Inlägg från: Lakritsnapp |Visa alla inlägg
  • Lakritsnapp

Decemberbebis 2010

Hej tjejer! Jag har inte skrivit på ett tag, men kikar ofta in och läser i tråden {#lang_emotions_smile}.

Måste fråga er...
    Jag är lite nojig här och tänkte höra med er hur ni har/har haft det i symtomväg.
    Jag är nu i vecka 8. Mår vanisinnigt illa kvällstid, men mår ganska bra under dagtid. Tycker att det borde börja mola och dra lite i livmodern nu, men nej... inget sån´t. Brösten ömmar inte alls, har väl blivit en aning större, men som sagt... inget ömma.
    Det ända symtomet jag har är illamående... på eftermiddag/kväll.

Fasen att man har så dåligt minne, haha. Men jag har för mig att jag kände av detta mer i de andra graviditeterna.
    Är lite skraj att det ska vara MA, ush och fy.
    Vet att det kan skilja sig massor mellan olika graviditeter, men jag blir så nojig.

En rolig sak är att en väninna nydligen berättade att hon plussat precis. Sååå kul! Mer än halva vänskapskretsen är på smällen, kommer bli världens babyboom {#lang_emotions_laughing}

• Lakritsnapp

Hej tjejer.

Grattis till alla som planerar bröllop!

Jag och min man har varit gifta i 1 1/2 år. Vi surpriseade alla på dotterns dop och passade på att gifta oss.

Går in i v.10 idag. Är det nå´n mer som känner sig "ogravid"? Nu har tom illamåendet avtagit... nå´t litet bevis på att jag är på smällen vill jag ju ha {#lang_emotions_wink}.

• Lakritsnapp

Hej!

Ang. illamående...

Jag trodde mitt illamående hade försvunnit förra helgen, men jag hade fel och bara någon dag senare började det om igen. Kvällstid är det som värst och jag får bosätta mig inne på toan, urk! {#lang_emotions_throwup} Min 2-åriga lilla dotter har börjat gå och hulka här hemma och hosta... tar efter allt man gör, hihi! Jag som försöker vara så smidig som möjligt och så tyst det bara går inne på toan.

På tisdag är det inskrivning. Hoppas på att bm lyssnar efter hjärtljud, så jag förhoppningsvis kan lugna ner mig lite med min oro om att något skulle vara fel.

• Lakritsnapp

Mamaochbabba och Nanna84: Fy vad tråkigt Rynkar på näsan Beklagar verkligen. Hoppas att det snart blir er tur igen...

• Lakritsnapp

Hej tjejer!

Fy jag är så fruktansvärt nervös. I morgon är det dags för kub-testet och jag mår... blä! Kräks

Sist fick vi usla siffror, som ledde till fostervattensprov och svar om sjuk bebis... vi avbröt.

Nu sitter jag här och undrar om bebis ens lever (väninnan var med om att den inte gjorde det vid ul:et förra året) och om den gör det... är den frisk??

Att man utsätter sig för detta... en gång till.

Äh, förlåt. Ska inte gnälla och ta ut nå´t i förskott... ville bara få ur mig lite nervositet.

Ha det gott

• Lakritsnapp

Tack massor för omtankarna, vad rar ni är Glad.

Det brast när vi kom in i ul-rummet och jag började böla som en tok... men det hade jag inte behövt göra.

Såååå skönt. Bebis såg ut att ha det latjo lajban där i magen och risksiffrorna från kub-testet visade ingen föhöjd risk att något skulle vara fel, kan andas ut!!

Blev flyttad från v12+2 till 13+0 så BF blir den 20/12.... har vi tur kan hela familjen fira jul hemma tillsammans.

mathea: Nämen fy, nu tåras ju mina ögon också Gråter Stackars liten... du kan inte ta dig an den lille?

• Lakritsnapp

pickaboo: Varit inne och kikat i din blogg... kan det vara så att bebis gör "tummen upp", eller ser jag fel? Söt var h*n i alla fall Skrattande

Mrs T: Grattis till makens nya jobb!

• Lakritsnapp
    Minifer skrev 2010-06-15 21:41:00 följande:
    ååååååh vad härligt!! Underbar!! Då skiler det bara en dag mellan oss, min bf är den 19e, blev också framflyttad från 12+2, hehe!
    Visst känns det skönt att man kanske hinner "kalva" innan julafton... oddsen ökade ju lite i allafall.
    Skulle kännas lite surt att behöva lämna 2-åringen att fira jul utan mamma och pappa i år.
  • Lakritsnapp

Hej

Igår fick jag tjuvkika på bebis igen Glad. Pga av vad vi gått igenom tidigare, så fick vi ett läkarbesök inbokat igår. Vi skulle disskutera vår oro och om vi ville göra ett fostervattensprov, trots att Kub-siffrorna var jättefina. (Det ska vi inte). 
    Det var rutin att göra ett snabbt ul innan läkarbesöket och bara kika så allt såg ok ut, jättemysigt. H*n var lika pigg och sprattlig som i tisdags, härligt!

Så nu blir nästa ul i v.19 sen får vi ett extra i v.22.

Angående tjockmagar. På morgonen har jag en pytteliten bula, men på kvällen... den jättebulan går inte att dölja med nå´t! Att det kan vara sådan skillnad?

Svar på tråden Decemberbebis 2010