Stora tråden om Gastric bypass (GBP)
Lady X skrev 2010-09-04 16:34:39 följande:
Hej tjejer!Jag hoppar äntligen in här hos er nu och skriver lite...
Jag har äntligen satt bollen i rullning och bett om en tid på vc för en remiss... Jag vet att det är lång väg kvar men det känns skönt att äntligen på något sätt ha bestämt sig!
Det enda som är lite tråkigt är att jag inte har min sambo på min sida....så jag har inget stöd från honom än sålänge, han tycker det finns andra vägar att gå men jag har banne mej provat varenda väg och det har blivit bakslag varje gång.
Får jag bara fråga (ni har säkert fått den frågan tusen gånger innan men ändå ) Hur lång tid tog det för er från att ni va på vc och fick remiss till det att ni fick träffa kirurg för godkännande, har förstått att det är där flaskhalsen verkar vara. Kan nämna att jag bor i sthlm om det är någon just härifrån som vill svara =)
Så hoppas jag kan hänga med er ett tag =) Blir så glad och inspirerad av att läsa era positiva berättelser om detta! Det gör att det känns ännu mer rätt!
Jag var hos husläkaren den 18 juni och läkaren skrev remiss till Ersta. Nån vecka senare fick jag bekräftelse på att dom tagit emot remissen och där dom talade om att väntetiden är ca 6 månader. Då ringde jag vårdgarantin och pratade med en tant, hon sa att det är långa väntetider överallt, men då hade jag ju tagit ännu ett steg för att op skulle bli av....
När jag kom hem från jobbet den 24 augusti hade jag fått brev ifrån Ersta!!
Jag har läkartid den 23/9, alltså nästan på pricken 3 månader efter att jag var hos husläkaren. Nu i veckan ska jag först på möten hos sjuksköterska och dietist.
Lycka till!