Inlägg från: I Blackrose I |Visa alla inlägg
  • I Blackrose I

SD - Främlingsfientlighetens ansikte!

Maxipaxi skrev 2010-05-18 20:02:45 följande:
    För att jag citerade henne.F.ö. är hennes "språkfärdighet" inget vidare. Egentligen är den riktigt usel. Jag talar fem språk och det jag behärskar sämst av dem, behärskar jag bättre än hon behärskar svenska.Jag gör henne en tjänst genom att tala om det. Det finns så många som går på kammaren och tycker de är duktiga som fan på både det ena och det andra. Lika bra att ta ur dem den villfarelsen. Förhoppningsvis triggar det henne så att hon vill lära sig mer, i stället för att strida mot bättre vetande.
    Nawww, kalla du en pers för persiska och va stolt över din så kallad "svenska" seder. {#lang_emotions_wink} 
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (persiskt ordspråk)
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 20:21:39 följande:
    De semantiska oppositionerna ser ut på följande vis:perser-persiskairanier-iranskaSå enkelt är det.
    Que?

Persiska Är ett språk inte ett namn på ett folkgrupp. Erkänn att du gjorde ett miss och ta det som en man.
  • I Blackrose I

Först får du för dig att jag är arab, sen att jag är muslim och nu att jag ska kalla mig för persiska.

Dagens skämt...

• I Blackrose I
    fubar skrev 2010-05-18 20:30:19 följande:
    Svara ist.
    Förväntar du dig verkligen ett svar från Mr. Max?

Nääää
  • I Blackrose I
    Guerita skrev 2010-05-18 20:53:58 följande:
    Tröt argumenten för dig eller? Lågt, väldigt lågt, att börja klanka på hur någon hanterar svenska språket, någon som dessutom skriver på svenska bra mycket bättre än många etniska svenskar. Att du kan fem språk vet alla vid det här laget, även om man bara har orkat läsa var femte sida i tråden. Om du nu behärskar alla dess fem språken bättre än Roze gör svenska så är du bara att gratulera, du har lyckats lära dig 5 (eller 4) språk på modersmålsnivå och det är det inte många förunnat i vuxen ålder. Men det kanske räcker nu med stoltserandet? Ska du argumentera så argumentera i sak och inte i skit eftersom skiten garanterat kommer att träffa dig själv i ansiktet förr eller senare som någon vis person sa en gång.
    Äh, han försöker för närvarande klura ut hur han ska ta sig ur Persiska-snacket.
  • I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 20:58:46 följande:
    Varför skulle jag erkänna ett misstag när jag har rätt?För sakens skulle ska jag länkar jag en källa hyfsat trovärdig källa:g3.spraakdata.gu.se/saob/g3.spraakdata.gu.se/saob/
    Syftet?

Läs du inlägget en gång till. Du verkar stressat. Ta ett djupt andetag, du behöver inte skriva ( Jag ) femti gånger i en mening. Alla vet nog vid det här laget vilken Ego du besitter...{#lang_emotions_wink}
  • I Blackrose I

Maxi Citera vad det är du vill jag ska läsa för jag förstår inte...

Fortfarande är persiska ett språk. Du förstår väl själv att jag inte kan kalla mig själv för persiska.

" Hej, jag är persiska från Iran. " Tycker du det låter korrekt svenska?

• I Blackrose I
    Maxipaxi skrev 2010-05-18 21:18:21 följande:
    Du är persiskaDu talar persiskaDu är iranskaDu är från IranLisa är svenskaLisa talar svenska*Du är persiska från Iran = FELDet är att ge samma info två ggr (tautologi), som t.ex.Jag är svensk från SverigeBegriper du?
    {#lang_emotions_undecided} har aldrig hört. Har du nån sida man kan få detta bekräftad?

Hoppas BigDaddy kan komma in så han kan få säga sitt också för det här tycker jag är B------.
  • I Blackrose I
    fubar skrev 2010-05-18 21:27:04 följande:
    Du har fel. Att säga att man är perser och kommer från Iran är inte en tautologi. Iom att bara hälften av Irans befolkning är perser.
    Tack så mycket men har du hört nån säga jag är Persiska från Iran?
  • I Blackrose I

Jag är Pers/iranska/iranier har jag fått lära mig. Nån som vill lära mig på nytt?

* Intressant att min språkbruk är såååå intressant men tråden handlar om SD-främlingsfientliga ansikte och MAXI visar sitt så gott han kan *

Svar på tråden SD - Främlingsfientlighetens ansikte!