• Leiben

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

Hannathu skrev 2010-05-30 08:39:59 följande:
    Har samma problem, rensade ur garderoben förra helgen på allt som jag inte kan ha. Är van vid att ha smal midja i förhållande till resten så de flesta av mina kläder  är rätt tajta i midjan så det var mycket som inte gick på längre. Har ingen aning om vart man handlar mammakläder, det enda jag vet är att det finns på nätet, HM, PoP och LindexKan ha ett par av mina vanliga byxor med gummisnodd (hårband) mellan knappen och knapphålet. Mysbrallorna funkar oxå, men hur snyggt är detSen har jag några kjolar och klänningar som jag tror att jag kommer kunna ha hela tiden eftersom de antingen är väldigt stretchiga eller skurna under bysten och vida.Har köpt långa linnen på cubus och vero moda för att täcka glipan i byxorna och täcka magen när jag har trikåkjol under magen
    Rensade också garderoben för ett par veckor sedan.

Gummiband funkar väl men då måste man ha långa toppar över som döljer det ju så det måste jag inhandla. kanske köper lite sånna linnen du köpt då.  HAr några klänningar som funkar men vädret är inte riktigt så stabilt än utan jag behöver lite kläder för svalare än sommarväder också. Vill köpa ett par mammajeans och kjol. Är mer förtjust i den rakare varianten och då är det svårare i midjan så då måste jag nog köpa mammakjol. Har sett att det finns jenaskjolar så det vill jag ha. Och så behöver jag som sagt var toppar också som inte längre behöver vara döljande.

Jag har också som sagt laggt på mig lite hull som syns mer i vissa tunna tighta plagg och det gillar jag inte. Just att man ser fläbbig och bred ut om ryggen.

Nym: Hittade en del bra skjortor/toppar på indiska faktiskt som kunde dölja magen bra här för ett par veckor sedan.

Puh det är inet helt lätt det här. Vi borde gå på shoppingrunda ihop :) Vilka av er bor i stockholm egentligen?
  • Leiben
    NorrVimpel skrev 2010-05-30 19:00:33 följande:
    Leiben: Jag bor i Uppsala.
    det är ju nära :)
  • Leiben
    NizzY skrev 2010-06-02 12:37:05 följande:
    aaaa jag få krup.....

Jag har haft det smula jobbigt då och då, varit hemma från jobbet en del redan, hade väljat träffa en läkare som  man kan etablera nån slags relation men man är ganska utlämnnad fram till inskrivningen på bvc... som jag inte har förren 21/6 i v.14 alltså

på info möttet där fick vi veta att det gick bra att ringa våra banrmorsker och lämna medelande så hör de av sig men min gå inte alls att nå då hon aldrigt svarar på tel tiden och inte heller finns det nån telefon svarare och på bvcs telefon tider bli man upplyst att det inte finns bamaning nog så att nån kan ta telefonen, det är fan inte klokt tycker jag

Jag är 35, gravid efter mycket om och men ,men tvillingar... och jag känner mig utlämnad till min inkompetenta husläakren på vård centralen som inte vet ett skit om icsi eller KK akut, hur normalt är det ?

Imorgon ska jag till jobbet igen, jag vet inte alls om jag klarar av att jobba men jag kan ju inte jämt sjuka mig heller utan intyg eller sjukskrivning från läkaren men jag har ingen läkare att vända mig till heller =('

uschj sorry tjejer, var tvungen att spy lite gala bara =(
    så irriterande och dåligt att det inet går att få tag på bm. min är superbra och svarar alltid snabbt på mejl. förstår att det är extra oroligt också med tvillingar.
  • Leiben

Hur är det med alla? inte är ni väl ute i solen i stället för på fl?

jag var på mvc på koll i veckan för att jag kännt mig så svullen nere/inuti. ville kolla vad det var. då gjorde hon vul för att se och det är självaste livmodern som hänger långt ner och fram. den borde tydligen rätta på sig och växa uppåt men har inte riktigt gjort det än vilket inte var någon fara. den gör väl det snart. dessutom fick jag veta att jag har moderkakan fram så det hindrar ju lite från att känna sprakar så det lär jag få vänta på. Bebis låg lugnt till rätta och smågapade lite :)

annars är ju självaste RUL på måndag. Längtar :)

• Leiben
    NorrVimpel skrev 2010-06-04 16:02:44 följande:
    Jag fick ändrat BF till den 18/11. Allt såg bra ut men jag är nu "bara" i v. 16 + 1 idag.
    Var du på RUL?
  • Leiben

Wehee, bf: 13 okt
    PrettyPolly, bf: 4 nov
    Hannathu, bf: 8 nov
    Leiben, bf: 8 nov
    vivillblitre, bf:
    Nym, bf: 18 nov
    Underbara2010, bf:
    Ellish, bf: 5 dec
    nizzY, bf: 29 dec (tvillingar)

• Leiben

I morgon så har jag RUL och sedan ska jag till bm. Då ska vi tydligen prata om vart vi ska föda och så. Gud vad det känns avlägset med förlossning! Ska bli så härligt med vul och se bebisen igen!

Har de senaste dagarna börjat känns något tror jag iaf. Något är iaf nytt.

• Leiben
    Hannathu skrev 2010-06-07 07:41:09 följande:
    Håller tummarna idag!
    Jag längtar till fredag när vi ska på RUL. Är redan nervös

Så härligt att det börjar röra sig! 
    Har känt ngt några gånger men det som är mest faschinerande är att när jag känner på magen så är den hårdare där bebisen är, helt fantasiskt känsla att känna att det är en bebis därinne och inte bara en vattenballong. De stunderna är smärtan och illamåendet som bortblåst.

Det känns verkligen som det är evigheter kvar tills förlossning, vi ska till BM nästa måndag och har ingen som helst aning om vad det ska handla om då men det kanske är samma.
    Härligt! Jag känner också så att livmodern är tydligare. Var på RUL idag och hon sa att den går till naveln nu. Allt såg jättebra ut alla fingrar och lårben och kärl och klaffar och allt vad de nu tittade på OCH det är en pojke vi väntar :)
  • Leiben

vart håller alla i tråden hus? känner mig övergiven och saknar er :)

tror jag börjar känna av fogarna lite. fler som gör det?

• Leiben

Wehee: magen växer på men nu känns det verkligen som en gravidmage. den är nog rätt normalstor tror jag. folk på jobbet har iaf börjat fråga när jag har vanliga k läder. Har gått från att försöka dölja till att bara ha "vanliga" kläder. har jag tight på mig syns det väldigt tydligt.

Knasigt med din näsa. Har du hört andra som har samma symptom? själv är jag bara täppt hela tiden.

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?