MrsMattsson skrev 2010-09-11 10:31:02 följande:
Kan säga så här, jag var tvungen att dricka FYRA alltså fyra veckor innan...
kan säga att det är de tuffaste jag gjort. Jag åt INGET på dessa fyra veckorna, dock kunde jag smaka en lite bit av något eller så men åt aldrig en hel måltid. Jag kan inte förstå i efterhand hur jag klarade mig men det gick.
Jag rekommenderar dig att verkligen försöka, hitta något annat än Modifast. Jag körde med Allevo som smakar ganska okej. Man måste försöka... allt beror på hur hård kirurgen är. Jag gick "endast" ner 6 kg av den pulverdieten och kan säga att min kirurg var misstänksam mot mig när jag kom på inskivningen och ville ha det till att jag fuskade
vilket kändes som ett slag mot magen för jag hade inte fuskat. Han propsade även på det när jag låg på uppvaket... det kändes enormt mycket i mig när han sa så.
Försök, men som någon annan skrev... kontakta din dietist för dom kan se när de väl opererar dig om du druckit eller ej för det är jätte viktigt för dom att komma åt överallt. Och man vill inte direkt hamna på op. bordet och sen vakna och inse att det blev inget för att de inte kom åt ordentligt eller något sånt.
Lycka till! Jag vet precis hur du känner dig.
Wow!! Fyra veckor, det var duktigt av dig!
Jag har förstått varför man måste flyta innan op, att det är för att minska fettet runt levern så de kan komma till ordentligt. Jag tänkte mer på att man måste flyta just på Modifast. Det finns ju andra likvärdiga drycker som inte är lika äckliga att dricka....