Inlägg från: SkinnyNo2 |Visa alla inlägg
  • SkinnyNo2

Stora tråden om Gastric bypass (GBP)

bolla75 skrev 2010-09-01 23:08:43 följande:

Jag ser fram emot morgondagen, äntligen är det igång (återstår att se om jag blir godkänd efter bedömningen den 16 sept bara...). Ska på gruppinfo av dietist på Ersta. Ni som varit på den, är det en massa folk som kommer eller är man bara en liten grupp?

Då låter det som att du ligger en vecka före mig i tidsplanen. Jag ska på ett första möte på Ersta på måndag 6/9, sen ett nytt den 9/9 och slutligen till läkare 23/9. Det jag reagerade över är att det känns så bakvänt, jag hade ju hellre fått träffa läkaren först så jag vet om OP blir av eller inte innan jag får träffa dietist och liknande...
  • SkinnyNo2

Hej!
    Har en liten fråga.... Är det någon som op'ats på Ersta i Stockholm och som vet varför dom kör "tvärtom"? Dvs varför man får träffa sjuksjöterska och dietist innan man får träffa läkaren. För jag gissar att det inte är förrän man träffat läkaren som man vet om op blir av eller inte...??

Har tider nästa vecka, måndag och torsdag, för mina första besök och sen tid hos läkare 23/9.
    Är sjuuuukt nervös och vill bara att det ska bli 23/9 så jag får ett besked om op blir av eller inte, vill inte ha några förhoppningar innan jag har fått ett ja....

• SkinnyNo2
    gurkazz skrev 2010-09-03 13:09:36 följande:
    I eksjö är det samma sak. Fått träffa sköterska,dietist, arbetsterapeut, kurator och sjukgymnast mm..
    Innan de sista mötet med läkaren som sa ja till op..
    Jaha okej... För jag har en kompis som ska op'as i Norrtälje, och hon fick träffa läkaren först som sa ja till op. SEN fick hon gå vidare och träffa dietist m.m...

Jag får helt enkelt ge mig till tåls till den 23/9 och se vad läkaren säger. Känner bara att jag kommer ha svårt att ta till mig vad sjuksköterska och dietist säger när jag inte vet om jag ens får min op...
  • SkinnyNo2
    gurkazz skrev 2010-09-03 13:33:04 följande:
    Jag vet hur du känner de...Ja håller tummarna för dig.
    Lycka till..
    Tack så jättemycket!

Jag känner mig ändå lyckligt lottad, när jag ska till läkaren 23/9 är det nästan prick på dagen 3 månader sen jag var hos husläkaren som skrev remissen så jag har ju fått vänta väldigt kort tid om man jämför med många här i forumet.
  • SkinnyNo2
    malme73 skrev 2010-09-03 15:09:29 följande:
    jag ska först träffa sköterska sedan Dr och sist dietisten oc jag ska dit den 9 sept
    Vem ska du träffa 9/9?
    Jag ska till sköterska 6/9, dietist 9/9 och sen läkare 23/9.
    Då har du ännu en annan ording alltså....?
  • SkinnyNo2
    malme73 skrev 2010-09-03 15:50:14 följande:
    jag kommer nere från skåne så jag ska träffa alla samma dag... med början 13:20, dietist 14:30 och Dr där emellan
    Aha då vet jag.... Jag bor ju i Stockholm så därför har jag fått olika dagar.
    Ska vara hos dietisten kl 14 den 19/9
  • SkinnyNo2
    pilliss skrev 2010-09-03 16:05:31 följande:
    Var där idag.
    Läkaren gick igenom allt på ett grupp info.
    Sen fick vi komma in till läkaren och sen till sköterskan.

JAG SKA OP DEN 13 OKTOBER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!

weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
    Är såååå glad och nervös.....

(ska gå ner 6 kg tills op)
    GRATTIS!!!
  • SkinnyNo2
    Fragile Angel skrev 2010-09-03 17:50:34 följande:
    Jag fick träffa läkaren först, sedan dom andra. Är opererad på Ersta.
    Okej... Då vet jag inte riktigt hur dom tänkt sig eller gör....
    Jag får helt enkelt försöka vänta till läkartiden 23/9 och se vad han/hon säger.
  • SkinnyNo2
    malme73 skrev 2010-09-03 15:50:14 följande:
    jag kommer nere från skåne så jag ska träffa alla samma dag... med början 13:20, dietist 14:30 och Dr där emellan
    Läste bakåt i trådarna att du är från Ystad. Världen är bra liten, där spenderar jag rätt mycket tid...

Vi får väl se om vi springer på varann den 9/9, kommer absolut hålla tummarna för att du får ett positivt svar och ett ja till op!!
  • SkinnyNo2
    Nojnen skrev 2010-09-03 23:43:46 följande:
    Davidoff1975
    Telefonnumret till Erstas växel är: 08-714 65 00

Jag är opad på Ersta, 28 okt 2009.

Är supernöjd med operationen och omhändertagandet, både före och efter. Solig

Har gått ner 55kg inklusive flytet före op. Skrattande Har fortfarande 18kg kvar innan jag nått mitt mål.

Lycka till alla!

/Nojnen
    WOW!! 55 kg är ju superbra även om du ska fortsätta neråt.

Åh va skönt att höra om Ersta. Är (såklart) supernervös men att höra att du är nöjd och att dom är duktiga hjälper ju till att lugna mig.
Svar på tråden Stora tråden om Gastric bypass (GBP)