Decemberbebis 2010
Nu borde det funka ;)
Här är annars en liten länk på en bebis som har handen och fötterna i vädret ;)
En till där bebisen hade hoppat till precisOch sista där den sträcker på sig
Nu borde det funka ;)
Här är annars en liten länk på en bebis som har handen och fötterna i vädret ;)
Hej!
Jag tycker vi ska presentera oss lite så man håller koll på vem som är vem.
En ganska enkel presentation ;)
Jag heter Nathalie, 24 år , Sambo och bosatt i Eskilstuna. Ursprungligen en riktig skånetös från Malmö. Väntar första barnet den 24/12 . Tanken var att söka till Högskolan (Sjuksköterskeprogrammet) detta året, men nu blev det lite ändringar, så nu sitter jag hemma och ska försöka hitta ngt extrajobb ;)
Kraam;)
Hej
Har sett att här funnits trådar innan angående högt järnvärde, men dom är så gamla så jag väljer att skriva på nytt.
, jag var på inskrivning förra veckan och tog då blodprover. Idag ringde min bm och sa att mitt järnvärde var högt 158 låg det på ,vilket är högt ( har aldrig hänt mig innan )
Genast blir jag orolig och frågar vad som ska göras. Jag ska in på ny koll så det inte är ett felvärde eller en infektion jag har. Och hon säger att jag inte ska vara orolig.
Med detta vet jag att jag har kosttillskott också med extra järn dagligen . 18 mg om dagen, och då äter jag också järnrik mat samtidigt. Hon sa ju att det var bra att jag tog dom, och inte behövde sluta.
Jag blev iaf fundersam och ringde upp gynakuten , där pratade sjuksköterskan med en läkare som sa att han tyckte jag skulle sluta ta tillskottet och sedan göra ett nytt prov.
Hur ska man ställa sig till detta ?
Det står ju tydligt att man inte ska ta järntillskott om man genom bm inte fått höra att man har haft ett lågt järnvärde?
Jag sket iaf i den tabletten och tog mitt folsyra tillskott istället.
Nu har man både högt bltr och högt järnvärde, vad kommer nästa gång!! puhh ..
Beklagar så hemsk mycket! Kram
Tyvärr har ävan jag fått uppleva denna sorg nu. Åkte in til akuten i eftermiddags och de konstaterade då att jag hade en s.k ofostrig graviditet. Det har inte ens varit någon bebis där...Så alla kittlingar jag kännt har väl varit inbillning..
Men vi ska försöka igen senare i höst och hoppas på bättre lycka den gången.
Kram till er alla och hoppas alla decemberbebisar mår bra!
Har haft två dagar nu som varit jobbiga.
Igår låg jag hela dagen, fick ha en spann vid sängen, fick 2 h sömn ,men sen vaknade man vid 02 och fick kräkas igen. Fick ringa efter min sambo som jobbade natt,så han slutade och kom hem och tog hand om mig. Somnade vid 05 igen!
Idag har jag en fruktansvärd huvudvärk och är sugen på kräftor ;)
Konstig kombination! Ska man försöka äta det idag tro?
Nu börjar man känna en bula långt nere vid magen , känns konstigt men ändå helt fantastiskt ;)
En fråga också . Har ni ngnsin hört att man ska använda canesten mot annat än svamp?
Som tex bakteriell vaginos? Var hos läkaren förra veckan för att dom trodde jag fått en infektion pga flytningar som inte luktade så fräscht. Utskrivet fick jag canesten?
Har aldrig hört det där förrut!
Kram på er.
Heej tjejer ;)
Jag är på sånt toppen humör idag. Så kul att läsa hur det går för er alla;)
Och givetvis fruktansvärt tråkigt för er som gått igenom det värsta som ngnsin kan inträffa. Tänker verkligen på er!
Nu har jag väntat på mina kräftor i 3 dagar, har varit i flera olika affärer utan resultat, och nu när jag kommer in på maxi så hittar jag ÄNTLIGEN kräääftor till mig.
Jag är så så så saltsugen så jag blir tokig, kräftor, salta apor , ni skulle bara veta ;)
Jag har aldrig saltat på mina mackor innan , och nu har jag helt plötsligt börjat göra de. Undra vad för liten bebis som döljer sig hos mig ;)
Ni som har koll , är det okej att äta vanliga kinesiska jumbokräftor ??
Sköt om er
Kramar
Imorgon går jag in i vecka 14 , och nu börjar min mage synas ;) Har hela tiden undrat när den ska komma. Och SURPRISE! Under denna veckan har det bara sagt pang. Har jag tighta tröjorr så syns det. Eller så tror dom kanske att jag lagt på mig runt magen dom som inte vet ;)
Precis ovanför blygdbenet är det hårt, men när det gäller själva magen så känns det mer som en ballong?:) Att man är lite uppsvälld ;)
Hur upplever ni eran mage ??:)
Nu ska jag lägga mig framför tv.n med gurka och dip ;)
Kram på er!
Glad midsommar på er alla i efterskott ;)
Nu har jag en fråga. Någon som vet om det är okej att äta varmrökt lax som är odlad i Norge? Man får höra allt möjligt, och jag ska på middag ikväll där dom bjuder på det.
Sköt om er. Kramar