LinaoJens skrev 2010-06-24 18:53:24 följande:
I vecka 25 låg sf-måttet på 22 cm och nu i vecka 29 ligger det på 26 cm.
Jag har hört att olika barnmorskor kan mäta lite olika så det kanskilja en cm hit eller dit beroende på vem som mäter. Det viktiga är att magen växer och följer en kurva iallafall... sen är den kurvan individuell.
=)
då ligger vi ju ganska lika...o jag som oroar mig om galet fast hon sagt att det är helt ok.. Jag har ju bara mätt två gånger så jag har ju ingen egen kurva än, man stirrar ju blint på de ränderna som redan är utsatta på papprena.. Ska tillbaka om 2 veckor så då får vi se..
Inatt hade jag o bebisen en riktig fajt, hehe.. Vaknade av att ngt stack ut i sidan och gjorde ganska ont eller var obehagligt, jag tryckte tillbaka det och ut kom d igen.. var kanske ett knä eller armbåge eller ngt för vasst och kantigt var det... Vi höll på så kanske 4-5 gånger sen gav lillen upp och centrifugerade sig ett par varv, hihi... Det är så underbart o känna detta o vara gravid samtidigt som man ju vill ha ut plutten.. Min son drar i magen varje dag och ropar kom bebis koooom...så han är lite otålig också
(tror inte han fattar att han ska dela på mamma o pappa med den nya dock)... :D