AVA klinik i Riga
Hej alla fantastiska kämpar! Jag behöver eran erfarenhet och kunskap, så jag hoppar in här i eran tråd om det är OK?
Jag och min sambo gjorde i maj en fertilitetsutredning och jag hade hoppet om att vi kunde få hjälp med IVF för att kunna bli föräldrar.
Jag är nyss fyllda 41 och självklart visste jag att det är svårare att bli gravid i min ålder och därför hoppades jag på IVF. Det blev ändå en chock när jag fick resultaten av mina prover - höga FSH-värden och 0,07 i AMH-värde. En IVF skulle alltså inte kunna hjälpa oss att kunna bli föräldrar. Jag blev helt nedbruten av sorg.
Men så hittade jag den här tråden och läste några hundra av de första "sidorna" och nu tänds ett nytt hopp.
Jag och min sambo vill nu försöka med äggdonation i Riga.
Jag har några saker jag så gärna skulle vilja få hjälp med av er andra som kämpar och har kämpat.
1.) Bör jag försöka hitta en läkare på hemmaplan INNAN jag tar kontakt med IVF Riga eller AVA RIGA? Jag har förstått att det inte alltid är det lättaste att hitta en läkare som ställer upp med att göra alla tester, skriva ut preparat osv i Sverige.
2.) Kan man använda de tester vi gjorde i maj för att skicka till Riga eller det behövs det tas många nya och kompletteras med andra?
3.) Vad har ni för erfarenheter av de två olika klinikerna i Riga? Vilken bör man välja?
Kram på er!