kombination med Levaxin och denna dieten så kanske det går att sänka ert tsh på kortare tid. Hon utesluter allt socker alla sädeslag och potatis/ris/pasta, majs ni får googla henne! Kostar tydligen 120:- att köpa hennes häfte, men det kan vara värt det. Lycka till!

Intressant! Allt gott ska bort med andra ord
    Håller faktiskt på med detta just nu för att få bort mina tradiga graviditetskilon. Ny kost och träning för att hålla igång! Extra trist att ha kilon över när man inte ens fick bebis med sig hem!

Levaxin recept på väg från Riga och hoppas jag kan starta imorgon alt. Lördag.

Kram på er alla kämpare!!!!!
  • Rosen 76
    zaq1234 skrev 2015-07-09 08:03:40 följande:

Rosen, när jag hade 4 på tsh så fick jag börja med 50.. Hade då lite brådis att få ner det till 1, tror det tog 2 mån att få ner det till 1 med den dosen, annars är det som redan säger bra att börja med 25 ta prov om 3 veckor o se vad det ligger på.

Tack för din historia!!
Svar på tråden AVA klinik i Riga