30+, barnlös och singel...
Finns det verkligen någon mer i min situation? Jag är 32 år och har inte haft något riktigt förhållande sedan jag var i 20-årsåldern. Har helt enkelt inte träffat någon som jag fattat tycke för, trots att jag vill. Jag har definitivt inte valt singellivet, har tvärtom alltid drömt om en (stor) familj, men jag inser nu att det är kört.
Om jag bara kunde förstå varför det blivit såhär. Varför har jag inte hittat någon att dela liv och barn med? Jag är sist av alla jag känner, alla vänner och släktingar i min generation har barn och/eller stadig partner sedan länge, utom jag. Det verkar helt enkelt som det inte finns någon för mig.
Har tidigare tänkt tanken att skaffa barn som singel, men det är egentligen inte det jag vill. Det är jättetufft att vara ensamstående med barn, både ekonomiskt och ansvarsmässigt, känner inte att jag vill ha det så...
Nu är det också så att jag har en magsjukdom sedan tre år tillbaka, vilket gör att jag är underviktig, knappt har mens och inte har samma ork som en "normal" 32-åring. Så jag tror inte jag klarar att gå igenom en graviditet.
Så... försöker nu gå vidare med livet men det är väldigt svårt, bor i en småstad och jag har insett hur konservativt och familjeinriktat livet är här... Det blir väldígt ENSAMT i min situation...
Var hittar man folk i samma situation? (Som INTE är någon "mammas gosse/tös" som bott hemma tills dom var 30 och saknar intressen...)