Decemberbebis 2010
Han föddes 8/12 (igår då alltså) och vi kom hem i eftermiddags :
Kan också skvallra att Mathea fått sin dotter idag som planerat och att allt gått bra!
Moster Ann - om du tror att du läcker fostervatten ska du åka in för kontroll till BM el förlossning, lycka till!
Ginge - jag har högt blodtryck och har fått vila sedan vecka 20... Ingen höjdare direkt.
Hoppas din bebis vill kika ut snart, jag har 13 dagar kvar till BF
Ginge - förstår dig, varje dags väntan över tiden är ju en evighet. Hoppas det startar innan så du slipper igångsättning
Nu är det snart våran tur!
Träffade en sympatisk läkare idag som nu har skickat ner mig till förlossningen för igångsättning. För tjugo minuter sedan sprängde de hinnorna och nu kommer värkarna med tre minuters mellanrum
Hoppas ni alla har det bra,
Kram
Kl 20.50 föddes Cornelia
3885 g och 51 cm och det blev en riktig drömförlossning.
Charlie fick stanna eftersom det gick så fort, så syrran som skulle vara barnvakt fick komma till FL istället och eftersom Charlie sov så gott så fick hon också vara med vid födseln
Förlossningsberättelsen kommer sen
Lycka till allihopa!
Kram
Ligger nu på patienthotellet och myser med Cornelia. Vi fick en toppenförlossning sim bara tog 4,5 timme från första värk.
Jag mådde riktigt dåligt igår och fick träffa en sympatisk läkare som undersökte mig och såg att jag redan var öppen tre cm. Hon hinnsvepte mig och hörde att det var lugnt på förlossningen så vi fick gå ner dit kl 16.
Fick penicillin mot GBSen och sen togs hål på hinnorna. Värkarna kom direkt med tre min mellanrum.
Efter två timmar började det göra mer ont och jag var då öppen fem cm och BM ringde efter narkosläkaren så jag fick min efterlängtade EDA kl 18.30. Tills dess funkade det bra med lustgas.
EDAn hade fin effekt och jag satt på en stol kl 19-20 och vilade och väntade och pratade med min man och syster.
Vid 20.30 tyckte jag att det tryckte på mycket neråt och gjorde mer ont och då visade det sig att jag var helt öppen. Bebisen låg dock lite högt ännu så jag stod upp en stund och tog mig igenom mäktiga värkar med min man som stöd.
Efter en stund kände jag barnets huvud tränga ut och jag fick hjälp upp i sängen. Två krystvärkar senare var Cornelia född och jag födde henne stående på knä, hängande med överkroppen mot den uppresta sängkanten.
Det var den mest mäktiga och fantastiska upplevelse jag varit med om och är full av beundran och tacksamhet till personalen på förlossningen i Lund som gjorde detta möjligt
bild på underverket kommer när jag kommer åt en dator
Lilla Cornelia är söt och snäll och har knappt sagt knorr sen hon föddes
Kram till er alla
Grattis Minifer!
Grattis em6
Grattis moster Ann!
Tråkigt att höra att du blev så skadad, hoppas du läker snabbt!