• Ginge

Decemberbebis 2010

Hej tjejer.
    Hoppas allt går bra med er. Det är ju så skönt med helg när man får villa upp lite. själv ska jag jobba ikväll med....

Jag har tänkt om någon av er har börjat använda olja för att mjuka upp gravida magar och bröst?  I så fall vilken olja använder ni?

Jag har varit på apoteker idag och dem har en sort, men det känns att kommer att kosta massor  pengar... den lila 100ml flaska räcker inte långt om man ska smörja in både mage, bröst och lår...

Hur som helst, så kanske ni har några andra förslag.

• Ginge

jag blev jätte starkt rekomenderat av en kompis att använda oljan. hon sa att hon fick inga bristningar alls på mage, men på lår och bröst, för att dem har hon inte smörjat in.... Man ska ju lysna på kompisar eller hur ? :) 

annars för mig kanske är inte så bråttom ännu. mage har fortfarande inte börjat växa och jag är redan i v 14. Nu satsar jag på en egen rekord. ska få se om jag kan bli utan mage tills UL v. 18 :)  fast i för sig det är ju första barnet, och då mage ska växa lite långsammare.

• Ginge
    Minifer skrev 2010-06-06 14:31:02 följande:
    Och lite på ena booben, emn det förstår jag med tanke på hur gigato de blev mot mina normala små B-kupor!
    jo, brösten växer otroligt. Jag hade ju C kupa innan. nu blev jag lite chockad när man tar fram E kupan och det är lite på gränsen.... Och än så länge är ju bara början av graviditet. Vilka gigantiska bröst ska det bli mot slutet då?
  • Ginge
    På tal om böcker, boktips mottas gärna
    ☆.¸.•♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫•.¸.☆
    jag är inte så duktig läsare annars men ett par böcker kan jag rekomendera :)

Exit Kalahari av jenny söderqvist & Helene Åberg - en sann rese and Action story. mycket spännande att läsa.

Remember me? av Sofie Kinsella - på engelska men lättläst och med lite spänning i :)

För övrigt idag börjar vecka 16 och nu tror jag att mage kan börja växa när som helst.... men den verkar inte ha så bråttom, kanske tur det.....
  • Ginge
    Ni som har koll , är det okej att äta vanliga kinesiska jumbokräftor ??

Sköt om er
    Kramar
    enligt livsmedelsverket så man ska gärna äta olika fisk och skaldjur. Kräfftor med.  Det man ska undvika är insjöfisk som abborre, gädda, gös, haj, hälleflundra. Allt på grund av kvicksilver. men det står att även dem kan man äta någon gång per år.

så jag tycker ät dina kräftor och njut utan oroa dig :)
    Jag har mumsat i mig räkor idag. Fast salt tål jag inte....

Förrsten den bästa sortimentet på fisk avdelning tror jag har Hemköp eskilshem (i närheten av brandstation). Jag tror att där kan du hitta stor sortiment av kräfftor med :)
  • Ginge

sitter och funderar. Vart köper man underkläder för gravida kvinnor? Dem vanliga känns ju inte så jätte bekväma längre, man vill ha såna som stödjer mage snällt och inte försöker trycka in den....
    Kanske några tips?

• Ginge

ok, då får jag nog ha koll på HM och lindex, fast jag har aldrig märkt att de har gravidtrosor.... men kanske man måste titta mer nogrant ? :)

• Ginge
    pickaboo skrev 2010-06-17 12:24:56 följande:
    De finns bland amningsbehåarna har jag för mig
    imorgon ska jag göra en tur bland afärer i klädletande syfte :)  Idag hunnit bara ta en snabbis på PoP och blev så glad:) Dem hade ju ett par jeans som passade ! Det är ju världsnyhet för mig :) Är jätte glad över det.....
  • Ginge

Man får ju ta mammaledigt 2 månader innan beräknad födseln. så jag planerar nog göra så. men om jag vill gå tidigare, så min chef verkar inte ha något emot heller..... Så vi får se. beror på hur mycket mage blir iväg på jobbet. Storleken på den ska bestämma hur länge jag ska jobba :)

Annars har jag förstått att jag är MYCKET känsligare mot värme/kylan. I fredags tog det typ 1 minut och jag frös ihjäl mig. hela jag skakade som tokig, fick sätta på bilsätsvärme  för att klara av körningen. Och då hade jag både tröja och jacka på mig, och ute var +10....
    Så nu sitter med värsta snuvan, men som tur, så efter 3 timars extra sömn igår gick feber förbi...

• Ginge

Ditt illamående borde vara borta :)  När mitt slutade i v.13 hade jag svårt att tro det :)  samtidigt som man fortfarande får lite illamående känsla ibland, men det är inte alls lika som det var då.
    Imorgon börjar jag v.18! Magiska veckan när man får gå på UL. Är rädd att dem ser tvilingar....Men det borde dem inte. jag har ju vuxit knappt. Plus att vikten står helt stilla... Men jag hoppas att bebis använder redan existerande extra kilo (typ from lår och rumpa) för att växa och därför jag behöver inte gå upp i vikt. Löjlig tänkande men..... 

Svar på tråden Decemberbebis 2010