• Rosen 76

AVA klinik i Riga

Får man hoppa in med frågor om Ava Riga?
    Efter 13 behandlingar i Sverige rekommenderar nu doktorn äggdonation och tydligen har de samarbete med Finland, Riga och St Petersburg...
    Hur är kliniken? Lätt att ta sig dit? Väntetid? Har de möjlighet till donatorer med blå ögon/blont hår? Behöver man tänka på något speciellt inför äggdonation ?
    Förlåt för många frågor... Men tacksam för all info jag kan få

• Rosen 76

Tusen tack för era gulliga välkomnande
    Och tack för svaren!!
    Det blev en del att tänka på när doktorn rekommenderade äggdonation. Lite jobbigare just med resan men vad för man inte! Jag har en ivfdoktor som jag gjort senaste 10 behandlingar hos och det verkar som han eller kliniken kan hjälpa till med UL, mediciner mm. Har telefontid med honom imorgon så vi får se...
    Vilka kämpar vi är

• Rosen 76

Ny har jag mailat Riga, spännande att nu vänta på svar

@swede Jag bor i Skåne och har hjälp av min klinik i Malmö - CuraÖresund.

Kul att det går bra för många i tråden, det inger hopp till en vilsen själ!!

Fråga, har hört att stimulerad äggdonation är jobbig... Ni som som gjort ivf tidigare... Är det jobbigare än det? Rent hormonellt och fysiskt alltså!

• Rosen 76

Tack alla, skönt att veta att behandlingen ändå är ok! Som sagt, målet med behandlingen är ju att få barn så egentligen står jag nog ut med vad som helst

Nu har jag ju ingen erfarenhet av ÄD men flytningar efter ET i vanlig ivf är super vanligt, irriterande, men vanligt!

• Rosen 76

Har fått svar från kliniken och som det är nu har de tydligen ingen väntetid alls Kan med andra ord starta när vi vill... Har dock en del provtagningar att ta i Sverige först.
    Ligger kliniken centralt i Riga?

• Rosen 76

Förresten, prednisolonet... Har ni fått det ordinerat i Sverige eller Riga eller tar på eget initiativ?

• Rosen 76

Toppen tack!
    Jag kommer få alla mina recept från min svenska läkare så det är skönt! Prednisolon har jag hemma så ska nog bara kolla i vilken mängd det ska tas.
    Åh, ska bli så spännande detta! Dyrt! Men spännande!

• Rosen 76

Ni som gjort ÄD tidigare, hur lång tid tar det ung. från start av behandling till återföring i Riga?
    Sitter och gör en preliminär tidsaspekt för våren!!

Svar på tråden AVA klinik i Riga