• Ellish

Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?

NorrVimpel skrev 2010-05-13 10:16:33 följande:
    Ellish, jag hoppas det går över för dig snart också. Det var verkligen jättejobbigt att konstant var hungrig förutom när man precis ätit.
    Ja inte är det roligt iallafall. Men får hoppas att det släpper snart :)
  • Ellish
    Hannathu skrev 2010-05-13 10:35:18 följande:
    Jag gick från att vara konstant hungrig till att aldrig vara hungrig för 3-4 veckor sen, så v 10-11
    Okey , det låter inge roligt det heller :(
  • Ellish
    Hannathu skrev 2010-05-13 11:18:42 följande:
    Det funkar, jag vet ju att jag måste äta så jag gör det. Det är inga problem att äta när jag gör det men jag blir stoppmätt fortare.
    okey , jag försöker äta ofta men lite för att håla magen igång. Men känns som jag äter hela tiden.
  • Ellish
    Leiben skrev 2010-05-26 14:03:21 följande:
    Ellish, Underbara2010 och Vivillblitre: Är allt bra med er?Stämmer det här så länge i väntan på allas RUL:Wehee, bf: 13 oktPrettyPolly, bf: 4 novHannathu, bf:Leiben, bf: 8 novvivillblitre, bf: 8 novNym, bf: 16 novUnderbara2010, bf: Ellish, bf: decnizzY, bf: 29 dec (tvillingar)Har jag missat någon eller något? Har bara skrivit upp de som är frekventa här i tråden men alla är givetvis välkomna att skriva.Hannathu och Underbara2010 har ni lust att fylla i datum?
    Jo då det är bra med mig och bebis hoppas jag :) Enligt VuL så ska jag ha BF 5 Dec.

Sen en liten fråga! Pirr i nedre delen av magen i v 13 , är det bebis som rör sig eller bara tarmar som rör sig ?
  • Ellish
    NorrVimpel skrev 2010-07-02 21:25:31 följande:
    Ellish, vad roligt .

Hannathu: Vad bra att ni fått så mycket saker, och Nizzy toppen att få en barnvagn.

Jag tittar redan efter sittvagnar.. barnvagn har jag köpt begagnad med sen är det där med sittvagn, inte aktuellt ännu på ett år iofs. Inser att sittvagn är värre att hitta begagnade, mer slitna .
    Leiben skrev 2010-07-02 23:53:10 följande:
    åh vad kul :)
    Mmm verkligen:)
  • Ellish
    Leiben skrev 2010-11-26 23:23:32 följande:
    mjölkstockning mrd feber, frossa och smärtan från helvetet! Fiiiiii faaaaen! Amningen som gick såååååå bra ju....
    Fetvadd ska vara bra för att undvika mjölkstockning och även lindra :) 

Har inte varit så aktiv på länge men har haft lite att stå i . Men har inte långt kvar nu :) Ynka 7 dagar kvar till BF. Var på sista ordinarie besöket hos BM igår :)  
  • Ellish

Nu är våran lilla prinsessa här :) Hon kom den 4 Dec , 2 dagar innan utsatt BF :)

• Ellish
    Hannathu skrev 2010-12-18 11:12:02 följande:
    Grattis vad härligt!

Hur gick det?
    Det blev inte riktigt som vi tänkt oss :S Vi åkte in till förlossningen för en kontroll då jag misstänkte att det läckte fostervatten. Vi kom in kl 17.20 och 18.24 är prinsessan ute med akut kejsarsnitt . Hon hamna på NEO då hon hade syrebrist när hon kom ut :( Så det blev lite mer dramatiskt än vad vi räknat med
  • Ellish
    Wehee skrev 2010-12-18 11:16:09 följande:
    Grattis Ellish. Hoppas ni har en bra första tid. Kram
    Tack :) 
  • Ellish
    Hannathu skrev 2010-12-18 22:38:22 följande:
    Usch det låter invarate bra, är allt bra nu?
    Jodå nu är det bra , men kommer nog att ta en tid innan man förstår vad som hänt. Som sagt åkte bara in på en kontroll inga värkar och var helt inställd på att få åka hem inom kort. Men i stället så är man mamma efter ca 1 tim. 
  • Ellish

Hejsan! Var ett tag sedan man skrev här! N har blivit 10 mån :) Hon kryper och försöker ställa sig upp ( har dock inte riktigt balansen ännu ) Säger Mamma , Pappa , Titta . Ädä , tat (Tack ) och Umeh ( välling ) Envis som en liten åsna är hon också :) Vet vad hon vill den lilla damen :)

Planerar nu nr 2 :) Får hoppas att det inte tar 8 år innan det tar sig denna gång!!

Hur är det med er andra?

• Ellish

Hej Tjejer Glad

Här hoppas vi på att plussa snart Glad

NovaLee har börjat gå ,  gick första gången på sin 13 månaders dag, är nu snart 15 månader.
    Så nu är det full rulle på dagarna hehe.
    Hon har precis lärt sig att klättra i soffan Obestämd så det gäller att hålla vakt och se verkar hon ha en förkärlek till hundmat!!

Envis som in i bomben är hon.

Hur är det mer er och era små trollisar då?

Mitt lilla hjärta , tiden går så fort !!
  • Ellish

Blev ingen rolig början på Maj här inte , den lilla ville inte stanna kvar :(

• Ellish

Det gick tyvärr inte vägen denna gång heller :( MF i v 11+2 ( 8 Juli ) Så nu har vi tagit en pause och tänkte börja försöka igen i början av nästa år.

Hur går det för er andra ??

• Ellish
    Leiben skrev 2012-10-13 08:18:45 följande:
    Tråkigt att höra :( att det ska vara så svårt.

själva vet vi att kön på den kliniken vi valt (för vi vill ha öppen donantion) tar 1 ½ år ungefär. 
    Hannathu skrev 2012-10-18 19:29:11 följande:
    Plly - så fin han är!!!!

Ellish
    Vårt frysförsök i våras gick ju inte, har fått två missfall efter det.

Skrutt blir ju två år nu och gillar fortfarande förskolan jättemycket. Han pratar inte men det kommer väl helt plötsligt. 
    Tråkigt när det inte går som man vill. Men får väl börja hota med utredning igen som sist!

Min tjej blir 2 nu i december och bara för någon vecka sen så prata hon knappt men nu bokstavligt talat exploderar det ur ord, alla på samma gång. Hon trivs med kanon bra på dagis :)

Svar på tråden Kring 10+ nåt och vägen hit var låååång och svår. Fler?