• tebax

Förbjud dessa jävla kamphundar!

Nu har man sett ett fall igen där ett barn har blivit atteckerad av dessa as! Kom inte och påstå att det beror på ägaren för det jävla skitsnacket går jag inte på. Dessa hundar borde föbjudas i detta land. Patetiskt att få ha sådana hundar , fattar inte hur Sveriges regering INTE ser problemet.

Ska man inte våga släppa ut sina barn att leka för att de kan bli attackerade av hundjävlar??

FAttar inte nöjet med att skaffa en hund som har fel i aveln från grund o botten!1111111111111111111111111

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-07 07:15
    Jag har varit bortrest ett par dagar och ser att jag fått över 2000 svar. Så jag kan knappast svara på allt men kul att se hur många som engagerat sig.

Ha det bra.

• Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!
  • trollkarl
    Frelisac skrev 2010-10-15 19:53:31 följande:
    Jodå, den svenska är renrasig. Dessutom i topptrim - tillhör svenska weight pull-eliten.
    jaså? skum vinkel på kameran kanske.. såg rätt/väldigt smal ut, men som sagt kan vara bilden som är skum =)
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 19:32:47 följande:
    @ faber

1. du har ingen hund/hundar själv.
    2. ingen erfarenhet av dom.
    3. inte haft dom i tjänst
    4. tränar inte
    5. sitter inte i bruksklubb, uppfödare etc
    6. *****varning kallas såna ;)
    7. återkom till tråden när du har kött på benen och kan föra en dialog som inte är så förbannat enkelspårig och förbannat lång från sanningen!
    Det skall jag gärna göra om du lovar att hålla käften i alla trådar där du inte har en formell utbildning som har relevans till ämnet, överens?
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 19:37:05 följande:
    det lär han/hon inte göra, då det inte finns belägg för just detta. det är som häxan skrev längre upp att på 90 talet var fokus på helt andra hundar som var jättefarliga. det finns inget belägg nånstans för vad faber säger, då faber själv har noll koll ;)
    Jag säger inget, jag läste igenom boken. Varför har författaren fel?
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:08:02 följande:
    Det skall jag gärna göra om du lovar att hålla käften i alla trådar där du inte har en formell utbildning som har relevans till ämnet, överens?
    ge mig ett par exempel o hoppa sen ur tråden och återkom när du vet vad du pratar om...
  • Faber
    Frelisac skrev 2010-10-15 19:36:17 följande:
    Ja du är ju snäll, du. Andra pratar om totalförbud.
    Så du som anser dig vara en seriös hundägare kan alltså inte tänka dig att genomgå en kurs för att erhålla en licens/körkort för din hund?
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 20:09:23 följande:
    ge mig ett par exempel o hoppa sen ur tråden och återkom när du vet vad du pratar om...
    Patetiskt *skakar på huvudet*
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:11:54 följande:
    Patetiskt *skakar på huvudet*
    vilket du inte kunde? du slänger ur dig och raljerar utan bakgrundsfakta?
    grattis till att ha vunnit första pris till vm i ***********....

*suck*
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 20:13:07 följande:
    vilket du inte kunde? du slänger ur dig och raljerar utan bakgrundsfakta?
    grattis till att ha vunnit första pris till vm i ***********....

*suck*
    Ännu mer patetiskt.
  • trollkarl
    Faber skrev 2010-10-15 20:13:35 följande:
    Ännu mer patetiskt.
    det enda patetiska här på FL är du..
    särskilt efter din presstext..
    som sagt, jag vet att du inte har en susning om vad du pratar om, vilket gör att jag går ur denna debatt med huvudet högt.
    då jag haft hund sen jag föddes, samt haft hund i tjänsten. till skillnad från dig ;)
  • Faber
    trollkarl skrev 2010-10-15 20:15:47 följande:
    det enda patetiska här på FL är du..
    särskilt efter din presstext..
    som sagt, jag vet att du inte har en susning om vad du pratar om, vilket gör att jag går ur denna debatt med huvudet högt.
    då jag haft hund sen jag föddes, samt haft hund i tjänsten. till skillnad från dig ;)
    Varför kan du då inte säga varför författaren till boken har fel och på vilket sätt om du nu är så kunnig? Det enda som du kan slänga ur dig är påhopp. Sen försöker du bestämma vem som skall kunna posta. Förstärker bara mitt intryck av att hundägare är en klubb för inbördes beundran.
Svar på tråden Förbjud dessa jävla kamphundar!