Inlägg från: Ett två tre |Visa alla inlägg
  • Ett två tre

Decemberbebis 2010

Ginge skrev 2010-04-28 12:46:44 följande:
    Det är ju så fult av arbetsgivare att fråga sånt. egentligen det är t.o.m. olagligt att fråga om man ska skaffa barn eller vilken religion man är. men jag tror alla arbetsgivare gör det ändå...:( som arbetslös är man ju i utsatt position. Man vill gärna få jobbet och man gör det bästa för att lyckas. men egentligen jag har funderat vad som skulle hända om skulle säga tillbaka något liknanade: Vet ni att det är olagligt att fråga sånt? eller Om jag nu varit en man , gäller då samma fråga med? eller eftersom ni ställer mycket personlig fråga till mig så betyder att jag kan också ställa ett personligt fråga till dig om när senast du har haft sex med din man/fru? Jag vet att man definitivt skulle inte få jobbet efter någon av såna "svar", men intresant situation skulle det bli.... så jag tycker du håller det hemligt och säger att du tänker inte skaffa barn, har inte tid för det eller vad som helst. Sen får du ta problemet efter du är anställd.
    Precis, tror inte dom frågar en man det samma! Nej jag håller det hemligt, än så länge syns det inte så då är det ju ingen fara. Jag är bara i vecka 8, jag kan lika gärna ha upptäckt det sent, det vet ju inte dom
    ☆.¸.?♫☆´¯`♪ ♥ ♪´¯`☆♫?.¸.☆
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-04-28 14:24:20 följande:
    Hej! Har idag fått bruna flytningar med lite klumpar i som påminner om levrat blod. Har varit inne på gynakuten , men dom sa att det är svårt att se nu så jag har fått tid på Måndag för vul. Känns som allt bara faller för mig:( som om jag ger upp.  Det är en evig väntan till Måndag och jag bara gråter ;( Kram på er alla
    Nej men usch, stackare

Jag hade oxå lite klumpar vid blödningarna för några veckor sen, men då var allt bra, tror jag, har ju inte tagit vul men blodprov visade att jag fortfarande var gravid i alla fall.

Tänk inte det värsta, det kan vara helt ofarligt!! Men jag förstår känslan.

Stor kram till dig! {#lang_emotions_flower}
  • Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-04-29 14:57:58 följande:
    Hej igen, och tack för era omtankar. Idag är det bruna som bortblåst, är kanske lite lite brunt som kommer, men  inte som igår. Hoppas verkligen det bara varit något just för stunden och att det lilla pyret vill vara kvar hos oss. Skulle inte orka ett till missfall . Kissar massor, har molvärk och är trött, Jag verkligen hoppas hoppas!!!! Hoppas ni alla mår bra Kramar
    Håller tummarna för att allt går bra!

Var det måndag du skulle på VUL? Jag ska på tisdag....
  • Ett två tre
    Ginge skrev 2010-04-29 17:25:53 följande:
    Nu vill jag fråga er om lite tips. Jag letar efter någon liten present/pryl som jag skulle kunna ge till farmor. Jag vill att det ska stå ord "farmor" på den. men det verkar inte lätt att hitta. Idag har jag gått genom alla inredningsbutiker i stan och hittade ingenting! och jag som hade tänkt det skulle bli ett roligt sätt för svärmor att få veta att hon blir farmor... Känner ni till kanske någon internet butik eller något som kan ha liknande prylar?
    Beställ på nån av ställena som framkallar bilder, man kan få både bild och text på tröjor, koppar, nallar, ja allt möjligt
  • Ett två tre

Vi tar för givet att allt ska gå bra och att vi behöver mer plats så vi gick och köpte oss ett hus idag {#lang_emotions_dreamer}

• Ett två tre
    Nanniii skrev 2010-04-29 18:06:09 följande:
    Jag jag har haft blödningar till och från i 3 veckor nu, klarrött och brunt om varandra.
  • Ett två tre

Hemma från semester, skönt

Och idag har vi varit på VUL och sett våran lilla knodd med ett litet hjärta som slog

Han kunde inte se varför jag fortfarande blöder till och från, men det verkade inte vara något fel på fostret i alla fall Ska tillbaka om 3 veckor.

• Ett två tre
    Mrs TH skrev 2010-05-04 13:52:47 följande:
    Då får man gå hos dietist och så försöker de sänka blodsockret genom att ändra kosten, om inte det fungerar så får man ta insulinsprutor, men enligt min BM var det inte alls speciellt vanligt att det gick så långt. H, läkarkompisen förklarade att man kan inte ta insulintabletter när man är gravid för de är farliga för barnet, därför får man gå direkt på sprutorna. Faran var att man kunde få väldigt stora barn, eftersom sockret gör att de växer mer än vanligt. Vi får se hur det går, fast det kommer säkert att gå dåligt, och min mamma får vatten på kvarn om att jag är fet som en gris och kommer att må jättedåligt under hela graviditeten pga det. Jag har aldrig haft högt blodsocker tidigare, typiskt att det ska bli nu.
    Jag gjorde glukosbelastning 2 gånger när jag var gravid med sonen. Det kommer säkert gå jättebra! Oroa dig inte utan ta det som det kommer

Själva testet smakar ganska illa, men det går ner, sen brukar man få sitta nån timme eller två och så tar dom nåt prov.
  • Ett två tre
    Lallan skrev 2010-05-04 16:03:56 följande:
    Har inte skrivit på länge då jag mått så dåligt och varit så trött men idag kom förklaringen då jag var på vul, det är inte bara en där inne :-O  Nu gäller det att hålla tummarna för två istället för en.
    Oj oj, dubbelt grattis
  • Ett två tre

Urk, mitt illamående blir bara värre och värre {#lang_emotions_yell} Bara för att jag sa till nån för bara nån dag sen att jag mår bättre än när jag var gravid med sonen, typiskt Sliter rejält med att jobba men det är bara att bita ihop. Startade arbetsdagen med att titta djupt ner i toaletten, underbart! {#lang_emotions_yell} Tur det finns smink säger jag bara, är ganska blek om nosen, hehe...

Svar på tråden Decemberbebis 2010