Decemberbebis 2010
Vi har plusat idag! efter två års försök, så det känns lite overkligt. Skulle börja utredningen om en vecka och nu är jag gravid:)
Vi har plusat idag! efter två års försök, så det känns lite overkligt. Skulle börja utredningen om en vecka och nu är jag gravid:)
här är inte så många tecken. Förutom att igår så hade jag lite illamående, men inte idag. Och jag har kännt lite "drag" och öm känsla i brösten. annars ingenting. Men som sagt jag vet inte heller hur länge jag har varit gravid.
Och som jag sa till min sambo imorse så jag på sätt och vis så hoppas att ha stora illamående dn närmsta tiden :) Inte för att jag tycker det är kul, men jag hörde inte länge sen, att forskare kommit fram, att kvinorna som måde jätte dåligt fick jätte intelektuella barn :) Tydligen det är samma hormon som orsakar illamående och deltar i hjärnans utveckling.
Så hoppas jag mår riktigt illa :)
Brukar BM göra någon undersökning vid första samtalet? Altså den som är innan den officiella inskrivningen? Känns som jag skulle vilja få statusen bekräftat och kontrollerat :)
OJ vad ni börjar bli"tjocka" :) Jag är i vecka 7 men kläderna sitter precis som före 3 månader sen :)
Och jag mistänker att jag kommer till och med gå ner i vikt nu i början. Allt på grund att jag känner inte för att äta.... andra tjejer skriver att dem tänker på maten hela tiden och jag tvärtom. Specielt med frukost. Jag blir illamående när jag stoger upp och känns som jag kan spy bara på att titta på maten.... Det är ju lite tuft.
Jag har aldrig skippat frukost förut. Och nu vet man att det är extra viktigt att få i sig alla näringsämnen, och så kan man inte tänka på maten.....
Vad funkar för er att äta till frukosten?