Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

Decemberbebis 2010

Hej, hittade också hit - sent om sider

Väntar mitt fjärde barn, en flicka den 25 december.

~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Klingan13 skrev 2010-09-15 13:03:21 följande:
    Varit på MVC idag för vanlig kontroll. Alla värden såg bra ut och SF-måttet följer mittenkurvan exakt just nu. Har gått upp totalt 2,9kg sedan invägningen (vecka 28+1 idag) och jag är så tacksam över det.Glad  Har 15kg extra sedan tidigare så jag resonerar som så att så länge både jag och pyret mår bra så gör det inte något att jag minskar i omfång på alla andra ställen än magen. Och så länge inte BM säger något annat än att allt ser bra ut och att pyret mår bra så tänker jag fortsätta på samma linje som tidigare - tänka på vad jag stoppar i mig och bara unna mig onyttigheter ibland istället för flera gånger i veckan som jag gjorde innan jag blev gravid.
    Hej, jag var på kontroll idag, alltid lika härligt   v 26+2

Mitt SF-mått ligger mitt på kurvan, hjärtslag 150 - ja, det är en flicka
    + 8 kg
    Tyvärr stigande blodtryck, så jag har nu fått BT-apparat och stickor med mig hem (hade spår av äggvita)

Äter just nu en penicillinkur för min GBS, har haft lite tidiga sammandragningar. Jobbar halvtid just nu, men skulle egentligen jobba heltid. BM tycker att jag inte ska jobba alls, men det är svårt att bli beviljad sjukskrivning.
  • Mysmamma70
    Mrs TH skrev 2010-10-06 22:09:24 följande:
    Kikar in en snabbis för att tala om att jag nog fått den första "december"bebisen. Vattnet gick 101004 kl 0:30 på natten, hade kraftiga värkar som inte gick att stoppa, och fick föras till akis i usala. Där konstaterade de att jag hade nån form av infektion och jag vart akutsnittad kl 22:30 den 4:e. Lilla Elise är född 22:53, hon vägde 1234gr och var 40.5cm lång. Hon var vid förlossningen medvetslös och livlös med lungorna fulla i var. Dock lyckades de få igång henne och nu 2 dagar senare andas hon själv

Det var inte så här det skulle bli, och itne så här det skulle gå, men vi har fått världens vackraste lilla dotter som inte viker sig. Vi vet att det är en lång väg kvar att gå, men hon är här nu och hon är vår. Doktorerna är optimistiska och det är vi med. Hon föddes alltså i v28+5.

Hoppas allt är bra med er och att era bebisar väljer att stanna i magen.
    Ooooh grattis Mrs T, hoppas allt fortsätter att gå bra för er!

stor kram
  • Mysmamma70

Vår Charlie är född 17 november, 62 blev lagom de kallaste vintermånaderna efter jul.

Det beror ju också på lite var i landet man bor, när det blir kallt. Vi bor i Skåne och här är ju vintern sen - om det ens blir någon - men förra året hade vi ju rejält kallt och snöigt Demon

• Mysmamma70

Hej tjejer, vi är kvar också

Vecka 31+3 nu, har precis slutat jobba och njuter av att få vara med familjen nu. Blir mer och mer förvärkar, men annars mår jag bra,

• Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-09 19:16:56 följande:
    Hej tjejer!

Här rullar livet vidare med pinvärkar..Och det blev inte bättre av att vi blev påkörda när vi åkte bil heller. Ingen större hastighet eller ngn  stor skada på bilen, men ändock skada på bilen. Vi klarade oss OK (bortsett från lite chock (jag) och ilska (maken). Vi kom från en vändplan och andra bilen från en parkering. Hon hävdade att hon inte såg oss, vi har väl lite svårt att se hur hon kunde missa en klarröd bil helt utan snö, men men. Hon träffade vagnhuset på höger fram, en halvmeter i från mig. Vi tycker inte att det kan vara högerregeln där, men vi får se vad försäkringsbolaget säger. Blir en jävligt dyr läxa om vi har fel. M har suttit och kollat trafikregler som en tok här hemma..

Jag är mest rädd och ledsen. Hade hon träffat dörren hade både jag och magen kunnat göra oss rejält illa. Vare sig olyckan berodde på att hon "inte såg oss" eller på att maken var övermodig (vilket han är ibland) så var det för nära för att vara okej. Han ska iväg till gymmet nu, och det är nog tur det. Jag är för arg och ledsen för att vara rolig att ha och göra med. Usch, ska försöka förtränga hur nära det var. Emilia sitter ju bakom mig, men hon sitter ju ändå högre upp.. Jag inbillar mig att hon är mer säker iaf.

Ska gå och trycka i mig mer Alvedon nu... Sd minskade inte direkt efter eftermiddagens dramatik...
    Tråkigt att läsa När man kör ut från en parkering har man väl alltid väjningsplikt?

Men ni har väl bilen försäkrad, så behöver ni bara betala självrisken oavsett vems felet var?

Försök att inte tänka på vad som skulle kunna ha hänt - ni klarade er oskadda och var tacksamma för det!
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-10 08:49:52 följande:
    Cissi: Jo bilen är ju försäkrad, men självrisken är 6000. Det känns ju oavsett. Jag hoppas ju verkligen att försäkringsbolaget går på vår linje, spec med tanke på att det snart är dags för barnafödande...
    Ujuj, det var en saftig självrisk Demon
  • Mysmamma70
    q cat skrev 2010-11-10 11:33:11 följande:

Jag har inte skrivit på länge, men läser då och då! Det är bara en bebis som hittills tittat ut väl?

Själv har jag haft hosta och "tajt" i luftrören i en månad, det är SÅ jobbigt. Jag har fått Bricanyl för det, alltså inte för förvärkarna... Men det kanske hjälper att hålla tillbaka sådana också (för det har jag inte känt av).

JustUs85 - åååh, vad jobbigt med bilen! TUR att inget värre hände, men ändå!

AnKaJ - jag har också tappat jobbmotivationen. Från en dag till en annan var den bara borta och jag vill bara vara hemma. Idag jobbar jag halvdag hemifrån, och har tagit ledigt resten av dagen. Jag har arbetstidsförkortning som man får ta ut i timmar, så jag har sagt att jag kommer ta en del halvdagar i november. Jag jobbar november ut annars. Jag har ju kontorsjobb, så det är inte så fysiskt ansträngande, men med den här irriterande hostan ovanpå allt så...

Utöver det så gick min mamma bort i slutet av september, så bebisen i magen, och även vår två-årige son har ju fått ta del av en massa sorg och ledsenhet förstås. Sen känns det som att hösten bara gått i ett... söndrig tvättmaskin, snickare hemma som renoverat vår hall (kul iofs), inneboende släkting i 1½ månad osv osv... Nu snart ska det väl äntligen lugna ner sig lite...

Jag var hos BM idag, mitt blodtryck har legat på samma typ varenda gång. Lustigt! Alla värden såg bra ut vilket var skönt. Jag fick gå på tillväxt-UL för några veckor sen eftersom SF-måttet inte riktigt följde kurvan (och jag fick panik, vilket kanske mest berodde på alla andra saker runtomkring, men ändå)  och det var skönt att få bekräftat att allt såg bra ut och att bebisen både var tillräckligt stor, och växer som han ska

Kram till alla som behöver det!

q cat - vilken tuff höst

Kan du inte börja ta ut FP i förväg, det kan jag varmt rekommendera. Även om man känner att man vill spara sina dagar så är det också viktigt att må bra innan bebisen föds för att man ska vara i fysisk och psykisk form sedan.

Skönt att allt var fint hos BM

kramar tillbaka
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-10 18:09:16 följande:
    Det är ju dessvärre bara början..

Cissi: Ja, vi "valde" det för att få det att funka med månadsavgiften, så det bet ju oss själva i arslet.

Nu har ju k*rringen som körde på oss fortf inte kontaktat försäkringsbolaget, så inget händer.. Hon skulle göra det få fort hon bara kunde.. Jo tjena.
    Dagen idag har gått till att ENBART ringa runt och fixa med allt kring bilen. Barnstolarna måste bytas ut, även om det var en låg hastighet. Lämna skadenummer till plåtverkstan. Få reda på kalkylen från samma verkstad (gick ju inte att göra samtidigt, såklart, då de var tvugna att ha skadenummer för att ens ta upp kalkylen). Försöka få svar från försäkringsbolaget (som tycker att motparten beter sig såå dumt , lite glädjande ändå.). Skrivit om allt på papper som ska skickas in, en för maken och en för mig. Så j*vla onödig olycka och så j*vla onödigt fixande

Imorgon ska jag till BM, jag hoppas den där j*vla livmodertappen har försvunnit nu. Annars blir det till att färdknäppa hela helgen! Frågade min BM vad hon själv trodde för datum för vårt BF, hon tror samma som oss. Isf är det v 398 imorgon!!! (Och hur coolt skulle det inte vara att föda på fredag, 101112! Lätt att komma ihåg!)

Nu sitter jag och smaskar choklad... Ljuvligt! Alltid en tröst ...
    Vilken jobbig historia med bilen. Tur iallafall att det bara var materiella skador

Vecka 398 - imponerande!!!
  • Mysmamma70
    LyckligaGatan skrev 2010-11-11 11:39:06 följande:
    Haha, freudiansk felskrivning kanske..

Igår trodde jag ett tag på allvar att jag skulle föda barn. Fy 17 va ont ja hade!! Sd / värkar var 7:e min och mensvärk / ryggvärk från helvetet. Har det inte gjort ng effekt då ger jag upp! Men allt lugnade sig på Alvedon, även om det inte försvann helt. Maken som annars brukar vara så lugn, började prata om BB-väskan, "vad är klart vad är inte????" BM vid halv fyra, så får vi se..
    Håller tummarna för att det är på G
Svar på tråden Decemberbebis 2010