Inlägg från: Lakritsnapp |Visa alla inlägg
  • Lakritsnapp

Decemberbebis 2010

Så, nu har adventsljusstakarna kommit på plats i alla fönster. Hur tråkigt det än är så var jag ju tvungen att putsa fönster... slarvade dock och tog bara på insidan och skurade bort fluglortar på det vita. Vi har sådanadär tråkiga lantfönster från typ medeltiden, haha! Vi har 8 fönster med 6 smårutor i 1 fönster och så tar det evigheter om man ska öppna alla fönster och tvätta i mellan... gnäll, gnäll.
    I allafall, dottern min har nog aldrig sett mor sin tvätta fönster (händer ju inte var dag, hihi) och hon var så orolig. Hon hade inte tid att leka, utan sprang och vaktade på mig hela tiden. "Vad gör du mamma, var försiktig, ramla inte ner mamma... går det bra?" Så omtänksam hon är lillfisan Skrattande

Så nu får vi se om förvärkarna kommer igång på riktigt, för jag känner nu när jag satt mig ner och vilade, att det var väl ingen höjdaridé att va duktig idag, ajaj!

• Lakritsnapp
    LyckligaGatan skrev 2010-12-01 17:48:42 följande:
    Hej tjejer...

Sitter här med min yngsta dotter Meja i famnen 8.46 igår morse kom hon. Vi kom hem från BB för ett par timmar sen. Emilia är så fin med sin lillasyster <3.

Återkommer med hela historien en annan dag, alldeles för mosig i huvudet nu..
    Jättegrattis!!!Glad
  • Lakritsnapp
    Lallan skrev 2010-12-04 17:25:16 följande:
    Avlägger en kort rapport här inne också

I  torsdags föddes mina två bebisar en pojke och en flicka. Dom kom i v 37+2 så dom väger ca 2,6kg samt 2,8kg. Inte jättestora men inte så jättesmå heller.
    Åh vad härligt! Grattis!!! Glad
  • Lakritsnapp
    Ginge skrev 2010-12-09 23:11:45 följande:
    Precis så vill vi också. Hinna återhämta sig och börja få rutiner innan jul.  men barnmorskan sa att senast den 18e dec ska vi få våran bebis. Hoppas bara att den vill komma ut med sin egen vilja innan dess.

Idag blir jag nästan lite orolig att bebis är så lugn, kände knapast några rörelser. Och det är verkligen ovanligt. annars brukar vara ordentlig fart på ungen, hela tiden...

Så imorgon, har jag bestämd mig - ska titta på massor förlossningsfilmer, småbarns filmer och div. allt som kan få mig börja gråta och sätta igång hormoner. enligt barnmorska det är ju det efektivaste sättet att påskinda förlossningen - göra något som väcker mycket starka känslor runt en bebis :)
    Lugn har min bebis varit också nu ett par dagar. Läste lite i graviditetsboken/anteckningar som jag gjorde när jag väntade dottern och hon blev också lugn ett par dagar innan förlossningen. Så nu räknar jag kallt med att bebis vilar inför den jobbiga uppgiften Flört. Jag har till och med fått sova utan förvärkar nu i 2 nätter... hoppas, hoppas!
  • Lakritsnapp
    luvpillow skrev 2010-12-10 13:17:01 följande:
    åh jag vill att det ska hända något nu!!.....bf imorn.. ska ut och promenera, se om det hjälper att röra på sig lite =)
    Vill också att det ska hända saker nu, men varje gång jag får ont så ångrar jag mig, haha! Hitintills har förvärkarna inte gjort någon nytta Rynkar på näsan.

Idag tänkte jag att jag ska tvinga i mig ärtsoppa, lite skrock. När jag väntade dottern åkte jag och handlade och bar alla tunga kassar själv (maken gick bredvid och skämdes), spelade typ 5 omgångar kub, åt ärtsoppa och färdknäppade... den natten satte det igång Skrattande
    Kub är ju lite svårt nu ute i all snö, men jag kan nog hitta på något annat.
  • Lakritsnapp

Hej tjejor! Ligger på bb och myser med min son Föddes kl 03:32 i morse... 4,5 timmar efter första värken, allt började med väldans dålig mage igår kväll, haha! 3570 g och 51 cm lång.

• Lakritsnapp

Säg inte det! Jag gick med outhärdliga pinvärkar i över 1 dygn med 1:an innan nåt hände. Nu blev jag kass i magen vid 21-tiden, vid 23 kom första värken. Vid 01 åkte vi till förlossningen, 03.32 var han ute. Det kanske blir bebis för dig i natt

• Lakritsnapp
    Annika Süss skrev 2010-04-11 13:08:58 följande:
    Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.
    Ååååh, blir ju helt tårögd när jag läser trådstarten.
    Det var ju inte alls länge sedan... nu sitter vi här med våra bebisar i famnen istället för i magen... eller alldeles i sluttampen och snart ska få träffa dem.
    Helt underbart Glad
Svar på tråden Decemberbebis 2010