SD - Främlingsfientlighetens ansikte!
Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-16 19:17:27 följande:
Här håller jag med dig fullt ut. Inte bara omöjliggör man möjligheten för afrikanska bönder att exportera säd till Europa, man gör det också omöjligt för dem att ens försörja den lokala befolkningen, eftersom de inte kan konkurera med den billiga pulvermjölken från Holland. Det finns mycket annat man gör, som jag skulle kunna göra en flera sidor utläggning om, men won't. Men SD har ingenting med detta att göra. SD vill om något isolera Sverige, begränsa handeln och det finns inget, absolut inget i deras partiprogram som talar om rättvis handel, eller hållbar utveckling. Där tycker jag MP för en mkt bra politik. SD bryr sig väldigt lite, om ens något om sådana här frågor. Adoptioner, den sänkta biståndet osv, har inget att göra med att man BRYR sig om dessa barn, länder eller liknande. Det är däremot ett ganska snyggt drag av dig, att få det att se ut så, eftersom jag antar att du förstod att det skulle pricka rätt hos många i tråden. Men som sagt, SD är ett parti som inte ens har en utrikespolitik. Inget som helst rättvisetänk eller politik som handlar om hållbar utveckling, så tack, men nej tack.Däremot ska man inte subventionera inhemsk produktion.
'Det enda av de större partierna som har påpekat denna sak är faktiskt SD. De andra är ju globaliseringsfanatiker, d.v.s. FÖR ohejdad kapitalism.