Inlägg från: Nanniii |Visa alla inlägg
  • Nanniii

Decemberbebis 2010

Hej hej , jag plussade igår!!
    Enligt beräkningar så är jag i v 5 (4+2)

Hade ett missfall i December 09, så är ju hur orolig som helst nu.
    Vill så gärna att allt ska gå bra. Och jag känner inga direkta symptom heller.

Grattis till era plus alla !!;)

Kram

• Nanniii
    Marie W skrev 2010-04-14 11:01:43 följande:
    Hej & Grattis! Det går säkert bra den här gången, försök att inte oroa dig utan bara njuta.Jag har ockse haft ett MF, men försöker se framåt ! Ha en bra dag! / Marie
    Hej ;)
    Tack så mkt !! Det känns så underbart.
    Jag ska leva som vanligt och se framåt jag också.
    Bara hoppas på det bästa . Grattis till dig också :)

hur känns allt?
  • Nanniii

Har riktig mensvärk emellanåt, när man går på toa så får man ju för sig att det ska komma ngt rött på pappret.. Usch så nervös jag är! Jag hoppas det bara är molvärk jag har. Önskar mig lite andra symptom nu så jag kan känna att där är ngt ;)

Kraam

• Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-04-15 09:44:24 följande:
    Jag har också mensvärks liknande smärtor, speciellt på när jag precis gått och lagt mig för att sova. Jag har läst i ett par böcker och även BM sa att det är livmodern som växer när det gör ont på det sättet. Men klar man bli orolig... Känns ju som man skulle få mens vilken sekund som helst.
    Ja , jag börjar bli knäpp i huvudet här hemma , det är likadant för mig. Oftast när jag sitter eller lägger mig ner. Annars när jag rör på mig känns det inte lika mycket.
    Med tanke på att jag mår så pass bra och nästan är orolig över att inte ha några symptom alls,så kan jag få lite av ditt illamående också ;)

Skulle kännas så mycket bättre , hade ett missfall i december,så vill att allt ska gå bra denna gången.

Vilken vecka är du i?
  • Nanniii
    Tilma skrev 2010-04-16 13:01:54 följande:
    Känner mig rätt ogravid, fast ändå inte på något vis. Har bröstvårtor som svider vid beröring. Ajaj! Mår även lite illa till och från, men inte så pass att det stör. Peppar, peppar. Känner ibland till små 'hugg' i höger sida på magen, långt ner. Vet inte alls vad det beror på men hade likadant sist och har hört från andra som också känner av det samma. Någon som faktiskt vet vad detta beror på? Är det livmodern som växer?
    Jag känner av samma med hugg fast i vänstra sidan , blir super orolig, men det är tydligen som livmodern växer. Känner mig ganska ogravid jag också . Mina bröst värker, och jag är trööött. Annars ingenting. Hade önskat mig lite illamående ,för att veta så där faktiskt är ngt där inne.
  • Nanniii
    Tilma skrev 2010-04-16 13:14:14 följande:
    Nannnii: Då var det som jag misstänkte Men visst känns det obehagligt? Hade varit sjukt praktiskt och bra med en liten lucka på magen som man kunde öppna och kontrollera statusen genom.. så att allt är bra, menar jag
    Ja, det är jätte obehagligt. Man tror ju att något är fel.
    Hehe ellerhur, då hade man kunnat styra lite som man hade velat också :)
  • Nanniii
    Nanna84 skrev 2010-04-16 12:04:18 följande:
    Du får gärna lite av mitt illamående! :) det har gått så långt att jag knappt kan äta. måste äta det jag är sugen på , annars funkar det inte. Vilket inte är bra, är oftast sugen på onyttiga saker.... :pJag är i vecka 6, hoppas verkligen att illamåendet och allt annat har blivit bättre om ett par veckor.  Har du pratat med BM om att du är orolig? De är ju där för att hjälpa dig med sånt. Så mitt tips är att ringa och säg att du haft missfall och att du är orolig för att de ska hända igen.
    Vad snällt av dig :) nej men vad jobbigt, testa dricka ginger ale , det  hjälpte mig, och käka skorpor som fyller magen lite. Jag förstår att det är jätte jobbigt.  Jag har pratat med BM ang min oro, ska på mitt första besök den 26.e, känns så långt dit,men det fixar jag nog.  Sålänge man inte blöder med smärtor och så då bör ju allt vara som det ska iaf. Håller verkligen tummarna denna gången!
  • Nanniii
    Oliversmamma04 skrev 2010-04-16 14:34:05 följande:
    Jag skulle ha haft bf 4 december men har pga min oro för att allt inte var som det skulle nyss varit på vul och fostret var dött så nu får jag vänta på att kroppen ska göra sitt jobb :( Vi fck ett ma som upptäcktes på rutin ultraljudet i v 19 och så nu detta. Längtar så efter ett syskon till storebror o en liten bebis.Stort lycka till alla ni med bf i december. Håller alla tummar att det går bra för er
    Beklagar massor verkligen :( 
    Det är bara att försöka bita ihopa hur jobbigt det än är. Det är eran tur snart också ska du se.

Jag hade själv ett missfall i December, så nu hoppas jag på lycka denna gången.

Stor kram till dig
Svar på tråden Decemberbebis 2010