• Rosen 76

AVA klinik i Riga

niki74 skrev 2015-08-06 17:23:09 följande:

Redan47 och weeme TACK för era svar!
    Självklart är jag också beredd att åka en liten bit för att behöva betala över 2000 kr för varje kontroll av slemhinna. Tyvärr verkar det vara jättesvårt att hitta smile4.gif
    Jag tycker att det borde vara en självklarhet att få göra samma undersökningar för en billig penning som de som gör äggdonation i Sverige får göra. Usch vad jag gnäller nu Förvånad Bättre att se på de positiva bitarna - att kunna få hjälp av NÅGON.

Jag har nu varit i kontakt med AVA Riga där de inte har några köer för närvarande. De skickade oss alla formulär att fylla i, samt en lista på vilka prover som skall tas och skickas till dem.

ultrasound examination on 9-13 day of your period
    - vaginal swab
    - blood group, Rh (for both partners)
    - TPHA, HIV, Hepatitis B and Hepatitis C
    - Anti HBc (for both partners)
    - TSH, free T4, APTT

Jag har försökt googla på vad alla dessa prover är för några men förstår inte helt. Vad är tex det här HBc som båda skall ta för något? Vad är det för skillnad på det och på Hepatit B och C?

Jag tog mina prover på vanlig VC och hjälp med Vul har jag via min gyn denna gången.
    Bor du i Malmö/Lund omr. Kan jag tipsa om min gyn
    Sist hade jag hjälp av min gamla IVF klinik men betalade som du säger en del för varje Vul... Att tänka på är ju också att de såklart är mer erfarna på en "riktig" ivf klinik än VC gyn i många fall...
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-10 12:44:52 följande:

IDAG ÄR DET DAGS!!!!!!! Jag ska ta min Procren. Hur var det för er? Svällde ni upp av den sprutan? Typ gick upp i vikt el bara svällde? Orolig att jag inte ska komma i mina kläder längre.

Ingen fara... Jag kan inte minnas att jag varken gick upp eller svällde
  • Rosen 76
    zaq1234 skrev 2015-08-12 21:57:43 följande:
    Så äntligen kom vår dotter på dag 40+5, efter 3 ÄD i Riga så lyckades det till slut. Tror det i mitt fall var väldigt viktigt att få ner TSH till ca 1, även fast inte Riga är så noga med det, så tror jag att det var det som gjorde att det gick, för de bästa embryona gick ju åt till gång 1 o 2.  Vill dela erfarenheten att efter att plusset så har graviditeten varit helt normal med endast illamående o kramp i benen samt trötthet, jag själv var så orolig för alla ökade risker o komplikationer man läst om, men vill just därför berätta att det lika gärna kan gå bra. Förlossningen var också helt normal. Jag tog endast de mediciner som var Rigas standard. Önskar er som är på gång ni all lycka till!!!
    Stort grattis <3
  • Rosen 76
    Amberiah skrev 2015-08-24 13:11:29 följande:

Idag har jag dock plussat! Helt otroligt. Bara en vecka efter insättning. :) Så nu hålls tummarna att det fortsätter och går bra hela vägen! ???? Plussat på min födelsedag och allt.

Åh grattis! Hoppas det håller i sig!!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-22 10:28:34 följande:

Nu har jag börjat med progynon. Riga närmar sig med stormsteg och jag har hamnat i en deppsvacka. Har bara negativa tankar och tror inte det kommer ta sig etc. Hur ska jag få upp dessa tankar till mågot positivt? När jag blev gravid första ggn (och enda) så hade jag varje månad såna fruktansvärda menssmärtor och mina bröst gjorde så förbaskat ont. Nu när jag har mens så känner jag ingenting! Det har inte funkat på ivf även med 2 fina 4celliga embryon. Det enda som ingiver lite hopp nu är embryoglue och assisted hatching och de mediciner man får (el vad man kallar det för) Vi kommer nog ta embryoscope oxå, men i sista hand så är det ju ändå min kropp som ska ta åt sig embryot. Jag hoppas i o m att det är 5 dagars nu att det ska gå.

Magen har rasat ihop helt efter procrensprutan. Det enda sättet att få bukt med den är med keso som min mage verkar älska. Nä nu ska jag försöka pigga upp mig lite.

Försök bara att hålla den positiva känslan över den negativa! Jag tror på dig denna gången!!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-25 07:52:10 följande:

När börjar man att ta lutinus sen? Är det när man kommer till Riga? Åh jag vill vara där NU!

Lycka till Kcb! Hoppas du plussar du med!

Alltså Ava och Ivf Riga är två olika ställen? Jag är nog på Ivf Riga kliniken. Vem har erfarenhet därifrån då? Inte så konstigt stt jag inte kände till namnet Veronica då.

Kcb och Amberiah, valde ni embryoscope?

Lutinus startar man med ca 4 dagar innan ET.
    Jag är också på Ava så har ingen erfarenhet av ivfriga men de är nog snarlika!
  • Rosen 76
    Kcb skrev 2015-08-28 18:44:25 följande:

Fick just vårt hgc-resultat... Är fortfarande i chock tror jag, för det var 316! Så himla skönt!

Stort grattis!!! Va underbart!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-29 15:10:48 följande:

Åh så typiskt! Vi har kollat på flygbiljetter över till Riga och hittade då den 3:dje sep som vi skulle få åka om vi ska vara där den 4:e. De kostade från götet 2400 för oss båda tur och retur och det var en toppen tid att åka. Men såklart så kan vi inte boka för vi vet ju ej när vi får kasta oss iväg. Men så idag är de borta och priset ligger nu på 3800 (not to bad) men då är det inte så trevliga tider att åka smile4.gif

Sen har vi även kollat hotell runt kliniken och de är alla precis knökade så det finns inga rum lediga. Men så hittade vi ett jätte nära som ser helt ok ut och är bra pris och frukost och middag ingår. Men vi kan fortfarande inte boka!!!! Gah! smile4.gif

Jag vet, det är tyvärr nackdelen! Sist betalade vi över 4000kr för en biljett i augusti och åkte typ 7 på morgonen... Hade tid på kliniken typ 14... Inte kul!
    Bara att hålla ut! Värt alla pengar i världen när du får ditt plus
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-08-31 12:50:04 följande:
    Min gyn frågade varför man ska ta prov och kolla hcg stegring!? Han sa att man kan ju inget göra med det ändå!? Däremot ett vul i v 6 ska man boka direkt. Här såg allt mycket bra ut! Inga ägg på äggstockarna och slemhinnan var 11mm. Nytt prel datum är den 9:e för min man att lämna sitt bidrag. Så nu jäklar är det nära. Hoppas nu att hon kan få ut många fina ägg denna tjej.
    Grattis till fint VUL! 11 mm slemhinna var inte dåligt Start är ni på väg!!!
  • Rosen 76
    Frazze skrev 2015-09-06 12:19:29 följande:

Shit! En dag närmare dagen då vi åker!!!!! Tisdag så är det dags. Känner att jag inte gjort tillräckligt för att förebygga och göra det bästa för att bli gravid. Procren gjorde att jag fick jordens magkatarr och därför har jag ätit som en häst för att slippa alla dessa hungertkänslor. Suck! Känns lite sent att göra något nu 1 v före insättning. Men kanske är det bättre än ingenting. Nervöst! Måste komma på positiva tankar.

Stort lycka till nu imorgon!!!!!
    Tänk, imorgon blir du gravid
Svar på tråden AVA klinik i Riga