Familjen Rockström: Vi hade en doula som heter Therese Röjsäter och bor i Skokloster. Jag tycker verkligen det var värt pengarna, och egentligen tycker jag 4000 kr för så många timmars arbete är väldigt lite, särskilt om man tänker på skatter mm som ryker. Använde alla fyra verktygen och tyckte det funkade hur bra som helst, men andningen kände jag mest efter hur kroppen ville att jag skulle andas, andades olika i olika värkar och ibland olika under olika delar av värkarna också. Men är van att använda mig av andning vid många olika tillfällen sen många år tillbaka så det kanske är svårt att bara känna efter hur kroppen vill ha det om man inte är van. Då funkar det säkert helt ok med den teknik som Heli beskriver. För mig tryckte det på så mycket att jag nästan fick krystreflexer redan från att jag öppnat mig nånstans runt 3-4 cm så jag behövde flåsa en del ganska tidigt för att undvika att trycka på för mycket. Det häftigaste verktyget tyckte jag nästan var rösten... det var märkligt att höra sig själv låta med såna där mörka ljud, och det gjorde stoor skillnad! Jag hade provat olika ord innan också, och det kände jag att det underlättade framför allt i början av förlossningen att jag vågade använda dem.